Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

///////TOUKOSET UUTEEN VIIKKOON 14.11.\\\\\\\

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen Veekku nukahti vain rinnalle, sekä päivällä että illalla, nyt päivällä nukahtaa vain vauvuajelulla (usein ei kyllä ehditä edes pihasta pois kun jo nukkuu) ja illat on kanniskelua ja kiukuttelua, ei malta rauhoittua rinnalle eikä sänkyyn ennen kuin on tyhjentänyt akkunsa tyystin itkeskelemällä tai muuten räyhäämällä. Kuulunee ikään, eipä siinä voi neuvola auttaa, uskallan väittää, että kaikkien vauvojen kohdalla tulee tälläisiä " kriisejä" ennemmin tai myöhemmin. Kuitenkin pienen aivoissa tapahtuu niin paljon kaikenlaista ja lapsi kehtittyy ja oppii uutta ja siksi vauvan on vaikea rauhoittua unilleen kun elämä nyt vaan on niin hurjan kivaa ja mielenkiintoista. Lisäksi tässä iässä alkaa tulla jo esille se, että nukahtamainen on tietynlainen eroon joutuminen äidistä ja isästä, eihän pieni vauva sellaiseen sovinnolla suostu. Itse ainakin uskon, että helpottaa taas ajan kanssa niin kuin on helpottanut esim. rintaraivatien kohdalla. Tää nyt oli tälläinen sekoitus kotipsykologiaa ja lapsen psykan luentoja :-)

Kaisu taas

Vierailija
22/28 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukea taas muiden juttuja ja saada vertaistukea! En olekaan maailmassa yksin heräilemässä yöllä 1-2 tunnin välein :D

Apinaemo: joo, positiivisen asenteen viikko on taas menossa vaikka eilinen maanantai ei sitä oikein ollutkaan mutta nyt taas mennään positiivisin mielin :)

Meinasin jo stressata siitä että meillä on tänään aikataulut vähän sekaisin mutta sitten totesin että antaapi olla vaan. Nukutaan päikkärit sitten kun väsyttää ja niiden välissä sitten syödään ja touhutaan. Ei sitä kelloa ole pakko tuijottaa.

Tuuli kyllä ulvoo nurkissa ja mietin josko laittaisin pojan iltapäivällä ulos nukkumaan. Joku muukin sanoi niin tehneensä eli taidan minäkin pistää pojan myrskyn keskelle (suojaisan katoksen alle kuitenkin).

Kaisun_tyttö05: mekin mentiin aikanaa salaa naimisiin (5 vuotta sitten) ja se oli kyllä myös ihan meidän tyylinen juttu. Todistajina oli ystäväpariskunta, joiden samanlaista tempausta oltiin itse oltu todistamassa muutama kuukausi aiemmin. Ainoa " negatiivinen" huumorimielellä annettu kommentti oli kun äitini asiasta kuulutaan kiljahti että " Nyt en saakaan ostaa uutta hattua teidän häihin" :)

Myrskystä huolimatta oikein hyvää viikon jatkoa kaikille. Otetaan se apinaemon positiivinen tunti käyttöön tarpeen tulle vaikka yön pimeinä hetkinä.

Lillakka

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhea sää. Kirjoitan tämän ja sitten lähdemme ulos uhmaamaan tuota säätä. Yleensä olen sitä mieltä, että oikealla vaatetuksella ulkoilu on mukavaa säällä kuin säällä, mutta ainakin ikkunasta katseltuna tuo tämänpäiväinen sää on jopa mulle liikaa. Saapa nähdä ollaanko kohta jossain katuojassa koko porukka. Mutta ei auta kuin lähteä, kun koira on käytettävä. Pitäisi olla säänkestävä rotu, mutta meidän neiti on kyllä niin hienohelma, että makaa nytkin sohvannurkassa ja käpertyy sinne vain tiukemmin kun huomaa, että aletaan pukea päälle :-)

Meidän neiti täytti viikko sitten 6kk ja oppi sitten lopultakin myös kääntymään. Pari viikkoa on kovasti kääntyillyt - tosin mahalta selälleen vain lähinnä vahingossa. Ryömimistä ei ole vielä kekkassut, mutta odotellaan sitä seuraavaksi.

