Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä ihmisten suorapuheisuus on sitten arvostettava ja hieno asia!

Vierailija
25.01.2012 |

Kyllä se on hienoa miten nykyään kehdataan puhua suoraan. Jos olet vaikkapa lihava tai ruma niin se tullaan kertomaan sinulle päin näköä. Sillä onhan se tosissaan hienoa, kun puhutaan suoraan ja tuodaan oma mielipide rohkeasti esiin.

Tapasin tänään yhtä tuttua, jonka kanssa tuli puhe, että olemme muuttaneet. Ja, kun tämä tuttu sai tietää, että mihin, alkoi hän suorapuheisesti kertoa: "Ai siinäkö te asutte! Ollaan monesti miehen kanssa ajateltu, että millaisetkohan kylähullut sellaisessa mörskässä asuvat".

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin kuulemma ihan nätti, jos

-meikkaisin

-laihduttaisin

-pitäisin hiukset auki.

Juokse, lapsi juokse, pois ruman ihmisen läheltä.

Vierailija
2/14 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on hienoa miten nykyään kehdataan puhua suoraan. Jos olet vaikkapa lihava tai ruma niin se tullaan kertomaan sinulle päin näköä. Sillä onhan se tosissaan hienoa, kun puhutaan suoraan ja tuodaan oma mielipide rohkeasti esiin.

Tapasin tänään yhtä tuttua, jonka kanssa tuli puhe, että olemme muuttaneet. Ja, kun tämä tuttu sai tietää, että mihin, alkoi hän suorapuheisesti kertoa: "Ai siinäkö te asutte! Ollaan monesti miehen kanssa ajateltu, että millaisetkohan kylähullut sellaisessa mörskässä asuvat".

jos se kerran ihan päällepäin näkyy?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä kenellekin on mörskä. Minulle mörskä on asuinkelvoton hökkeli, jota ei edes kunnostamalla saa asuttavaksi. Jollekin toiselle se mörskä voi olla 80-luvun lopulla rakennettu talo, joka kaipaa hieman pintaremonttia ja pistää siitä syystä silmään alueella, jossa muut talot on rakennettu parin vuoden sisään.

Vierailija
4/14 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse saan kuulla vähän väliä kommentteja tyyliin "syötkö sä mitään" tai "näytät ihan anorektikolta." Ja siis mitään syömähäiriötä tai muuta ei ole, kunhan vaan satun olemaan laiha. Onneksi olen nyt raskaana, joten iso maha hämää näitä ihanan suorapuheisia kanssaihmisiä. No, jos asiasta jotain hyötyä on ollut, niin ainakaan en ikinä itse kommentoi kenenkään ulkonäköä kuin korkeintaan positiiviseen sävyyn...

Vierailija
5/14 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylpeilevät pitävät siitä, jos heitä kohtaan ollaan yhtä suorapuheisia. Se on vain yksisuuntainen tie.

Vierailija
6/14 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin parisen viikkoa sitten yhden fb-kaverin tilapäivitystä, jossa a bunch of bitches puolusteli sananvapauttaan ja suoraan puhumistaan. Osa oli ihan vilpittömästi sitä mieltä, että vaikka suoraan puhujat kuulemma leimataan "vittumaisiksi ämmiksi" (wonder why?!), niin se kuulemmma kannattaa silti aina. No, enpä ihmettele, että tällä laumalla esim. fb-tilapäivitykset on järjestään negatiivisia "kaikki menee pieleen-vitutusta" ja työkaverien, naapurien haukkumista yms. Suoraan sanottuna ihan perinteistä white trash-meininkiä (ihmettelen muuten nyt, miksi edes olen heidän kaverinsa ;)). Joskus tosiaan tekisi mieli kommentoida tuosta vaikenemisesta ja kullasta mutta antaa junan vaan puksuttaa ;)!

Vierailija
7/14 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

huono vitsi toki, jos ei mennyt perille...

Vierailija
8/14 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin nämä suorapuheisuudellaan ylpeilevät pitävät siitä, jos heitä kohtaan ollaan yhtä suorapuheisia. Se on vain yksisuuntainen tie.

Useammankin kerran osunut kohdalle näitä "totuudenpuhujia", jotka väittävät töksäyttelyn ja henkilökohtaisuuksiin menemisen olevan rehellisyyttä. Mikäs siinä, mutta yhtäkään tällaista en ole tavannut, joka itse kestäisi samanlaista "rehellisyyttä". Eli he saavat laukoa mitä sattuu, mutta muiden pitäisi olla kieli keskellä suuta, muuten seuraa itkupotkuraivari.

