Keskenmenon jälkeen kuumeilevat - Helmikuu
Tammikuun pino jäi välistä, mutta tässä keskenmenon jälkeen kuumeileville helmikuun pino kuulumisten vaihtoon.
En oikein tiennyt ketä pitäisi listaan laittaa, joten jätin tässä vaiheessa koko listan laittamatta.
-iitu (kkm rv18 11/2011 sekä kkm rv8 1/2012), meneillään vähintään kahden kierron mittainen yrityskielto.
Kommentit (19)
Kiitos Vilmis.
Tuntuu kyllä todella pahalle. Tällä kertaa raskaudessa meni joku vielä enemmän pieleen, sain epäilyn osittaisesta rypäleraskaudesta. Toivon todella, että epäily osoittautuu vääräksi, siitä kun tulee minimissään 6kk "raskauskarenssi". Ja samalla poden huonoa omaatuntoa, kun niin harvinainen kuin rypäleraskaus on, niin se voi tulla vähän herkemmin pian keskenmenon jälkeen. Meille kun lääkäri suositteli keskenmenon jälkeen kaksi kiertoa, mutta toinen lääkäri sanoi että yhdet kuukautiset ja sitten voi luomusti olla, kun onhan se tosi harvinaista että tulisin heti uudelleen raskaaksi (kun se edellinenkään ei alkanut luomusti). No niin harvinaista, että tulin kuitenkin raskaaksi. No johtuu tämä nyt sitten siitä tai jostakin muusta, niin kamalaa tämä silti on.
-iitu
PS. Tuo rypäleraskauden tuleminen pian keskenmenon jälkeen, on täysin omaa tulkintaani luettuani tietoa rypäleraskaudesta. "Rypäleraskaus voi kehittyä myös pian keskenmenon tai synnytyksen jälkeen". Mutta saattaa olla, että luen tietoa "väärin". Ainakin mulla on usein tapana kuulla lääkärin sanat "väärin", onneksi niitä on useimmiten mies oikomassa. Tuo äsken lainaamani teksti nimittäin jatkuu "Silloin oireena on pitkittinyt jälkivuoto". Eli tulisko se keskenmenosta johtuen heti sen jälkeen vai vasta kierron päästä. Emmie tiiä! Tietämättömyydessä eletään vielä kuukausi.
Linkki rypäleraskauden tietoihin:
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00…
Iitu: Pahoittelut uudesta keskenmenosta! Toivottavasti ei oo rypälejutusta kyse! Tuo karenssiaika kuullostaa niiiin pitkälle! Mutta älä joka tapauksessa syytä itseäsi jos kyse on rypäleraskaudesta, sillä vaikka oisitte oottanu sen kaks kuukautta ois se voinu silti tulla tai kolme kuukautta! Itse en ole ainakaan moisesta kuullut, että liian pikainen yrittäminen siihen johtaisi ja itse olen aloittanut uudet yritykset suoraan keskenmenojen kaavintojen jälkeen ennen edes ekoja menkkoja kun vuodot vaan oli loppuneet. Meillä tosin ei heti tärpäänytkään, mutta lääkärit sanoivat, että suositus ne yhdet menkat, jotta uusi la ois helpompi määrittää, mutta ei pakko odottaa edes ekoja menkkoja, koska nykylaitteilla saadaan la määriteltyä kuiteski tarkoin! Että nyt vaan toipumaan ja itsesyytökset roskakoriin!
Täällä on voitu ihmeen hyvin, joten pelottaakin sen vuoksi kahta kauheemmin vaikka np-ultrassa käyty viikko sitten. Nyt viikkoja 13+3.. Kaikki np-ultrassa oli hyvin, mutta veriseulan tulokset eivät ole vielä tulleet. Noiden kahden keskenmenon jälkeen oon ollu hermoheikko ja käyny jo tähän mennessä 5 kertaa ultrassa varmistamassa että ovathan molemmat "alivuokralaiset" hengissä. Ja viikonpäästä jälleen menossa varmistuttamaan asiaa, kun eihän mitään potkujakaan vielä voi tuntea. Masu alkaa vähän kasvaa, mutta ei oo kukaan vielä kyselly, ihme kyllä... ehkä pistävät pakkasten vuoksi "lihomisen" runsaan kerrospukeutumisen piikkiin? Ja nyt pelkään, että onko vauvat hengissä, kun aloitin np ultran jälkeen verenohennuspistokset ja tietysti järki sanoo ettei piikeillä voi osua vauvoihin, mutta kun tässä tilassa tuon järjen käytön voi näköjään unohtaa... ja että onko aine vaikuttanu jotenki niihin...
