edullisia joululahjoja lasten kanssa
Kaipaisin vinkkejä joululahjojen tekoon, mitä voisi tehdä 3 ja 5 vuotiaiden kanssa. Lasten isovanhemmille, tädeille, sedille, isälle.
Sukulaiset tietää, että olen ihan PA, joten eivät pahastu halvasta lahjasta.
Ja minä siis todella olen PA, joten toivon ihan 1-2 euron lahjaideoita.
Edellisinä vuosina on annetti lasten piirtelemiä tyynyliinoja taikataikinasta tehtyjä teoksia.
Nyt tuli mieleen maalatut kauppakassit ja isot nimikoidut piparit.
Plussana olisi, jos lahjat olisi myös halpa lähettää.
Kommentit (2)
Nuo satukirjat me tehtiinkin viime vuonna. Tuli tosi hienot.
Tuli mieleen kirjanmerkit. Mitenköhän niistä saisi " näyttävät" . Toiselle puolelle lapset voisi vaikka piirtää ja toiselle liimata jotain, päällystää kontaktilla ja laitta jotkut nauhat päihin...
onko jo olemassa kangasvärejä, pahvia, kangasta kenties jotain vanua kyniä, paperia, liimaa, hileliimaa, koviosaksia...
Sitten mietit kuinka paljon teillä on aikaa ja innostusta askarrella. Onko käytössä ompelukonetta?
Minusta aivan ihana lahja olisi lasten oma satukirja eli lapset kertovat joko yhdessä tai erikseen sadun tai tarinan ja se sitten kirjataan ylös ja luetaan lapselle jonka jälkeen saa tehdä korjauksia lopusi piirretään sadusta kuva tehdään hienot kannet liitetään sivut kansiin ja annetaan lahjaksi. Tuo menee hyvin postissakin.
Toinen on seinäkalenteri samanlailla osaan kuukausista voi laittaa pelkän piirrustuksen tai maalauksen tai valokuvan tai askarrella kangastilkuista (vaikka vanhoita paidoista,housuista ym.) kuvan ruskeasta ja harmaasta kankaasta kissan ja hiiren.Rullalankaa viiksiksi ja villalankaa hiirelle hännäksi... luovuus valloille.
Samalla tyylillä voi tehdä pahville taulun vaikka ihan pahvilaatikkopahville jos päälystää koko pahvin ja siinnä soi käyttää sitä ompelukonetta niin ei mee niin paljoa liimaa.
Kelpaisiko joku näistä ideoisata?