Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ideoita lastenkirjaani varten?

Vierailija
03.02.2012 |

Olen ajatellut tehdä aikani kuluksi kirjan omalle lapselleni. Pituus ja tyyli samaa luokkaa kuin vaikka Teemu- ja Sanna-kirjoissa. Tuleeko kellekään mieleen "opetusta" tai teemaa, jota kirjassa voisi käsitellä? Lukija on 3v.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"äristä" etten nyt omaa ideaani ala antamaan, mutta tuo olikin nyt ihan eri kysymys, jota odotin. Anteeksi.

Esim. " Titta pukee itse" " Titta menee hoitoon", " Titta ei halua jakaa lelujaan" " Titta yökylässä" " Titta hammashoitajalla" " Titta neuvolassa" " Tittaa harmittaa" (uhmailusta)

Vierailija
2/4 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset rakastavat, jos kirjan tarinassa esiintyy "oikeita ihmisiä". Kerro aamusta kotona ja kuinka päiväkodissa on vastassa Maija tai Matti yms.

Tollasesta jääkin kiva muisto lapselle, jota vanhempanakin lukea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienen "kirjasarjan".

Sen nimi oli "Pekan ja Isin seikkailut" :D Pekka nimi siis vaihdettuna mun lapsen nimeen..

Siinä oli viisi osaa:

-Pekka ja Isi kalassa

-Pekka ja Isi pyöräilemässä

-Pekka ja Isi kauppareissulla

-Pekka ja Isi mummolassa

-Pekka ja Isi leikkipuistossa

Tein koska aloitin tuolloin itse työt ja lapsi (2v8kk) jäi iskän kanssa vuodeksi kotiin :) Nuo tein ennen töiden alkua ja ne oli pehmittämään isin kanssa jäämistä, se kun poikaa vähän jäsnkätti ;D

Aina lähtivät muka jutussa tavallisesti johonkin ja siellä olikin jotain hassua/ihmeellistä ja sitten tulivat kotiin ja söivät/alkoivat päiväunille/tmv :D

Noita luettiin meillä pitkään iltasatuina.

Vierailija
4/4 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yhden kirjan jo tehnytkin. Se kertoo herkkuja rakastavasta pojasta, joka ei pese hampaitaan ja joutuu tekemisiin hammaspeikkojen kanssa. Aika ilmeinen motiivi tuon kirjoittamiseen... :) Seuraava voisikin olla vähemmän alleviivaava. Oon kyllä ihan käsi piirtämään...

Miten te muut olette muuten sitoneet (?) kirjanne? Entä mitä materiaaleja ja värejä ootte käyttäneet?

Ap