Mua rasittaa isovanhempien hehkutus meidän pienokaisesta.
Siis, ihana on että heillä on rakastava suhde ainokaiseemme (1v 8kk), mutta hehkutus menee osittain ihan överiksi. He, siis appivanhemmat, tuntuvat ihan oikeasti uskottelevan itselleen että meidän lasta fiksumpaa, kehittyneempää, ihmeellisempää ja taitavampaa lasta ei maailmassa ole koskaan ollut. Kaikkien naapurin lasten, julkkisten lasten, tai vaikkapa lapsemme "kaverit" ovat heidän mielestään aina tavalla tai toisella kehityksessä jäljessä verrattuna meidän lapseen. Tekisi mieli joskus sanoa, että kuulkaa meillä on ihan tavallinen (tietenkin ihana ja meille maailman rakkain) lapsi, eikä muihin vertailusta tule kuin kaikille paha mieli. En tiedä, yrittävätkö miellyttää minua sillä hypetyksellä, mutta siinä kyllä epäonnistuvat. Less is more!
Kommentit (4)
Anna isovanhempien olla innoissaan. En tajua, mitä se sinua haittaa. Kun jotakuta oikein rakastaa, hänet näkee maailman parhaimpana :)
Jos meillä vaikka käy leikkimässä joku kaveri ja isovanhemmat sattuvat olemaan samaan aikaan paikalla, niin 100% varmuudella vieras lapsi arvostellaan lähtönsä jälkeen "Voi huomasitteko miten paljon se on liikkumisessa/puheessa/taidoissaan jäljessä meidän Pekkaa". Se jotenkin vaan häiritsee, menee överiksi. Onneksi omat vanhempani näkevät lapsemme jotenkin neutraalimmin eivätkä ole koko ajan hemmottelemassa ja höpöttämässä Pekan paremmuudesta verrattuna muihin.
Ja olen onnellinen heidän kiinnostuksestaan toki, mutta ilmenemismuodot ovat välillä vähän kyseenalaisia.
ap
Sinusta tuo on ehkä rasittavaa, mutta itse antaisin vaikka silmän päästäni jos saisin lapsilleni tuollaiset isovanhemat tao edes jonkunlaiset isovanhemmat.
Lapsillani on kaikki neljä isovanhempaa elossa, mutta joläka iikka täysin tyly ja piittaamaton lapsistani. Omat vanhemmat eivät ole nähneet kahta lastani koskaan (elämme nyt vain itsellemme, kuuluu selitys) ja appivanhemmat käyvät meillä kerran vuodessa. Kummatkaan ei ikinä soita, kutsu kylään, halua nähdä lapsia, halua käydä synttäreillä tai kylässä.
Et ehkä ymmärrä ap, että olet oikeastaan tavattoman etuoikeutettu, tai sis että lapsesi on. Minun lapsillani ei ole omien vanhempiensa lisäksi ketään kuka rakastaisi heitä, kiinnostuis heistä tai olisi heistä ylpeä.
Mutta muuten valituksesi aihe on kyllä vähän kummallinen. Ei mua tuollainen haittaisi.