VVO
Kuinka moni on muuttanut VVO:n vuokra-asuntoihin? Itse olen nyt saamassa asuntoa sieltä ja hainkin asuntoa sieltä koska takuuvuokra on niin pieni, 250e. Nyt kun asuntoa minulle tarjottiin, kerrottiin että samalla kun takuuvuokra maksetaan niin maksetaan myös ensimmäisen kuun vuokra??! Mitä ihmettä.. Siis nyt kun/jos vuokrasopimuksen kirjoitan (pikimiten) niin rahat pitää lyödä tiskiin samalla kertaa. Muutto kuitenkin on vasta 1.3.. Onko muilla samoja kokemuksia?
Kommentit (6)
sekä vuokran silloin 1.3. mennessä, ei siis nyt kuukautta ennen.
Hassun hauskempaa oli kun ilmoitin asunnon tarpeeksi 1.3 lähtien niin asunto tulisi ottaa vastaan nyt! Tulevat puoli kuukautta vastaan vuokrassa.. menin niin hämilleni puhelusta etten enää tiennyt mitä sanoa. Menen nyt sitten katsomaan asuntoa. Yksityiseltäkin olisin saamassa asuntoa mutta tykkäisin isommasta vuokrafirmasta koska asunto tulisi varmasti huollettua.. Mutta silti, ihmeissäni olen, kovasti.
Toinen vaihtoehto on, ettet ota asuntoa. Vuokranhakijahan ei pysty tällaisissa tapauksissa päättämään, milloin vuokrasuhde alkaa. Maksat siis helmikuusta puolet + takuun.
Taikka jotakin vastaavaa ja haluavat siihen äkkkiä asukkaan. Ei ketään voi pakottaa tekemään vuokrasopimusta noi että kyllä oudolle mielestäni kuulostaa..
Taikka jotakin vastaavaa ja haluavat siihen äkkkiä asukkaan. Ei ketään voi pakottaa tekemään vuokrasopimusta noi että kyllä oudolle mielestäni kuulostaa..
On kyllä todella outoa. Mietinkin että soitan nyt vielä huomenna sinne että asunnon tarvehan siis on vasta maaliskuussa eikä toki helmikuussa. Uskomatonta painostusta. Ärsyttää.
Olen asunut joskus aiemmin VVOlla mutta en muista oliko tuommoista käytäntöä. Kuitenkin, tuossakin pääset paljon vähemmällä kuin useimmiten, jolloin joutuisit maksamaan ainakin yksityiselle todennäköisesti 3 kk vuokrat takuina sisään. Mutta eihän se tietysti paljoa lohduta jos ei ole sitä 1 kk vuokraakaan juuri nyt maksaa...
Omat kokemukseni VVOsta ovat positiivisia, asiat hoituvat kaikki asiallisesti mitä nyt tuli. Kiva plussa oli että muuttaessa sai itse tapetoida ja laittaa mieleisekseen VVOn laskuun (kun teki työt itse, sai hakea tarvikkeet VVOn valikoimasta remonttiliikkeestä).