Saako työhaastattelussa kysellä hakijan sairauksia?
Olin työhaastattelussa ja korviini pisti se, että haastattelija (tuleva pomo) kyseli, onko minulla mitään sairauksia tai lääkitystä, joista heidän olisi syytä tietää.
No eipä minulla ole, mutta jäin miettimään, oliko kysymys ihan laillinen ja korrekti. Toisekseen, kuka oikeasti muka kertoisi sairauksistaan tuossa tilanteessa muutenkaan??
Kommentit (4)
Vie juttu työsuojeluun, oikeuteen, tms, niin varmasti saat työpaikan ja yhteistyölle pomon kanssa on hyvät lähtökohdat.
Työhönotossa kaiken takana on se, mitä Sinä voit tuoda yrityksen/organisaation menestymiseen. Sairas- tai äitiyslomalla ei paljon yritystä auta, päinvastoin.
Nää työhaastatteluoikeudet ovat naurettavia, ajattele itsesi työnantajan rooliin, jos pystyt. Jos et, en minäkään Sinua palkkaisi.
Mitä väliä, kun saa paikan ja jääkin saikulle heti koeajan loputtua :-)
Vie juttu työsuojeluun, oikeuteen, tms, niin varmasti saat työpaikan ja yhteistyölle pomon kanssa on hyvät lähtökohdat.
Työhönotossa kaiken takana on se, mitä Sinä voit tuoda yrityksen/organisaation menestymiseen. Sairas- tai äitiyslomalla ei paljon yritystä auta, päinvastoin.
Nää työhaastatteluoikeudet ovat naurettavia, ajattele itsesi työnantajan rooliin, jos pystyt. Jos et, en minäkään Sinua palkkaisi.
ei kannattaisi edes mennä töihin. Maksanee huono palkkaa hyvälle tekijälle. asenne ainakin on ihan peffasta, sen huomaa.
t. ei ap
Paitsi jos asialla on työnteon kannalta merkitystä, esim. allergia, joka rajoittaa työtehtävien hoitoa.