Tytölle nimi Lilja? Tuleeko siitä jotain mielleyhtymiä?
Mulle ei kelpaa oikein mikään nimi, kun monista nimistä tulee kaikenlaisia mielleyhtymiä. Tänään oli lehtijutussa nimi Lilja, ja se jotenkin kolahti.
Kommentit (38)
mieleen mun lukion uskonnon opettaja, vanha kääkkä jolla oli outo tukka. En edes muista oliko sen etu- vai sukunimi Lilja, mut kummiskin :D
Mut jooo, toi nyt oli tollanen henkilökohtanen miellyhtymä vaan. Lilja on ihan nätti nimi. Vaikka tosiaan on se leffa Lilja4ever ja oon sen nähnyt moneen kertaan, niin ei mulle ainakaan tullut se ekana mieleen, vaan just toi opettaja ja sit kukka :)
mutta ei mulle kyllä mikään hautajaiskukka vaan kevään helmililjat ja loppukesän värikkäät tiikerililjat yms.
Kukka ja mukava ihminen tulee mieleen. Ei mikään elokuva voi nimeä pilata. Lilja on suosiossa nykyään ja hieno nimi onkin.
Kaunis nimi ja varmaan lähinnä juuri siksi, että mielleyhtymä on itselleni kaunis kukka. Tunnen erään 3-vuotiaan Liljan, eikä kyllä kertaakaan ole tullut mieleen se elokuva vaikka sen olen aikoinaan nähnyt, eikä kyllä varsinkaan kuolema! Liljasta ei voi tulla muuta kuin kaunis tyttö! :)
on muotinimi. Lilja-nimen suosio on tainnut viime aikoina ponnahtaa todella korkealle ja aika nopeasti. Mutta mikäs siinä, kaunis, vanhahtava nimi.
Jos kiinnostaa nuo kastettujen määrät niin väestörekisterikeskuksen sivuilta löytyy tietoa.
Mun mielestä lilja ei sovi ollenkaan ihmiselle nimeksi jos saisin itte päättää nimen se oisi :Linnea,Sofia,Nea,Nanna,Vilma,Anni,Sanni,Lili,Lily,Anna,Elsa,Sini,Säde,Tuuli,Taika,Rosa\Roosa,Nella,Nelli,Aliisa tai Iida.
Ne on aivan ihania nimiä!❤️
Lilja on täyttä p****a koko nimi ei kannata antaa kellekkään nimeksi!.
Mäkin olisin halunnut antaa nimen Lilja, mutta alkoi olemaan niin yleinen, että en halunnutkaan. Eli superkaunis nimi on mun mielestä ja jos sisko on Minea niin et oo yhtä hölmö kuin mä ja jätä antamatta siks, että olis liikaa kaimoja.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä lilja ei sovi ollenkaan ihmiselle nimeksi jos saisin itte päättää nimen se oisi :Linnea,Sofia,Nea,Nanna,Vilma,Anni,Sanni,Lili,Lily,Anna,Elsa,Sini,Säde,Tuuli,Taika,Rosa\Roosa,Nella,Nelli,Aliisa tai Iida.
Ne on aivan ihania nimiä!
Lilja on täyttä p****a koko nimi ei kannata antaa kellekkään nimeksi!.
Nanna? Lily? Nella? Hyi!
tuli heti mieleen, ehkä kannattaa katsoa elokuva ja miettiä vielä kerran. Miten olisi Linnea.