Astmalasten vanhempia kuulolla?
Meidän kuopus menee kouluun syksyllä. Hän ei saa ulkoilla yli 10 asteen pakkasessa.
Millaisia lääkärintodistuksia olette toimittaneet kouluun astmasta? Siis jos vaatii esimerkiksi sitä, että ei tosiaan ulkoile kovilla pakkasilla tai on tietty lääkitys jne.
Riittääkö vanhemman sana? Vai vaaditaanko kättä pidempää? Päiväkodin kanssa ei ole ollut ongelmia koskaan.
Kommentit (9)
Täytyy ottaa asia puheeksi kun menee omalle lääkärilleen tarkastukseen.
Minä olen tottunut saaamaan sen ääneni kuuluviin ko. koulussa... Jos ei muuten, niin käyn tarkastamassa, että lasta ei todellakaan pihalle panna.
t. veemäinen äiti
Hän katsoi tietojärjestelmästä lastenpolilta terveyskeskukseen tulleet epikriisit, joissa asiasta puhuttiin. Terveydenhoitaja puhui luokanopettajan kanssa jolloin luokanopettaja piti huolen siitä että lapsi ei mene ulos jos siellä on liian kylmä.
Oletteko muuten kokeilleet hengitysilman lämmitintä?
terveyskeskuksessa, kerran käynyt vuonna 2005...
Tässä koulussa jo ekalla on useita opettajia, joten en lähde luottamaan siihen, että tieto kulkisi koulun sisällä. Yleensä se ei kulje.
Laitan itse Wilmaan viestiä erikseen - ja kyttään sitten, että tosiaan tieto kulkee. Työpaikkani on koulun vieressä, joten ei ole eka kerta, kun päivystän, että homma toimii siellä.
ap
terveyskeskuksessa, kerran käynyt vuonna 2005...
Tässä koulussa jo ekalla on useita opettajia, joten en lähde luottamaan siihen, että tieto kulkisi koulun sisällä. Yleensä se ei kulje.
Laitan itse Wilmaan viestiä erikseen - ja kyttään sitten, että tosiaan tieto kulkee. Työpaikkani on koulun vieressä, joten ei ole eka kerta, kun päivystän, että homma toimii siellä.
ap
terveyskeskukseen, vaikka mekään ei siellä juurikaan käydä (lähinnä neuvolassa). Tai siis en ole rajoittanut tietojen lähettämistä, joten kun lähettävät ne terkkariin niin ovat sitten samalla kaikille tk:n toimijoilla (päivystys, kouluth jne) luettavissa.
Mutta kun on kyse lapsen terveyteen vaikuttavasta asiasta, niin kannattaa kyllä myös kouluth:n olla yhteydessä. Voi olla että jää paremmin opellekin muistiin tuo ulkoiluasia kun viestiä tulee talon sisältäkin.
Meillä on pienempi koulu, ja kai se tieto siksi kulkee paremmin koska ikinä ei ole ollut ongelmaa tuon ulkoilun kanssa.
terveyskeskuksessa, kerran käynyt vuonna 2005... Tässä koulussa jo ekalla on useita opettajia, joten en lähde luottamaan siihen, että tieto kulkisi koulun sisällä. Yleensä se ei kulje. Laitan itse Wilmaan viestiä erikseen - ja kyttään sitten, että tosiaan tieto kulkee. Työpaikkani on koulun vieressä, joten ei ole eka kerta, kun päivystän, että homma toimii siellä. ap
jos ette ole lääkärilläkään käyneet vuosikausiin ???
outoa, meille ainakin lähetetään aina koipiot papereista, aina !
asiaan, eli koulussa ei toimi mikään....
ei vaikka käy itse puhumassa asiallisesti, laittaa viestiä wilmaan, vie kaikille 10 opelle kirjallisen ja alkuperöisen lääkärin ihan itse selkokielellä kirjoittaman ja allekirjoitamna ja leimaaman todistuksen !!
eli hankalaa on.. meillä siis vaikea allerginen astmaatinen ekaluokkalainen.
kuka sanoo, et ei saa ulkoilla ?? meillä on yksityislääkäri, alan erikoislääkäri, ja sano voi tulla oireita, mut ei suoraan kieltänyt ulkoilua !!
Molemmat lapseni käyvät aina yksityislääkärillä. Lapseni astmalääkäri on Suomen paras. Hän käy joka vuosi vuositarkastuksessa ja tietty aina tarpeen tullen.
Ja meillä on kielletty ulkoilu yli 10 asteen pakkasessa. Yksiselitteisesti.
Minulla on koulussa myös jo vanhempi lapsi - ja luulen, että minulla on jo horror-äidin maine, joten ehkä nyt se sana menee perille, kun olen junnannut sen läpi myös vanhemman lapseni asioissa.
ap
Molemmat lapseni käyvät aina yksityislääkärillä. Lapseni astmalääkäri on Suomen paras. Hän käy joka vuosi vuositarkastuksessa ja tietty aina tarpeen tullen. Ja meillä on kielletty ulkoilu yli 10 asteen pakkasessa. Yksiselitteisesti. Minulla on koulussa myös jo vanhempi lapsi - ja luulen, että minulla on jo horror-äidin maine, joten ehkä nyt se sana menee perille, kun olen junnannut sen läpi myös vanhemman lapseni asioissa. ap
näin me siis teimme, jos syksyllä kun ekaluokka alkoi. tosin tuolloin ei ollut pakkasia ; )
Tarkastusaika on ensi viikolla. Tuntuu vaan hullulta, että kaikki pitää todistaa. MIKSI joku äiti valehtelisi tällaisesta?
No, onneksi vakuutusyhtiö maksaa kaiken.
ap
koulusa tarvitaan aina ja kaikkeen lääkärintodistus. Vanhempien sana ei riitä juuri mihinkään. Eikä aina se lääkärintodistuskaan, jos välituntivalvoja sattuu olemaan jättänyt tiedostamatta, että jollakulla on erityislupia jostain asiasta tai jos hän mielestään tietää paremmin. Ja tätä jälkimmäistä sattuu myös aika usein.