TAMMImasujen maanantai
Huomenta alkavaan viikoon. Ajattelin nousta ylös, kun sängyssä olin pyörinyt jo pidempään. Mikä lie unet vienyt.
Viimepäivinä on esiintynyt lievää menkkamaista jomotusta, onko tietoo mistä on kyse? Supisteluja myös päivittäin, mutta kivuttomia ja toisaalta ihmekkös tuo kun siellä uudessa kämpässä paikkoja puunailen. Eilen olin pesemässä ikkunoita ja kyllä olinkin ventti sen urakan jälkeen, vielä jäi yläkerran ikkunat pesemättä. Tänään kun sais lattiat puunattua, niin sitten olisin tyytyväinen.
Kohta laitan pesukoneen pyörimään, niin saan yhden homman alta pois.
Kampaajalle tekis mieli mennä, tuntuu kuin hiukset kasvaisivat kauheaa vauhtia, aina sais olla myös jurikasvua peittämässä. Olis kiva kokeilla jotain uutta mallia, kun vaan löytäis mieleisensä.
No nyt aamukahville. Hyvää päivänjatkoa kaikille.
rv 31+5
Kommentit (27)
Ei oo esikoinen tulossa, vaan toinen. Esikoinen on jo 9 vuotias ja ylpeä " isoveli" vaikkei vauva ole vielä syntynytkään :-).
Millon sulla on laskettu aika?
Mami
Tänään ei tosiaan enää tarvinnut nousta töihin kun olen loput 3 viikkoa ennen äippälomaa saikella. Olo on jotenkin hassu, en osaa alottaa mitään hommia vaan haahuilen koko ajan. Kaupassa ja asioilla kävin äsken ja seilasin ruokakaupasta toiseen ja vaan ihmettelin. Nyt mietin että ku pitäs ryhtyä kaakeloimaan ja pitäs alottaa yläkerran vessan teko ja vaikka mitä ja täällä mä olen netissä vaan. Miten saatte itsenne kammettua ja alotettua hommat???
Odotan niin että lumi tulis niin sais uutta virtaa ja vois laittaa lyhtyjä ja valoja pihalle. Ei tosiaan tää sää kannusta mua ainakaan. Kuinka usein muilla on masuasukilla hikka? Meillä hikkaillaan tosi monta kertaa päivässä, ei kait se mitenkään haitaks oo....
Säälittää vaan kun joskus jos itellä on hikka niin meinaa ihan seota ja pakko vaan juoda ja pitää nenästä kiinni niin kauan et saa hikan pois. Vaavilla hikka voi kestää älykauan ja välillä tuntuu et se ihan hermostuu siihen itekkin.
Tossa lauantaina illalla tuli dokumentti leijonanaaraasta joka hoiti antiloopin vasaa. Vitsi että sain kauheen itkukohtauksen kun oli niin surullinen loppu jutulla. Itkin ihan hysteerisesti ja mies yritti lohduttaa ettei vaavi ihan jo hermostuis. Itken nykyään tosi helposti. Jos mies vähänki jotain sanoo pahasti ni jo mä vollotan. Ihan kauheeta. Onko muilla samoja oireita?
Monet puhuu liitoskivuista. En kyllä tie millasia ne mahtaa olla. Mulla ei ole kun kerran viime viikolla vihlas tuolta alhaalta jostain luusta pahasti, mut meni heti pois. Kai se sitten sitä oli. Ei kyl tuntunu kivalta.
Jaa jos nyt yrittäs jotain alottaa...
Tai jos heittäs pitkäkseen hetkeks...
Koittakaa ny ihmiset saada mut toimintakuntoon....aaaaargggghhh
Maariska 31+5
Olipas pinoon kertyny viestejä:)) Kiva,kiva! Pakko oli laittaa myös oma pitkästä aikaa.
Sateinen ja harmaa ilma täälläkin.Aamulla tuli hetken lunta,vaan vaihtui vedeksi melkein heti.