Tsemppiä kaikille! Ekaa kertaa minäkin näin pitkälle oon selvinny ja siihen menikin sit 2 vuotta yritystä... Siksi en ehkä tätä uskokaan... pelkään herääväni tästä "unesta"...
Mahtaakohan kukaan mua muistaa, ja mahdoinko tänne ilmoittaa että meille saatiin vihdoin vauva kotiin asti.
(taustaa niille jotka ei muista: 04 ja 05 syntyneet tytöt entisestä liitosta, 12/08 enkelityttö rv 19+, KM:t 06/09, 06/10, 10/10 ja 11/10) Km tutkimuksissa mitään vikaa ei löytynyt
Raskaaksi tulo ei siis ollut ongelma, vaan se pysyminen, ja taustalta löytyi kilpirauhasen vajis, johon nyt lääkitys. Kiikunkaakun olivat viitearvojen yli.
Mä oon tullu nii hajamieliseksi etten muista ilmoitinko tänne: me muutettiin vko vauvan syntymäastä, sitten ristiäiset, joulu... HUH HUH. melkoinen loppuvuosi, ei voi muuta sanoa!!
21.10.2011 syntyi siis terve tyttö, 3645g ja 51cm. rv oli 40+4 ja kaikki meni hyvin.
Täytyy sanoa että oli vaiheita jolloin ajattelin etten koskaan enää sa tuollaista ilmoitusta tehdä, mutta sitkeys palkittiin vihdoin..
Nyt ollaan jätetty ehkäisy pois heti, koska toiveissa on vielä yksi lapsi, ja kuten historia todistaa, ei se aina ole niin helppoa niin päätettiin että saa tulla heti jos on tullakseen.
Kuukautisia on tullut jo 4 synnytyksen jälkeen, Vauva, Ilona, on juuri ja juuri 3,5kk :D ja juu, täysimetän.. eli aika vahvasti mulla hormonit vaan palautuuu :)
Harmi että tuttuja nimimerkkejä tässä pinossa edelleen näkyy :( Josko tämä vuosi toisi kaikille pysyvän plussan, täällä peukut pystyssä että niin käy .
T.MiRaBel ja Ilona
Onnea hirveästi tuplaonnesta!! Ihanaa!!!!!
Mirabel: Onnea hurjasti ja kyllä minä sinut muistan tuolla historialla, kysyinkin sulta joskus, että mistä saat voimia jatkaa noin monen km jälkeen... Onnea uuden pienokaisen yritykseen, jospa toinen tulis helpommin?
Nippe +tuplat 14+1
Minä myös muistan sut hyvin ja oon odotellutkin että susta kuuluis jotain:) Oikein paljon onnea tyttövauvan johdosta ja peukkuja yritykseen, jospa seuraava onnistuisi helpommin:)
Nippe: Ihana juttu että kaikki hyvin! Ja kaksi vauvaa vielä kerralla!:) Pidän peukkuja että kaikki sujuu loppuun asti hyvin!
