Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keksikääs elämää helpottavia vinkkejä mökille, johon ei tule juoksevaa vettä?

Vierailija
29.01.2012 |

Itse ajattelin yhtenä ideana laittaa suihkupulloon valmiiksi vettä + tiskiainetta, jotta voi helposti pyyhkäistä pöydät yms. Rättejä yritän myös hankkia ison kasan, jotka sitten pesen aina kerralla jossain muualla kuin mökillä.

Aamupesuihin (jos ei jaksa/ehdi aina vääntäytyä pihasaunalle pesulle) ajattelin hankkia jotain kosteuspyyhkeitä joilla voi kasvot, kädet ja kainalot ainakin pyyhkäistä puhtaaksi. (joo ne ei oo kauheen ekologisia, mutta korvaan tämän sitten mulla tavoin ekologisemmin eläen)

Muita vinkkejä?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keität kerran päivässä ison kattilallisen järvivettä, peset astiat ja jämävedellä pinnat, sitten rätit.

Vierailija
2/5 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten en osaa auttaa; en itse edes ajattele aisaa etukäteen, ja joka kesä ollaan monta viikkoa putkeen vedettömällä mökillä. Kertakäyttöistä mahdollismman paljon eli minä en paljon luontoa hjattele siinä kohtaa: talouspaperia pyyhkimiseen ja kertisastiat, siellähän ne palaa saunan pesässä iloisesti. Siisteystasoa kannataa laskea niin pärjää vähemmillä vaatteillakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keität kerran päivässä ison kattilallisen järvivettä, peset astiat ja jämävedellä pinnat, sitten rätit.

Lisää?

Vierailija
4/5 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ethän sinä silloin mitään kosteuspyyhkeitä edes tarvitse. Onko kiukaan vieressä sellainen vesisäiliö? Jos ei, kannattaa harkita sen hankkimista. Meidän mökillä on joku satalitrainen, siitä saa hyvin pesuvedet jokailtaiseen saunaan ja on lämmintä vielä aamullakin. Vesi lämpenee siinä höyryäväksi.

Vierailija
5/5 |
20.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laitan mökillä aina jo heti aamusta muuripataan vedet lämpenemään, on sitten koko päivän lämmintä vettä saatavilla. Jos ei paljoa tuu käyttöä, niin on vielä illalla saunavedetkin valmiina, tai jos tuli jo käytettyä tai enemmän saunojia, niin sitten uudet vedet saunoessa.

Aamua taas helpottaa, jos illalla lataa puut valmiiksi, joskus vedetkin. Riippuu miten helposti sen veden sinne pataan saa.

Muuripata on hyvä sijoitus, sellaisen voi kesäaikaan sijoittaa myös ulos palamattomaan ympäristöön. Toimii niinkin hyvin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kolme