Eilen käytiin neuvolassa ja pituus oli 65,5cm eli tasaisesti jatkaa omalla käyrällään. Painoa olikin nyt mukavasti 7410g eli viime kertaisen notkahduksen jälkeen on taas tutulla käyrällä. Aloitettiin kiinteät tässä välissä, joten se selittänee tuon. Kyllä soseet ovat helpottaneet munkin elämää, kun ei tarvitse koko aikaa olla imettämässä. Ja kyllä yötkin ovat rauhoittuneet (koputtaa puuta) ainakin hetkellisesti. Meillähän neiti nukkui syömättä 3-kuukautisesta 5-kuukautiseksi ja sen jälkeen alkoi heräillä ja samoihin aikoihin painoa tuli vain hintsusti. Mun " maalais" järki sanoo, että tytöllä oli tuolloin nälkä :-)

Meilläkin nukuttaminen tuppaa olemaan taistelua. Päivisin tyttö nukahtaa hyvin vaunuihin, mutta sisälle nukuttaminen onkin tuskallista. Onneksi harvemmin sitä päivisin tarvitaan. Iltanukutus puolestaan menee ongelmitta, jos viimeisimmistä päiväunista on juuri sopivasti aikaa. Neiti ei saa olla yhtään liian pirteä eikä missään nimessä saa ehtiä liian väsyneeksikään, koska silloin uhkaa täydellinen hysteerisyys. Tyttö nukahtaa iltaisin oikeastaan vain rinnalle ja tässä olen pohtinut jo pitempään, että siitä tavasta pitäisi alkaa päästä eroon vähitellen. Mutta miten?

Hetkellisesti näyttää kirkkaammalta ulkona, joten nyt menoksi.

Mahdollisimman pirteätä marraskuun viikkoa kaikille!

Bamse ja neiti (9.5.)

Vierailija
24/28 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olekaan aikoihin kirjoitellut,mutta aktiivisesti luen muiden juttuja.Kiitos vaan kaikille!Ihana lukea teidän juttuja ja saada tukea!

Meidän neiti on 5,5kk (24.5).Meillä ollut alusta asti tosi kiltti ja iloinen typykkä.Kauhean tyytyväinen ja nauraa aina :) 5 kk neuvolassa mitat oli 7400g ja 64,8cm.Pelkällä tissillä mennään vielä,soseet pitäis tässä lähiaikoina aloittaa.Oon täs miettiny millä alottasin.Onko kaikki alottanu potulla?Ite oon vähän ajatellu alottaa jollakin hedelmällä kuten esikoisellakin.Meillä esikoiselle piti alkaa antaan kiinteää jo 3kk iässä kun syntyi keskosena.Hyvin silloin hoksasi lusikan.Saa nnähä miten tää neitti nyt kun on tähän asti vaan tissiä syöny.

Tyttö on esikoisen tapaan laiska liikkumaan.Ei pyörähdä vielä.Kyljelle menee ja siihen jää.Lattialla koitan pitää aina ku ite ehin vieressä vahtimaan,sillä esikoinen on heti päällä.Ei raukka tajua.Niin tää esikoinen täyttää parin viikon päästä 2v.Ihana suunnitella synttäreitä.Perinteeksi oon ottanu, että sillon leivon ekat tortut ja laitan kynttelikön.Kyllä tää aika menee...

Mä oon kans niin jouluihminen.Eilen sato luntakin vähäsen.Ihana suunnitella joulua!Ajateltiin mennä mun vanhempien luokse joulu aatoksi.Ja ensi jouluna sitten omassaa talossa (rakennus projekti nyt menossa)

Kaikki sympatiat teille joiden lapsoset herää usein yöllä.Just aamulla sanoin miehelle,että ihana kun piti vaan kerran herätä syöttään yöllä.Meillä yleensä syödään kahesti yössä, mut viime yö meni vielä paremmin.Toivottavasti jatkuu näin! meillä vauva nukkuu meidän keskellä.

Joo mä alan kans tuohon stressittömään viikkoon.Eilen meni päivä hermoillesssa ja ite olin niin puhki ku olin lasten kans viikon reissussa sukulaisissa ja sit viel alko menkat eilen.Voi että tympäs!Yhet oli sillon ku vauva oli parin kuukauden ikänen.Miten teil muilla?

Nyt päiväkahvit.Kivaa viikonjatkoa kaikille ja jouluista mieltä!:) (ehkä liian aikasin toivotan,mut itellä on nyt niin joulu-olo)

t.Jotto ja lapset 5.5kk ja pian 2v

Vierailija
25/28 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotto: Tulipa vaan mieleen, että näistä tiheistä yöheräilyistä ja tissilleotoista on ainakin se hyvä seuraamus, että menkat ei ala ihan heti. =) Että jotain positiivista näissä heräilyissäkin! (Olettaisin vanhasta kokemuksesta, että menkat alkaa sitten kun lopetan imetyksen, mikä ei ole vielä ennen ensi kesää ainakaan suunnitteilla...)

