Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ADHD tms lasten vanhemmat, minkä ikäisenä aloitte epäilemään?

Vierailija
29.01.2012 |

Meillä tyttö nyt vasta 1v5kk, mutta jotain tuntuis silti jo nyt olevan pielessä. Joku määrittämätön levottomuus ja huomion herättämisen tarve, joka jostain syystä vaan ihmetyttää minua päivästä toiseen. Toisaalta välillä on taas rauhallisempia hetkiä ja mietin jo kuvitelleeni kaiken, kunnes kohta palataan vanhaan ja epäilykset palaavat...

Mitkä teillä oli ensimmäiset epäilyn herättäneet merkit ja minkä ikäinen lapsi oli silloin?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kiikuttanut lastani psykologilla testeissä samoista syistä kuin sinäkin + päälle vielä jatkuva fyysinen riehakkuus/puuhakkuus. Lisäksi lapsella äärimäisen päättäväinen luonne. Tuloksena oli, että lapsi on älykäs ja sosiaalinen. Huomiohakuisuus on hänen tapansa kertoa, että on tylsää, halua tekemistä tai yrittää manipuloida ja saada tahtonsa läpi. Jos lapsestasi alkavat ulkopuoliset huomauttamaan, ettei hän pysty keskittymään tms. on varmaan aika ottaa viimeistään asia puheeksi neuvolassa. Monen lapsen luonne on myös vähän menevämpi ja vaativampi, joten arkeen on hyvä keksiä keinot, miten pärjätään ja selkeät säännöt joista pidetään kiinni. Alle kaksi vuotias on vielä tosi pieni. Lähempänä esikoulua kannattaa asiaa tarkkailla.

Vierailija
2/4 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi toki ollakin, että hän on vaan niin äärettömän menevä terveissä rajoissa, että minä olen liian tylsää seuraa ja sen tähden keksii koiruuksia jatkuvasti.

ap

Vierailija
4/4 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hänen "meneväisyyteensä" aloin kiinnittämään huomiota myös silloin kun oli n. 1.5 v. Edelleen tyttö on vilkas ja myös häntä on luonnehdittu älykkääksi ja sosiaaliseksi. Itse olen joskus miettinyt hänen keskittymiskykyään, että onko ikätasoista, mutta ainakaan päiväkodin ja neuvolan mukaan huolta ei ole...

On kyllä sellainen helposti tylsistyvä luonne, mutta en kyllä ole koko ajan mitään sirkushuveja järjestämässä, kai siihen "tylsyyteenkin" on totuttava.. Ei aina voi olla jotain huvituksia!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kuusi