Mun on mahdotonta äänestää Vihreiden ehdokasta!
Sinänsä Haavisto vaikuttaa monin tavoin fiksulta ihmiseltä, mutta en vaan pysty äänestämään Vihreiden ehdokasta. Eipä kokoomuksen arvotkaan ole mun arvoja, ja joissakin asioissa olen enemmän samaa mieltä Haaviston kuin Niinistön kanssa, mutta kun näistä kahdesta on valittava niin...
Kommentit (6)
Jokaisen ehdokkaan äänestäjäkunnassa on ihmisiä, joihin ei voi samaistua. Myös Niinistön joukossa on äärioikeistolaisia, joilla on radikaaleja mielipiteitä.
Ympäristöstä soisi olevan huolissaan ihan jokaikisen ihmisen, mutta mielestäni Haavistolla on realiteetit kunnossa tämänkin asian suhteen. Tiedostaahan hänkin sen, että presidentti voi vaikuttaa arvokeskusteluun, muttei juuri esim. ympäristölainsäädäntöön, mikä on eduskunnan hommaa. Ympäristöstä puhuminen tuskin ketään vahingoittaa. Ympäristön tila linkittyy myös monella muotoa ihmisoikeuksiin ja demokratiaan.
En voi äänestää vihreiden ehdokasta sillä tällä hetkellä kun minun pitäisi sitä äänestää, se on mitä suurimmassa määrin vihreiden ehdokas.
Ja toisekseen, en pidä vihreistä lainkaan vaikka siellä joku yksi täyspäinen voisi joukossa olla, mitä en kuitenkaan ihan usko.
Vihreisiin nimittäin on kasaantunut kaikenlaisia hörhöjä ja omituisuuksia aika kamalasti. Kaikki vihreät mitä tiedän julkisuudesta ovat jonkinlaisia kummajaisia.
Enkä mä halua presidentiksi mitään kummajaista vaikka muuten erilaisuutta aika hyvin siedänkin.
Kuten varmasti olet huomannut, moni muukaan ei ole näissä vaaleissa äänestänyt puolueuskollisesti. Minunkin "oma" vakkaripuolueeni on ihan muu kuin Vihreät enkä ole vihreiden linjalla monessa asiassa.
Nyt valitaan kuitenkin presidenttiä, yksittäistä henkilöä. Hän ei virassaan juuri voi puuttua maan sisäiseen hallintoon vaan toimii maailmalla. En tunne äänestäväni "vihreästi" kun äänestän Haavistoa, jota tukee myös aika merkittävä määrä kannattajia ihan poliittisen spketrin joka alueelta.
Mieti siis vielä. Näkisitkö vihreyden ohi? Pekassa kun on paljon muutakin, erityisesti ne humaanit arvot (=ihmisarvon asettaminen rahavallan edelle).
ja tuo länkytys henkilövaalista on ihan turhaa, jos ihminen kuuluu johonkin puolueeseen niin totta kai se ajattelee ja toimii puolueen ajatusten mukaisesti.
ja tuo länkytys henkilövaalista on ihan turhaa, jos ihminen kuuluu johonkin puolueeseen niin totta kai se ajattelee ja toimii puolueen ajatusten mukaisesti.
ei silti tee ihmisistä yhtenäistä massaa. Puolueiden sisälläkin on näkemyseroja.
Presidentti käsittelee hyvin erilaisia asioita kuin esim. kansanedustaja, se on syytä muistaa.
Presidentti luopuu puoluejäsenyydestään ja edustaa koko kansaa. On syytä miettiä kumpi tähän todellisuudessa pystyy. Pekka on sovittelijatyyppi ja sillanrakentaja, miksei myös kotimaassa jossa ihmiset ovat jo hyvin vahvasti jakautuneet kahteen kansanosaan.
Pekka on monin tavoin fiksu niin kuin sanoin, mutta hänen äänestäjissään on juuri sellaista muka-suvaitsevaista äärivihreyttä, joka on todella kaukana omista arvoistani.
Minulle ihmisoikeudet ovat todella tärkeitä, mutta minua häiritsee, että luonnonsuojelu on Haavistolle tärkeimpiä arvoja - ja varmasti osalle hänen kannattajistaan jopa ohi ihmisoikeuksien. Olen itse niin kurkkuani täynnä Vihreiden moralisointia ja suvaitsemattomuutta, että tuntuu aivan mahdottomalta äänestää heihin kuuluvaa ihmistä. Sääli Haaviston kaltaisen ihmisen kannalta, mutta ei voi mitään.
Ap