Vierailija
26/28 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan iso pino tällä viikolla, ja muutama uusi nimikin seassa, tervetuoa joukkoon tummaan =)

Heti alkuun, meillä _taas_ J pääs tipahtamaan meidän sängystä, tällä kertaa vielä yöpöydän kulman kautta. Kauhee huuto ja mustelma otsaan mutta muuten selvittiin jälleen säikähdyksellä. Opin kantapään kautta että poika liikkuu jo sen verran ettei voi enää pitää sängyllä, ei edes sängyn keskellä, jos itse on vähänkään vajaassa vireystilassa. Oli nimittäin tilanne se, että oli aamu ja J hereillä, mua vielä unetti ja ajattelin köllötellään hetki... tietysti torkahdin ja havahduin juuri kun J tipahti.

Ihan totta oli sellanen olo että enkö mä koskaan opi! Niinpä sitten esim tänä aamuna J oli taas kuudelta pirteä kuin peipponen, laiton herran olohuoneen lattialle, otin tyynyn ja melkein nukahdin siihen viereen... Mieskin joutui mulle vakuuttelemaan etten ole huono äiti siksi että kuudelta aamulla väsyttää eikä hoksottimet ole ihan terävimmässä kunnossa silloin.

Kiinteitä J syö kolme kertaa päivässä, lounaaksi kasvissosetta, päivällä marja/hedelmäsoseen ja aamu- tai iltapuuron. Ensi viikolla otan ensi kertaa ohjelmistoon lihaa ja kalaa. Hyvin maistuu J:lle soseet, vaikka annokset on toistaiseksi pieniä. Nokkamukille pitäisi poika vielä opettaa, kun ei osaa tuttipullosta juoda alkuunkaan (täysimetin 5kk niin totaalisesti, ettei pulloilla ole ollut juuri käyttöä). Toistaiseksi edelleen imetän.

Jännittää, ensi sunnuntaina mennään miehen kanssa Helsinkiin kattomaan WWE Smackdownia =D. Ja J menee siksi aikaa mummilleen. Jännittää lähinnä, saako mummi pojan syömään ja ennenkaikkea juomaan, ja nukahtamaan...

Nukahtamisesta puheenollen, tänä iltana J nukahti ensimmäisen kerran miesmuistiin ilman tissiä!! Olo on kuin maailmanmestarilla =) Söi kyllä tissiä mahansa täyteen, muttei nukahtanut kuten yleensä, vaan alkoi armottoman huitomisen ja peiton puremisen. Hetken sitä kattelin vieressä, mutta sitten nostin sänkyyn, annoin tutin purtavaksi (J ei ime tuttia vaan meillä on yksi huvitutti lähinnä purulelukäytössä), peittelin ja jäin katsomaan mitä tapahtuu. Vartin verran J pyörin ja ähersi mutta sitten vaan huokasi ja nukahti. Voi että, vieläkin on ihan liikuttunut olo =)))))

Nyt illan BB:tä seuraamaan, leppoisaa viikonjatkoa kaikille!

-sannael ja J

Vierailija
27/28 |
16.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiissaan pinoa vähän ylöspäin vaikkei mitään asiaa oikein olekaan.

Viime yö oli taas kamala. Yhteen mennessä en ollut nukkunut vielä yhtään vaan rampannut poikaa kääntämässä ym. Noh, nukkui poitsu sitten sentään yhden " pitkän" pätkän yhdestä viiteen. Täytynee olla siitäkin vähästä onnellinen :-/

Ihanan aurinkoinen ja kirpeä päivä ainakin täällä Turun seudulla. Toivottavasti muuallakin. Nyt vain täytyy arpoa mitä laitan pojalle päälle vaunureissulle ettei tule kylmä tahi kuuma.

Terkut,

Lillakka

Vierailija
28/28 |
16.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelenpa taas. Musta tuntuu, että mulla on liian pienet ympyrät nykyään, elämä pyörii vain ja ainoastaan tytön ympärillä. Lienen seonnut hormoneista, kun nyt ruoskin itseäni kun on kamalan epäonnistunut olo kun tyttö kyllä kasvaa sitä pituutta tasaisesti mutta kun se painokäyrä laskee ja laskee. Lisäksi tähän asti tytön iho on ollut tosi hyvä ja nyt tuli sitten vaippaihottumaa, varmaan siksi kun neiti on viimeisen viikon kakannut 4 krt päivässä, tai oikeastaan illassa. Miten voi ihminen stressata jostain typerästä vaippaihottumasta niin paljon?!? Ja siitä painosta. Ei huvita edes soittaa neuvolaan kun nla-tätinä on entinen työkaveri ja se ei sano asiaan juuta eikä jaata. Pöh. Tänään on päivä jolloin elämä potkii lujaa nivusille, noin niinkuin vertauskuvallisesti. Lienen jäädyttänyt pääni kirpeässä aamupakkasessa... Tulkoon lunta tupaan ja jäitä porstuaan :-) Ei ollut järkeä tässä kirjoituksessa, lähinnä ajatuksen lentoa, mutta voi kuinka helpotti.

Kaisu ja joulunpunapeppuinen Veekku