Kuinka pitkä teidän "yönne" on 0-2 kk vauvan kanssa?
Siis se jakso kun menette nukkumaan ja kun nousette kokonaan ylös, ei vain syötölle.
Meillä 8h, joka sisältää 2x syöttöjä ja vaipanvaihtoa tarpeen mukaan.
Kommentit (6)
poika meni nukkumaan n.21 ja minä varmaan joskus puolen yön korvilla. Noin klo5 vauva heräsi syömään ja ehkä joskus 8 aikaan uudelleen ja sitten 9 jälkeen noustiin ylös. Kahden kuukauden ikäisenä ei tuota klo5 syöttöä enää tarvittu, vauva nukkui sen 10-12 heräämättä.
mutta on nukkunut suunnilleen yhtä pitkiä öitä, nyt ehkä hieman lyhyempiä. Tuossa mainitsemassasi iässä vauva vielä useammin nukkui siinä vaiheessa, kun mä nousin ja nukahti uudelleen pian herättyään, joten vaikea sanoa tarkkaan, milloin yö päättyi.
Mutta siis joo, 8 - 10 tuntia vauva nukkui ja nukkuu yöllä, söi ja syö yleensä pari kertaa, kolmannella syötön jälkeen mä yleensä nousen ylös ja nykyään monesti myös vauva. Joskus nousen toisenkin syötön jälkeen. Meidän vauva menee siis supermyöhään nukkumaan, joskus 1 - 2 aikoihin, joten kun hän syö toisen kerran, on jo aamu.
Tarpeen tullen on myös vaihdettu vaippaa, pienempänä enemmän, kun vauva kakkasi enemmän housuun yöllä, ja käytimme silloin kestoja myös öisin. Nyt käytämme kertavaippaa yöllä, joten emme sitä vaihda, ellei tule kakka housuun. Joskus pitää myös vähän kanniskella, nykyään vähenevässä määrin.
Kakkonen, jos vauva herää tiheästi syömään, mieti, syötkö itse tarpeeksi rasvaa! Rasvainen maito pitää paremmin nälkää. (Tämä siis, jos imetät.)
Poika nukahtaa yöunille 21-22 välillä. Minä menen nukkumaan 22-23 välillä. Poika herää tissille aika tarkalleen joka yö klo 3 ja nukahtaa sitten siihen. Jossain vaiheessa havahdun, että vauva on vielä siinä vieressä ja siirrän hänet takaisin omaan pinnasänkyynsä. Seuraavan kerran poika tankkaa klo 6 ja minä nousen ylös. Vauva jatkaa, jos jatkaa, uniaan vielä tunnin tai pari. Näin ollut siitä asti kun tultiin sairaalasta kotiin, poika on nyt melkein 2kk.
klo 00-10. Tuossa välissä syödään yleensä 1-3 kertaa.
perheessä vauva menee myöhään nukkumaan :)
Välillä ihmiset aina kauhistelevat, että miten voi olla, että tuo teidän vauva menee NOIN myöhään nukkumaan... Kyllä mä voisin laittaa sen aiemmin nukkumaan, mutta sitten joudun taas tuossa klo kahdestatoista eteenpäin kippuroimaan hereillä, kun vauva tankkaa iltaruuan ja kiljahtelee välillä sieltä tissiltä iloisena... Ei kiitos, mieluummin valvon itsekin siihen asti, että vauva varmasti nukahtaa yöunille, eikä oikeastaan kunnolla edes herää syömään, silmät kiinni vain huikkaa pari kertaa, että nyt olis nälkä.
Olen todella loppu ja väsy. Nyt nukkuu päikkäreitä, mutta tarvii saada omaakin aikaa joten täällä olen valveilla...zzz