Neiti nukkuu ja pieni hengähdystauko,ah.
Tytölle iski keuhkokuume:((Onneks älyttiin viedä ajoissa lääkäriin ja neiti on jo oma itsensä.Antibiootti puri heti ja kuume laski nopsaan.
Täällä neljänseinän sisällä sitten aikaa vietetään kahden ku mieskin on iltavuoroissa..
Eilen käytiin vain pikaisesti pojan haudalla sytyttämässä kynttilät.
Sain pakastimen tyhjättyä ja sulatukselle.Iltapäivälle siis pakkasen pesua.
Illalla tulee vakuutusyhtiön mies tekeen meidän vauvalle vakuutukset.Saas nähä vaikuttaako tuo pojan kuolema jotenkin tän vauvan vakuutuksen saantiin..
Verensokerin mittaukset on aloitettu ja hyvin pysyy arvojen sisällä.Kohta pitääkin taas piikittää ruoan jälkeiset tulokset.
Mun elämä on nyt yhtä piikittämistä,Klexanea mahaan ja verikokeita sormesta useasti päivässä.
Onneks ei ole piikkikammoa!Miestä hirvittää taas ku joudun pisteleen kokoajan,vaan musta tuo ei tunnu miltään..
Vauva melskaa ja maha paisuu kokoajan enemmän.
Kivasti menee,vaikka onhan noita vaivoja esim.liitoskivut:((
On niin ihanan " tavallisia" vaivoja ettei noista viihti edes valitella kellekkään,(ainakaan tänään;)).
Sateista loppupäivää kaikille
Terveisin Vell@ rv 29
(huomenna pyörähtää rv 30 meiltä viimeisiltäkin käyntiin,vautsi:))
Ja paljo uusia nimiä, terve vaan, kaikille tasapuolisesti!
Vissiin koko Suomi on niin harmaana ja sateisena tänään, etten viitti erikseen mainita, miten kehtaski maanantaille tommosen kelin...
Mulla meni lähes unettomaksi koko viime yö.. Kahteen otteeseen pisulle ja molemmilla kerroilla meni pitkään, ennenku sain unen päästä kiinni. Kuinka kummas ne kaikki " pitäistuokitehdä" -hommat tulee yhtäaikaa mieleen ja keskellä yötä! Aamulla sitte piti painella moneen otteeseen torkkua, ennenku sai ittensä sängystä pois, ainavaan on ihan sekasin..
Oon silti saanu alotettua viimein hiomaan poitsun lattiaa, kyllä kontillaan ihan hyvin pärjää, mut joka kerta, ku nousee, niin supistaa. Pitäis kyllä ottaa rauhallisemmin, mut hissunkissun jos yrittäis saada sen tänään johoni malliin. Ei paljoo hyödytä missään vintillä maalaillakkaa, ku pölyä pukkaa joka reiästä!
Mutta masukaveri voi ilmeisen hyvin. Paljo touhuaa, potkii ja muljauttelee. Mä vaan odotan ,että se kääntyis oikeenpäin.. Onko kellekkää tehty ulkokäännöstä!? Miltä se tuntuu? Mulla on jotenki sellanen käsitys, että vauvan kääntäminen on kidutuksista top3:ssa, ei mun kellekkää tutulle oo tehty, joten siitä tunteen todenperäisyydestä en osaa sanoo.. Mutta kertokaa, jos on kokemuksia!
Mä yritän ny lunastaa uhkaukseni ja kömmin tuonne vintille hiomaan.
Toivottavasti kohta saadaan lunta ja pakkasta joka suuntaan!! Voikaahan paksusti!
Hemppa 29+6, pyöreitä vaihtuu huomenna!!
