Puhutteko pojillenne sperman tulosta? Tuli tuosta
yhdestä ketjusta mieleen, että onko siitä tapana puhua pojille jossain vaiheessa vai kaveritko nämä hommat yleensä selittää...
Kommentit (10)
Saattaahan se hämmentää nuorta poikaa mahdottomasti kun huomaa ekan kerran sperman tulleen sänkyyn - jos vaikka ei ole kuullutkaan siitä muilta!
ettei valuta spermaa koskaan lakanoilleen. Hoitanee tyydyttämisensä vessanpöntöllä. Eikä ole ikinä kyselty eikä puhuttu sperma-asiasta hänen kanssaan.
olen yh, ja tytölle olen ajoissa kertonut menkoista yms, mutta kun isää ei ole kuvioissa, en ole edes osannut ajatella tätä puolta, eli milloin pojalle pitää kertoa?? Aion kyllä siis kertoa, mutta ajankohdasta ei tietoakaan...
Pojalle (7-v) olen vähän kertonut pippelin tarkoituksesta ja ehkä ensi vuonna kerron spermasta, yöllä tulevasta nesteestä jne.
On se nyt kumma että vielä nykypäivänä aristellaan normaaleja ruumiintoimintoja. Tietysti me kerrotaan sekä tytöille että pojille mitä kasvamiseen ja murrosikään kuuluu. Ei tulisi mieleenkään olla kertomatta.
Kyllähän se kannattaa kertoa siinä murrosiän kynnyksellä. Itse olin kyllä kuullut yöllisistä siemensyöksyistä, mutta eipä ollut oikeastaan mitään tarkempaa tietoa, mitä ne meinaavat. Olo oli kieltämättä hämmentynyt sen tapahtuessa ekan kerran, kun en ihan heti osannut asioita yhdistää. Olisi minulle saanut enemmänkin kertoa.
Ja siis tiedoksi vain niille, jotka kuvittelevat "yöllisten siemensyöksyjen" olevan jotain peiton alla runkkaamista: ovat ihan tahattomia ja tapahtuvat unissaan.
t. mies 30v.
Ja siis tiedoksi vain niille, jotka kuvittelevat "yöllisten siemensyöksyjen" olevan jotain peiton alla runkkaamista: ovat ihan tahattomia ja tapahtuvat unissaan
Ja mitä sit vaikka runkkaisikin? Sekin on ihan luonnollista ja sallittua.
Ja samasta syystä minä en kertonut pojillemme sperma-asioista, vaan mieheni. Minusta näin on luontevinta, ei sen äidin tarvi työntyä joka paikkaan selostuksineen.
on tärkeää varsinkin miehelle sillä eturauhasen toiminta tulee turvata täydellisesti.
kuukautiset on ihan eri asia