Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä alueista konala, pitäjänmäki, pohjois-haaga

Vierailija
04.02.2012 |

ym alueet ympäristössä?. Olen muuttamassa Tyttäreni kanssa takaisin hki ja kavereita asuu siellä suunnalla. Sanovat että ihan rauhallista asua. Entäpä päiväkodit alueella ja koulut? Mulla tyttö kohta 5v ja olen yh. Enne Helsingistä muuttoa asuttiin keskustassa mutta nyt en enää lapsen kanssa sinne halua, eikä olisi varaakaan.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kivaa aluetta. Tässä meidän tiellä vaan on opiskelija-asuntoja ja noi paikalliset baarit vieressä, joten kannattaa muuttaa johonkin muualle kuin ihan tohon ostarin tuntumaan. Jokin päiväkoti on tossa ihan parinsadan metrin päässä, laadusta en tiedä kun ei lapsia ole. Iso leikkipuisto on tuossa ihan meidän vieressä ja parikin metsäaluetta, joissa menee polkuja, siellä voi varmaan hiihtää näin talvella. Luistelukenttäkin muuten löytyy tuosta leikkipuiston vierestä. Thalian aukion lähettyvillä on matalia kerrostaloja, sinuna muuttaisin niihin tai niiden lähelle.

Pohjois-Haaga on myös noista edullisimmassa suunnassa, käsittääkseni parhaat kulkuyhteydet. Ainakin Konalaan kestää matka keskustasta kauemmin. Konalasta noin muuten en osaa sanoa mitään, Pitäjänmäki on vähän rähjäistä, sinne en haluaisi itse.

Vierailija
2/10 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asumme Pitäjänmäessä Strömbergin alueella. On kiva ja rauhallinen. Vieressä on päiväkoti ja ala-aste, samoiten ruokakauppa. Leikkipuistojakin on muutamat ja Talin lenkkimaastot on vieressä.

Olemme asuneet tässä nyt viisi vuotta eikä ole kyllä aikomusta muuttaa poiskaan. Junalla pääsee keskustaan 11 minuutissa, ja bussejakin menee keskustaan ja Espoon suuntaan koko ajan, eli toimivat kulkuyhteydetkin on eikä tarvitse omaa autoa. Ja kauppakeskus Sellokin on 3km:n päässä, sinne kävelee hetkessä jos ei halua maksaa seutulippua. :)

Itse käyn työni puolesta Pohjois-Haagassa viikottain ja toki sielläkin on rauhallista, mutta ei kyllä aivan yhtä hyvät kulkuyhteydet kuin mitä täällä Pitäjänmäessä, terveisiä vaan kirjoittaja nro 2:lle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos asuu lähellä asemaa. Pohjois-Haagasta ja Pitskusta pääsee junalla, mutta Konalahan jää niiden väliin ja Vihdintie-Mansku-reittiä on hidas körötellä.

Itse ollaan mietitty Konalaa, mutta juurikin nuo julkiset yhteydet mietityttää.

Vierailija
4/10 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asumme Pitäjänmäessä Strömbergin alueella. On kiva ja rauhallinen. Vieressä on päiväkoti ja ala-aste, samoiten ruokakauppa. Leikkipuistojakin on muutamat ja Talin lenkkimaastot on vieressä.

Olemme asuneet tässä nyt viisi vuotta eikä ole kyllä aikomusta muuttaa poiskaan. Junalla pääsee keskustaan 11 minuutissa, ja bussejakin menee keskustaan ja Espoon suuntaan koko ajan, eli toimivat kulkuyhteydetkin on eikä tarvitse omaa autoa. Ja kauppakeskus Sellokin on 3km:n päässä, sinne kävelee hetkessä jos ei halua maksaa seutulippua. :)

Itse käyn työni puolesta Pohjois-Haagassa viikottain ja toki sielläkin on rauhallista, mutta ei kyllä aivan yhtä hyvät kulkuyhteydet kuin mitä täällä Pitäjänmäessä, terveisiä vaan kirjoittaja nro 2:lle.

ja monta eri bussia menee eri suuntiin. Että sillee! -nro 2

Vierailija
5/10 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

rauhallista aluetta, vihdintien yhteydet keskustaan hyvät, paitsi ruuhak-aikana ;D

uus kauppakeskus Ristikko tuo vähän elämää....

Vierailija
6/10 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän mihinkään "muuteta noin vaan", jos ei tosiaan pysty ostamaan asuntoa. Esim. nuo yhden vastaajan suosittelemat "matalat talot Thalian aukiolla" ovat osa osaketaloja, osa kaupungin vuokra-asuntoja (huom! rauhallisia!), joihin ei todellakaan "vaan muuteta".

Vierailija
7/10 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kulkuyhteyksien osalta juuri niin kuten aiempi vastaaja mainitsikin.

Vierailija
8/10 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos asuu lähellä asemaa. Pohjois-Haagasta ja Pitskusta pääsee junalla, mutta Konalahan jää niiden väliin ja Vihdintie-Mansku-reittiä on hidas körötellä.

Itse ollaan mietitty Konalaa, mutta juurikin nuo julkiset yhteydet mietityttää.

Konala ei ole Pohjois-Haagan ja Pitäjänmäen välissä, vaan Pitäjänmäestä "eteenpäin", siis poispäin keskustasta. Konalasta huonoimmat julkiset yhteydet, asemalle on jonkin verran matkaa. Mutta toisaalta kyllä Pohjois-Haagan asemallekin on pitkä matka jos asuu vaikkapa Näyttelijäntien alkupäässä. Bussilla pääsee kaikista keskustaan, Konalasta kestää varmasti puolisen tuntia, ruuhkassa kauemminkin.

Kaikilta noilta alueilta löytyy sekä rauhallisempia että hieman levottomampia alueita, mutta itse voisin kyllä pienin varauksin muuttaa mihin tahansa noista, riippuen juuri siitä että mihin kohtaan ko. aluetta pitäisi muuttaa.

Vierailija
9/10 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vuokraamassa asunnon. tiedän kyllä että ei ihan heti mitään saa mistään, ainakaan juuri sitä mitä haluaa. kesällä ajattelin saada muuton järjestymään viimeistään ja elokuun aikoihin tyttö aloittaisi pk:n.

Asuntohakemuksia siis pitää alkaa lähettelemään. Ammattini on sellainen että aika nopeasti saan (toivottavasti!)työtä, joten se on pienempi ongelma.

Olisko jotain vinkkiä mistä kannattais hakea asuntoa tuolta alueelta? Tietysti on yksityiset mutta niistä voi joutua ulos "milloin vain" jos päättävät myydä joten mielummin jotain muuta kautta.

Vierailija
10/10 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut noista vain P-Haagassa. En tykännyt! Huonot palvelut ja liikenneyhteydet, aina piti mennä keskustaan ja junista ainoastaan M pysähtyi asemalla. Jokeribussi onneksi kulkee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi seitsemän