Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Säästäminen lapsille

Vierailija
27.01.2012 |

Miten teillä säästetään lapsille?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

säästi mulle niin, että 18-vuotiaana sain käyttöön säästötilin, jolla oli tuolloin n. 3000e. En tiedä mitä rahoja ne olivat, kenties lapsilisiä. Tämän lisäksi oli ja on edelleen sijoitusrahasto, johon on alun perin laitettu 4000e. Oli kyllä iloinen yllätys tuo säästötili, sillä rahalla pääsi hyvin alkuun oman elämän, muuton ym. kanssa. Tiesi, etteivät rahat ole ikinä nollilla vaan sukanvarressa on aina jotain.

Jos joskus saan oman lapsen, säästäminen riippuu ihan elämäntilanteesta. Nyt olen opiskelija, ja tuskin menisi mitään rahaa lapselle säästöön, koska elettäisiin todennäköisesti kädestä suuhun ja ne lapsilisätkin tarvittaisiin käyttöön. Jos taas olisin jo töissä, varmaan pistäisin johonkin tilille ainakin joitakin kymppejä kuukaudessa.

Vierailija
2/6 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

menee suoraveloituksella säästöön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

menee lapsille kuukausittain...

Vierailija
4/6 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaisin enemmänkin, jos olisi varaa ja muistaisin.

Vierailija
5/6 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaksi lasta, kummallekin menee 120 eur/kk rahastoihin.

Vierailija
6/6 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveissa olisi, että vielä pystyttäisiin jossain vaiheessa antamaan lapselle se 3999 e (vai mikä se oli), minkä voi verottoman lahjoittaa aina 3 v välein (nyt "minun" 3999/3v menee melkein lapselle lahjoituksena lapsilisien muodossa, mutta isänsä voisi antaa vielä toisen mokoman), mutta nyt katsotaan, vielä, miten mökkilaina alkaa lyhentyä ja miten tulee tarvetta auton vaihdolle. Mummo antaa 25e/kk kaikille lapsenlapsilleen tilille ja ukki tyhjentää omaan hippoaan muutaman kerran vuodessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän viisi