Apua, hamstraan reseptejä!
Alkuun tuntui ihan vain hyödylliseltä puuhalta leikellä lehdistä ruokareseptejä ja keräillä näitä Pirkan ohjevihkosia ym.
Mutta nyt alkaa hyllyt täyttä paperista enkä osaa heittää vanhoja pois enkä lopettaa keräilyä. Ainahan ruokaohjeita tarvitaan, jos en juuri nyt tarvitse reseptiä, ehkä myöhemmin.. Netistäkin saa jotkut ohjeet, mutta kun ne pitäisi sitten printata sieltä, niin nythän ne ovat jo valmiina paperilla.
Ongelmana on myös löytää juuri se tarvittava ohje sekaisesta reseptivuoresta, "jossain oli hyvä makaronilaatikon ohje, mutta mistä sen löydän".
Neuvoja?
Kommentit (7)
hyvä ohje 2, mutta kun monet ohjeet tulevat sekaisin valmiiksi vihkoina, niin ne pitäisi sitten leikellä. Tai oikeastaan tätä ideaa voisi käyttää noihin itse leikattuihin ohjeisiin. Juuri näin saisikin jatkossa jotain tolkkua reseptien hakemiseen. Kansiot tekisivät systeemistä selkeän.
Kiitos vinkistä. Jo tämä selkeytti ajatuksia (ja kaappeja)!
Siis näiden lehtien välisten vihkojen kanssa. Yleensä korkeintaan pari käytössä olevaa ohjetta per vihko. Toisen leikkaan ja laitan kansioon paperille teippaamalla ja vihkon avaan rseptin kohdalta näkyviin ja laitan muovitaskussa kansioon. Mulla on myös leipomiset ja ruokaohjeet eri kansioissa. Ja onhan noita ohjeita jo kertynytkin, mutta tämähän harrastus ei maksa muuta kuin ne kansiot ja muovitaskut.
Netin ruokablogit on kyllä helpottaneet tähän. Itsellä on käytössä kaksi kikkaa: kansioon päätyy vain ne reseptit, jotka olen kertaalleen jo koettanut. Tällä pystyy kummasti karsimaan määrää. Reseptejä on nykyään niin hervoton määrä, että varastoon ei tarvitse kerätä.
Toinen niksi on pitää ns. tunnettujen ruokien listaa, joka auttaa niihin black out-hetkiin, kun ei muista yhtään mitä sitä yleensä tulee syötyä. Listaan on helppo merkata myös se, mistä reseptin löytää.
Samanlainen täällä. Mulla on ihan pakkomielle kerätä niitä, Hesarista, Pirkasta jne.
Ja niin nurinkurista on se ettei tuu kuitenkaan katottua niitä!
ja hassua kyllä, teen aina niiden ekojen reseptien pohjalta ruokaa. Kaivan siis esiin sen "oikean" pashan tai katkarapusalaatin ohjeen esiin, vaikka uudempiakin löytyisi. Iso pahvilaatikko on ollut oma ratkaisuni.
esim. suolaset leivonnaiset yhteen, ruokaohjeet yhteen, makeat leivonnaiset yhteen, jälkiruoat yhteen.