Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Salille klo 20-21. Onko liian myöhäinen aika treenata?

Vierailija
02.02.2012 |

Vuorokaudesta alkaa tunnit loppua ja tuumailin joska kävisi salilla, kun saa muksut sänkyyn...Onko tuo klo 20 liian myöhäinen aika kunnon treenille? ja jos on niin miksi?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain oli pikku-uutinen, jonka mukaan lapsilla oli jääkiekkoharkat klo 22 - 23.

Vierailija
2/7 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ihan normaali synonyymi lapsille.

Kunnon treenin jälkeen sydän läpättää ja voi olla levoton olo pari tuntia, niin että nukkumaan meno voi vähän venähtää. Eihän siitä muuten haittaa ole, jos olet iltaihmisiä. Toisille sopii aamutreeni, toisille ilta paremmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

onkohan sulla joku sydänvika?

Vierailija
4/7 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska sitten olen ihan liian virkeä enkä saa unta ennen puolta yötä ja herätys on mulla kuitenkin normisti 5.30. Mutta jos sulle käy iltatreeni eikä ole aikaista heräämistä, niin mikäs siinä.

Vierailija
5/7 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nukkumaanmenosi ajoittuu 23-0.00 aikoihin tai myöhempään niin tuo on ihan ok aika. Menee yleensä kuitenkin pari tuntia treenin jälkeen, ennen kuin väsymys laskeutuu.

Vierailija
6/7 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä silloin menee myöhään. ainakin 2 h että rauhoittuu ja saa unta. mutta ei auta, se vaan on niin kivaa.

Vierailija
7/7 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fyysisen suorituksen jälkeen kestää vähintään kaksi tuntia, ennen kuin saa unen päästä kiinni - keskimäärin. Voithan sä kokeilla, miten sun kehosi reagoi, mutta toi on aika yleinen neuvo. Liikunta nostaa kehon adrenaliinitasoja, mikä karkottaa unen aika tehokkaasti.

Itse en sen vuoksi menisi enää noin myöhään salille, koska minun pitää saada unta noin kymmeneltä ollakseni aamulla virkeä.

"Mihin aikaan kannattaa liikkua?

Liikunnan oikea ajoitus ennen nukkumaan menoa on tärkeä.

Raskasta liikuntaa kannattaa välttää pari tuntia ennen nukkumaanmenoa, ettei elimistö käy ylikierroksilla nukkumaan mennessä. Venyttely ja rauhallinen kävely sopivat myös myöhäisempään ajankohtaan, mutta kuormittava liikunta juuri ennen nukkumaanmenoa haittaa nukahtamista ja heikentää unen laatua.

Parhaiten liikunta vaikuttaa uneen silloin

kun se kestää yli tunnin

kun liikuntaa harrastetaan vähintään kolme – neljä tuntia ennen nukkumaan menoa, jolloin palautumiseen jää riittävästi aikaa."

(http://www.ukkinstituutti.fi/tietoa_terveysliikunnasta/liikunnan_vaikut…)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kuusi