Yli 3500 e/kk ansaitseva nainen, ulkonäkösi?
Eli onko siinä perää, että paremman näköiset saavat parhaat paikat ja esim. ylipainoiset, mutta yhtä pätevät saavat tyytyä jämiin tai heillä on jopa vaikeuksia työllistyä?
Kommentit (13)
ja olen kuten edellinenkin vastaaja.
Perushoikka, siisti, en ruma-en kaunis. Tavis. :)
Laitan meikkiä (ripsari, puuteri, kulmat, poskipuna ja huulet) aamuisin, sekä laitan hiukset.
Töissä pukeudun jakkupukuun.
Ihan tavallinen 2 lapsen työssäkäyvä äiti olen. Kotona verkkareissa :)
Ihan ok näköinen olen kai, en kaunis, mutten rumakaan. Vartalo on normaali, hoikahko pikemminkin kuin tukeva.
Pukeudun hyvin, meikkaan ja laittaudun aina. Se on yllättävän tärkeää :-)
Olen jonkin verran alle keskimittainen ja hoikka (noin 49 kg). Tavallisen näköinen, vaaleat puolipitkät hiukset, silmälasit. Pyrin olemaan huoliteltu, vaikken viitsikään käyttää tolkuttomasti aikaa laittautumiseen. Siisti perusmeikki, klassisen ajattomat toimistovaatteet yleensä (tänään tosin farkut!) töissä päällä. Luulisin, että kaikenkaikkiaan tavallinen keskijohto-look.
Ulkonäkö ei siis ole ollut uralla etu eikä hidaste. Voisin kyllä kuvitella, etten olisi edennyt nykyiseen tehtävääni, jos olisin pahalta haiseva susiruma peikko.
Nuorena, jolloin pääsin ns. nousujohteiselle uralle, olin monen mielestä suoraan sanottuna ruma. Siis ikäisiini, hehkeisiin nuoriin naisiin verrattuna. Hoikka ja huoliteltukin kyllä, mutta ei yhtään enempää. Huono iho, hiukset ja hampaat, epäsäännölliset piirteet jne.
Vanhemmiten tilanne on tasoittunut niin, että olen ihan normaalin ikäiseni näköinen (kun kaunottaret ovat rupsahtaneet).
Ei ole. Palkkani on n. 7000 €/kk, enkä ehdi töiden takia meikata, urheilla tai käydä vaateostoksilla. Ylipainoa 25 kg ja kampaajalla olen käynyt viimeksi syyskuussa.
ylipainoinen. Vartalotyypiltäni kuitenki ntiimalasi, joten, jos pukeudun oikein, näytän silti aika hyvältä. Mä en tosin aina mukeudu oikein, en hyvin enkä tyylikkäästi ja joskus en edes siististi.
Naamastani olen kaunis, mutta näkyyhän se ylipaino poskissa ja leuan alla. Ja en mä aina jaksa meikata enkä kammata sen kummemmin kuin että harjaan tukkani suoraksi.
Mutta mä olen työssäni hyvä, enkä häpeä sitä tai mitään muutakaan osaa itsestäni. Luulen, että sillä on eniten merkitystä.
pitkä kuitenkin 179cm. Normaalipainoinen. Laittaudun ja pukeudun siististi. En uskoakseni herätä inhon enkä kateuden tunteita.
160/55. Lyhyt tukka, rock-henkinen tyyli. Farkut useimmiten, koruja, meikkiä.
Olen aika tavissuomalainen nainen, naama kapeahko, ei pottunenä mutta ei suorakaan, otsassa vähän ryppyä, huulet tavalliset, silmät tavalliset ja väriltään vihreät. Vartalomalli hoikka, mut silti reisiin ja persuuksiin pökkää läskiä kertymään. Olen 175 cm ja painan 71 kg eli nekin mitat on ihan tavistasoa, tai no vähän keskivertoa pitempi olen mut ainakin tän palstan mukaan mut luetaan jo läskiks koska kaikki yli 71 kg on lihavia.
Meidän yksikön isoin bossi on 57-v nainen, jota ei todellakaan voi luonnehtia kauniiksi ja joka on ainakin 20 kg ylipainoinen. Mutta helvetin hyvä johtaja se on ja tekee tulosta ja pää on terävä kuin partaveitsi. Verotietojen mukaan tienaa jotain 200 000 euroa vuodessa minkä on mun mielestä kyllä ansainnut.
Ja toisaalta sit taas itselläni on alaisena suorastaan missitason KTM, huikean kaunis ja hyväkroppainen 26-v nainen, joka ei tunnu etenevän työssään mitenkään vaikka on kyllä hakenut organisaatiossa parempia töitä sisäisesti jo monta kertaa. Tosin mä luulen että hänen kohdallaan vaikuttaa eniten ikä, kun työnantaja olettaa että kohta se on äitiyslomalla kumminkin joten turha ylentää sitä.
Mäkin olen lukenut noita tutkimuksia miten ylipainoiset saa vähemmän palkkaa ja rumat naiset eivät etene uraputkessa, mut ei mun työpaikan perusteella ainakaan pidä paikkaansa.
oo temppu eikä mikään saada yli 3500 e/kk jos tekee vuorotöitä
lähtöoletus kysymykselle on väärä, kun suomalaisten keskipalkkakin on jo toi 3500 euroa
Ylipainoinen, persjalkainen tanttaralla olen ja siitä huolimatta ansaitsen yli 100 000 vuodessa.
Olen aikalailla normaali vartaloinen, 5 kiloa haluaisin tiputtaa. En ole missin näköinen enkä erityisen kaunis, mutta olen huoliteltu, pukeudun hyvin ja laitan hiukset joka aamu.
Oon aika tavis, kuvittelen, että ulkonäkö ei ole mun kohdalla plussa eikä miinus.