Onko hyväksyttävää vaatia kymmenvuotiasta käyttämään toppahaalaria sillä perusteella
että laadukas ja lähes käyttämätön haalari on saatu ilmaiseksi tutuilta? Ei koulussa, mutta muussa ulkoilussa.
Kommentit (27)
Oisko haalarin kättö kokonaan loppunu siinä yläasteelle 11-12 vuotiaana, vikat pari talvee sitä käytti ehk lasketellessa vain.
Tosin ok, mun aikakautena taisi olla paljon yleisempää toi haalarinkäyttö alakoulussa, melkee kaikilla oli.
t. espoolaisnainen vm.-91
Halusitko itse haalarin, vai päättikö äiti puolestasi?
Muistatko oliko nuorten haalareissakin ne lenkit kenkien alle kuten nykyään on ainakin pienempien haalareissa?
meidän 2. ja 4. luokkalaiset käyttävät toppahaalareita pihaleikeissä, pulkkamäessä ym. vapaa-aikanaan, koska ovat havainneet ne hyvin käytännöllisiksi ja mukaviksi. Kummallekin tarvitsi kerran alkutalvesta sanoa, että laita mieluummin haalari, sitten ovat itse valinneet ne päälleen. Isomalle ostin vielä SuperRemun kokoa 146, pienempi perii se sitten aikanaan. Uimahallireissulta tuli juuri haalarissa, eli käytännöllisyys voittaa tässäkin asiassa.
Meidän tyttö käytti pihalla 2. luokalla. Viime talvena 3.-luokkalainen käytti kerran omalla pihalla - sitten ei suostunut. Ehdin kuitenkin ottaa vastaan isomman haalarin, joka roikkuu tuolla vaatehuoneessa, ei edes eteiseen ole tuotu.
Olisi tyhmää olla käyttämättä haalaria näillä pakkasilla.
Järki käteen.
Ei ole ihan oikeasti olemassa mitään ikäsuositusrajoja m illoin voi pukeutua lämpimästi tai järkevästi.
täällä päin eskarilaiset eivät ole enää suostuneet pitämään vauvanvaatteita, enkä itsekään pakottaisi. 5-vuotiaalle olen miettinyt, että uskaltaisinko vielä hankkia haalarin vai ei, ettei tarttisi vääntää kättä aamuisin asiasta. Esikoinen yläasteella, ja huh huh, eipä olisi muutamia vuosia sitten tullut mieleen ehdotella käytännöllistä pulkkamäkihaalaria.
90-luvulla monella oli haalari koko ala-asteen ajan myös koulussa, eikä ketään kiusattu. Se oli täysin normaali vaate.
niin ja vastaus kysymykseen on et voi pakottaa!!
Oisko haalarin kättö kokonaan loppunu siinä yläasteelle 11-12 vuotiaana, vikat pari talvee sitä käytti ehk lasketellessa vain.
Tosin ok, mun aikakautena taisi olla paljon yleisempää toi haalarinkäyttö alakoulussa, melkee kaikilla oli.
t. espoolaisnainen vm.-91