ON: Oon enempi kirjotellut noissa kuukausipinoissa ja sitten jonkin verran tuolla suljetussa ryhmässä. Mutta taustaa: Lapset 05&06 syntyneet, lasten välissä kohdunulkoinenraskaus (josta säästävä leikkaus eli munasarjaa ei poistettu, rankat hoidot solumyrkkyineen jne). Kolmannen yritys aloitettu 10/2010. Keskenmeno 3/2012 jonka jälkeen muutama ns. kemiallinen raskaus (kiinnitymisyritys?) koska haaleita plussia tullut ja sitten kuitenkin alkanut vuoto. Aiemmin on tärpännyt helposti, ei ole edes tarvinnut yrittää. Nyt kuitenkin jo yli vuosi mennyt. Tosin nuo haaleat plussat antavat toivoa että ehkä vielä joskus...Ikää ei kamalasti vielä ole, alle 30v joten ei sekään pitäisi raskautumista häiritä. Tosin itselläni on vaikeaan allergiaan ollut lääkitys joka ehkä saattaakin estää oviksen. Kaiken lisäksi mietin, toimiikohan toinen munasarja laiskasti kun jokin kiinnike siellä varmasti on kun se kohdunulkoinen aikaisemmin ollut? Kierrot heittelivät viime vuonna 26-35 mutta nyt pysyneet aika tasaisesti tasan 30 päivää. Täti sieltä eilen kyläilemään saapuikin. Itse yritän olla liikaa ajattelematta vauva-asioita (helppoa ei ole!!) etenkin lähipiirissä nyt _TODELLA_ moni raskaana! Ja sitä miettii koska on minun vuoroni. Kiertoa en erityisemmin seuraa, en laske päiviä enkä tikuttele ovista koska tuntuu että se vain lisää mulle stressiä.
Toivon että tämä vuosi on meille kaikille suotuisa ja jokainen saa sen plussa ja oman vauvan vielä syliin asti!
Tsemppiä ja jaksamista & plussatuulia ihan jokaiselle!
Ele kp2/30
Otatteko uusia jäseniä ryhmäänne? Täällä olisi 24v kahden tyttären äiti. Keskenmenon sain 9/11 (rv 10+6 ultrassa todettiin keskenmenneeksi rv 8+) ja sen jälkeen ollaan aktiivisesti raskautta yritetty. Vielä ei ole tärpännyt mutta kovasti pidetään peukut pystyssä että jotain pian tapahtuisi. :)
Nyt on ihan pakko kysyä että kuinka kauan teillä muilla on kestänyt keskenmenon jälkeen että kuukautiset palautuu normaaleiksi? Meillä siis syyskuusta asti kierto heitellyt aika paljon. Tavallisesti se on ollut 35 päivää ja nyt vaihdellen 24 (eka kierto) - 35 (toka kierto) päivää. Nyt muut kierrot olleet 28-33 päivää...
Ovistestejä ei olla aiemmin käytetty, mutta nyt niitäkin on hankittu että näkee, tuleeko koko ovista ollenkaan. Kaikki aiemmat raskaudet tärpänneet ekasta tai tokasta kierrosta, nyt on neljäs tai viides kierto meneillään.
Myös minulla tällä hetkellä 5 tuttua raskaana, joten kovasti toivoisin pikaista raskautumista. Oma laskettu aika olisi ollut maaliskuun lopulla, joten siihen mennessä toivoisin uuden raskauden alkavan. Toivottavasti se ei ole liian optimistista...
muumi 9/?
Tervetuloa muumi :)
Me yritettiin ensimmäistä raskautta 1,5v (alkoi vasta clomifenilla) ja keskenmenon jälkeen toinen tärppäsi ekasta yrityksestä luomuna. Nyt kärsitään vähintään kaksi kiertoa kestävää karenssia, toivottavasti ei veny sen pidemmäksi..
Olet tervetullut myös suljettuun ryhmään, eli tuolta vasemmalta "ryhmät" ja etsit sieltä "keskenmenon kokeneet". Siellä on kuumeilijoita ja odottajia, aika pieni porukka meitä nyt vielä siellä on... Niin ja tietysti kaikki muutkin ovat tervetulleita sinne! :)
-iitu
Heippa täällä oisi vielä yksi kanssa sisar jos vaan mukaan huolitte? Ikää löytyypi 23 ja olen yhden pienen prinsessan äiti joka täyttää huhtikussa 2 vuotta. Tulin neljännestä kierrosta raskaaksi ja kaikki sujui hyvin. Nyt on toista tyhdattu heinäkuusta asti. Eka keskenmeno heti elokuussa ekasta kierrosta rv4+2 ja sitten meni viisi kuukautta ennen kuin tulin uudelleen raskaaksi mutta tämäkään ei pysynyt vaan meni kesken rv5+1 ,toissa viikon keskiviikkona. Eli häikkää on kiinnittymisessä Nyt ois gyne aika varattuna perjantaille. saapi nähdä mitä sanoopi että onko kaikki ok.. Toivottavasti sillä niin kovin tekis mieli päästä pölläyttelemään jospa se uusi plussa sieltä joskus tulisi :)
Vanha listalainen ilmoittaa, että eilen ilmestyi raskaustestiin kaksi vahvaa viivaa :)
Kolmatta tässä kovasti toivotaan eikä mieskään kaikesta hannauksesta huolimatta ollut yhtään pahoillaan uutisesta.
