Mä sain töitä :)!!
Toimistotyöt kyseessä, olen ihan tosi iloinen (vaikka ei siis vastaa koulutusta)!!
Mua kyllä jännittää ihan pirusti! Ens ke pitäs alottaa..mutta mitäs jos mä en osaakaan? Laittavat mut heti pihalle! Hui, kamala ajatus!
Tuli sellainenkin ongelma, kun mulla ois ollut sitten perjantaina lekuriaika (astmaa tutkitaan), ja ei varmaan kannata heti ilmoittaa että mä oon sit ylihuomenna aamupäivän pois ;)?
Kommentit (10)
vaan, sanot pomollesi, että valitettavasti joudut käymään lääkärissä ja selität vaikka että olet jonottanut aikaa jo pitkään.
Lääkärireissu ei ole ihan asiallinen syy koeaikapurulle eikä sekään, jos et heti osaa kaikkea.
Onnea uuteen työpaikkaan!
Rohkeasti ja avoimesti kerrot lääkäriajastasi! Sanot, että valitettavasti et voisi perua aikaa kun olet jonottanut jo pitkään. Kannattaa olla rehellinen, avoin tuollaisesta asiasta.
Hyvin se menee ja vaadit vaan hyvän perehdyksen. Kysyvä ei tieltä eksy :D
Ja kyllä säsoisit voinu heti ilmottaa että sulla on muuten lääkäriaika varattuna sillon ja sillon... tai sit perut sen ja varaat uuden ajan työajan ulkopuolelle.
Itsekin sain töitä ja aloitan myös ensi viikon keksiviikkona. Kaikki menee ihan hyvin ja ilmoitat vain asiallisesti esimiehellesi, että valitettavasti sinulla on pakollinen meno ja toivoisit että voisit hoitaa asian kuntoon.
siirtää sitä lääkäriaikaa.. Ei kehtaa heti olla pois.
Kiitos onnentoivotuksista :)!
ap
Voisithan sitäkin kautta pääst lekuriin
työterveydenhuollosta. Pitänee kysäistä :).. Harmittaa vähän siirtää tuota aikaa, kun sitä olen kyllä odottanut jo aika kauan. Ja siirtyy varmasti lähemmäs kesää. Mutta kyllä työ on nyt tärkeämpi!
ap
Jokaisessa työssä on perehdyttämisjakso (valitettavan usein tosin omatoiminen perehtymisjakso), joten kaikkea ei tosiaan tarvitse heti osata. Rekrytoija on myös selvillä koulutuksestasi, joten esimies on vastuussa loppukädessä siitä, oletko oletettavasti työhön sopiva. Ihan rauhassa vaan aloitat, kysyt rohkeasti kun neuvoa kaipaat ja teet parhaasi.
Lain mukaan sinulla toki on oikeus käydä terveyden kannalta oleellisessa lääkäritutkimuksessa, mutta kyllä minäkin uutena työntekijänä pyrkisin siirtämään lääkäriaikaa, jos se vain on mahdollista eikä aika liity johonkin tosi akuuttiin sairausjuttuun. - Onhan se vähän noloa heti ekana päivänä ilmoittaa poissaolosta ja lisäki vaikeuttaa uuteen paikkaan tottumista (ensimmäisinä päivinä tulee niin paljon uutta ja opittavaa). Eli ekana soittaisin lekuriin ja koittaisin vaihtaa aikaa. Vasta, jos se ei onnistu, ilmoittaisin siitä pomolle (ja varmaan soittaisin asiasta jo nyt etukäteen, jotta ehtivät varautua yhden työntekijän poissaoloon).
Sitä sattuu, että on sovittu jotain jo paljon ennen työn alkua. Vastaanottoaikoja on vaikea saada ja siksi voit aivan hyvin kysyä, että sopiiko että jo ajat sitten varatun ajan käytät nyt vai pitääkö siirtää.
lekurilla pitää käydä? Sinulla on nyt siis allekirjoitettu työsopimus,vai?
Itse ainakin sanoisin ko.aiheesta heti.
Ainiin, tämä olikin se huikauheeta kaikki provo:)