Meidän laskettuaika on 22.1. Vois kyllä olla kohta jo tammikuu, odottavan aika on nimittäin ihan pirun pitkä. On tullut esiin minusta ihan ihmeellisiä piirteitä...Olen aina kyllä tykännyt tehdä käsilläni kaikkea, mutta nyt alkaa mennä jo vähän yli hilseen. :) Itseänikin jo naurattaa. Olen tehnyt kaikenlaisia joulukoristeita, ovikranssista lähtien ja pakastimen leivoin täyteen kaikenlaisista herkuista viimeviikolla. No onpa sitten joulutortut ja piparit siellä odottamassa. Mutta tämä se on kaiken huippu; en ole koskaan ollut mikään erikoinen siivousintoilija. Tietysti kerran viikossa ollaan tehty suursiivous, mutta nykyään imuroin päivittäin ja pyyhin pölyt jopa jalkalistojen päältä. NO eiköhän tämä kohta rauhoitu!!!
Upea pino meillä, tervetuloa vaan kaikki uudet tammimasut! Tosiaan on ollu melko märkä, harmaa ja hirveen tuulinen päivä, tosi masentava keli. Yöllä iski kurkkukipu ja tänään kauhea nuha, huh! Töissä juoksin sinne tänne ja kun kotiin pääsin niin kyllä sohva kutsui... Nyt vasta sain ruuan alta pois ja koneelle. Nyt on takassa tuli ja nenääni en enää ulos pistä tänään.
Masuasukki heräsi tänä aamuna jo neljältä ja on ollu pirteenä koko päivän - hyvä että ees joku on, äitinsä on ihan reporankana :) Nuha vie voimat, ja sitten on jotenkin nyt tosta Klexanen pistelystä koko mahanahka ihan kipeenä tai silleen oudosti arkana. Yhtään mustelmia ei kyllä ole tullut, olen kuullut että siitä sellasiakin voi tulla.
Kolmanneksi viimeinen työviikko alkoi tänään, ihanaa päästä sitten keskittymään vähän kotiinkin, olen jo suunnitellut äippäloman alkajaisiksi kaappien siivousta ym. Ja turvakaukalon ja muutamien muiden tarpeiden hankinta on vielä tekemättä. Saa nähdä miten voimat sit riittää ja joulukin tulee. Mutta on kyllä ihanaa tänä vuonna, tätä kaamosaikaa piristää sekä tämä joulunodotus että sitten vielä vauvelin tapaaminen vihdoin tammikuussa - että sillä voimalla jaksaa nämä harmaatkin päivät. :)
Ihanaa odotusta kaikille tammiksille, niin joulun kuin vauvankin!
Rosa, huomenna rv 32!
Sainpa aamulla pojan puettua ja rattaat lykättyä pihalle, niin eikös alkanut vettä tulla. Alkaa tosissaan tympiä nämä kelit, kun tähän aikaan vuodesta täällä idässä on jo yleensä talvi.
Huomenna olis neuvola, vähän jännittää painon kehitys. Toivottavasti sf-mitta on tasaantunut, se kun on huidellut käyrien yläpuolella. Joudun taas äitipolille, jos mitta vaan kasvaa samaa vauhtia. Tosin kivahan vauvelia on käydä kurkkimassa, mutta toisaalta, pojalle pitää järkätä hoitaja siksi aikaa ja muutenkin, mulle riittäisi että seuraavan kerran ultrattaisi synnytystapa-arviossa.
Mullakin yöt on aika rikkonaisia, kun asentoa ei tahdo löytyä. Liitoskivut vaivaa, ja nyt on vihoitellut toinen lonkka. Samainen jalka puutui edellisessä synnytyksessä niin pahasti, että meinasi pettää monta kertaa alta synnytyksen jälkeen. Mitähän vaivoja tässä vielä saa riesakseen. Muuten raskaus on mennyt omalla painollaan, vauvan liikkeitä ja kaikkia vaivoja ei ennätä vahtimaan ennen kuin illalla.
Nyt lähden NetAnttilaan jouluostoksille. Heppahöperöt kummitytöt saavat tänä vuonna lahjaksi heppalakanat. Pitää tilata, kun ei meidän Anttilassa ollut. No, säästyypähän ravaamiselta.
Tihveröinen 28+5