Nyt vaan toivotaan, että pikkukolmosemme pysyisi kyydissä.
Mirabel! Olipa ihanaa kuulla uutisia sinusta! Jossain vaiheessa täällä kimpassa mietittiin, mitä sinulle mahtaa kuulua.
Ja kiva oli kuulla muistakin vanhoista tutuista!
Anir rv 4+5
Ihan mahtavaaaaaaa! Olen täällä sun puolesta onnesta ihan soikeana, tuli niin hyvä mieli :) Aina on siis toivoa!
Nyt kyllä kannatti piipahtaa lukemassa täällä kuulumisia! Halauksia paljon Anirille ja toivottavasti nyt kaikki sujuu hyvin. Simonakin kävi tuolla odottajissa (keskenmenon/keskenmenojen jälkeen oma keskustelu odottajissa) ilmottamassa plussasta. Te meette aika samoissa!
Voihan itkujen itku. Nyt sitten alkoi tuhru, ja ajoittainen menkkajomotus. Keskenhän tää menee ennenkuin ennätti kunnolla alkaakaan. On tää niin väärin.
Tämän jälkeen en aio enää raskautua, mies painukoon vasektomiaan (itse on sitä ehdottanut), en jaksa enää.
Voi ei anir! Kuullostaa ikävälle!
Toivon todella, että tuhru on vaaratonta ja loppuu. Pidän täällä peukkuja pystyssä, että tämä asia kääntyisi parhain päin.
-iitu
ANIR,mikä siellä tilanne? tuhruhan ei vielä tarkoita välttämättä mitään. Hitto sentään :( :(
Pahoittelen jo heti tätä omanapaisuutta nyt!!!
Vuodosta puheenollen, mullakin oli menkat tuossa kuun alussa ja kummasti oli poskienkuumotusta muutama päivä sitten. Isäntä heitti että olenko raskaana ja käskin sen painua bilsan tunneille...
tein testin kuitenkin, ja....
Oli siis ihan kunnon 7 pvän menkat mutta mulla tuli plussa raskaustestiin.....!
olen nyt 4 testiä tehnyt (koska on jotenkin tosi vaikea käsittää nyt tätä) ja viiva vahvistuu voimakkaasti eli jotain tuolla mahassa tosiaan on...!
Jotenkin varautu pitkään yrittämiseen (noh, toivotaan nyt et tämä pysyy kyydissä...!!)
Oon hiukan hämilläni vielä :O :O
(Näillä näkymin olen täysimetyksestä huolimatta raskautunut KUUKAUTISTEN AIKAAN...)
Mirabel onnea hurjasti! Toivotaan kyytiläisen pysyvän kyydissä! Mutta muistelen, että sulla ei ollut aiemminkaan ongelma tuo raskaaksi tulo ja eihän täysimetyskään ehkäisykeino oo... Mutta ihmeitä sattuu ja tapahtuu! Siun kannattas Aniria etsiskellä tuolta odotuspuolen keskenmenon jälkeen helmikuu pinosta, jonne on tänäänkin käynyt tilannekatsausta kirjoittamassa ja kyllähän sinäkin sinne pinoon oot tervetullut ihan pysymään ;)
Kuumeisesti olen odotellut Mirabel kuulumisiasi. Sekä sinua tuonne odottajien puolelle. Siellä on nyt keskenmenojen jälkeen raskautuneissa useampi meille tuttu, mikä tietysti on todella ihanaa!
Plussatuulia tähän pinoon!
Nippe + tuplat 16+5
En ole yhtään käynyt suljetun ryhmän keskusteluja katsomassa enkä tiennyt, että olette joutuneet kokemaan tämän jälleen. En osaa sanoa yhtään mitään. Olen iitu todella pahoillani!