Vierailija
9/14 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä kenellekin on mörskä. Minulle mörskä on asuinkelvoton hökkeli, jota ei edes kunnostamalla saa asuttavaksi. Jollekin toiselle se mörskä voi olla 80-luvun lopulla rakennettu talo, joka kaipaa hieman pintaremonttia ja pistää siitä syystä silmään alueella, jossa muut talot on rakennettu parin vuoden sisään.

oikeasti niin suotta hermostuit. Ehkä se oli vain kateellinen? Suomalaisethan tunnetusti ovat kateellisia hyvin vähästä.

Vierailija
10/14 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nämä suoraanpuhujat ottaisivat jos heillekin puhuisi ihan suoraan:

"Kuulehan Pirkko, sä kun olet tuollainen suoraan puhuja, niin sullekin voi varmasti puhua suoraan, eikö? Oon aina ajatellut, että mitä se sun mies näkee sussa. Ottaen huomioon, että sä oot tollanen lihava ja et mikään kaunotar. Ja sun miehes on niin namu! Meillä onkin ollut Repen kanssa vähän silmäpeliä aina kun nähdään. Ja oonko muuten sanonut, että teidän Petteri on aivan sairaan rasittava kakara? Miksette kasvata sitä yhtään? Ja nyt kun alkuun pääsin, niin pakko sanoa vielä, että se uusi keittiö minkä laitoitte on ihan helkkarin ruma! Ja muutenkin teidän sisustus ihan pirun mauton. Mutta sellanenhan sä nyt oot muutenkin, mauton nimittäin, kun kattoo tota sun pukeutumistakin. Ethän loukkaantunut? Sä kun oot tollanen suoraan puhuja niin kestät varmasti itsekin suoraa puhetta".

Vierailija
11/14 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

suorapuheinen,mutten häijy tai ilkeä.En tunne tarvetta arvostella kenenkään ulkonäköä tai valintoja päin naamaa.Sen sijaan kerron mielipiteeni tarvittaessa,enkä jälkeenpäin sadattele kun pidin suuni kiinni.Mieheni on juuri tällainen jees-mies,ja kimpoilee sitten kotona kun ei pomolleen oikeata mielipidettään kertonut.

Vierailija
12/14 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylpeilevät pitävät siitä, jos heitä kohtaan ollaan yhtä suorapuheisia. Se on vain yksisuuntainen tie.

Isäni avokki on sellainen joka voi olevinaan laukoa vaikka mitä päin näköä, mutta sitten jos hänelle sanotaan jotain samalla mitalla takaisin, niin hän alkaa itkeminen ja heitettää marttyyri-vaiheen suurimpaan pykälään.

Esim. Hän haukkui minun tatuointejani (ovat arpien peittokuvia, olin nuorena kolarissa, ja lasinsirujen ja leikkausten takia minulla on paljon arpia) rumiksi ja hirveiksi. Sanoin sitten että mitäpä jos minä haukkuisin hänen hiuksiaan, tai muuta ulkonäköä rumaksi, mitä mieltä hän siitä olisi. "vai olen minä niin hirveän ruma että siitä pitää avautua".. Plaah. Enkä edes kerennyt varsinaisesti mitään sanoa, kysyin vain mitä hän siitä tykkäisi.

No mutta näitä on. En jaksa enää välittää, yritän vain soluttaa aivoni syvään zeniläiseen tilaan, ja hoen itselleni että he eivät ansaitse sitä että suutun ja loukkaannun.

Yksi mikä muuten ärsyttää, on se että suomalaiset eivät tunnu tietävän vitsailun ja vittuilun rajaa. Jos ei ole varma siitä mihin asti toisen huumorintaju venyy, niin silloin niistä epävarmoista asioista ei vitsailla, ihan siksi että silloin se "vitsailu" on vittuilua, kuten noin 99% suomalaisten vitsailusta muuten on. Vittuilua siis.

Vierailija
13/14 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sano loukkaavia asioita, mutta en koskaan suodata mielipiteitäni vain siksi, että toinen on esim. eri poliittista kantaa. Ja jos joku on ilkeä, esim haukkuu lihavia ihmisiä, saatan sanoa pahastikin, sillä mielestäni sellainen ihminen kerjää potkua perseeseen.

Arvostan myös itse suoraa puhetta, enkä edes kunnolla ymmärrä mitään vihjauksia. Mielestäni vihjailevat, salavihaiset ihmiset ovat pahinta, mitä tiedän.

Vierailija
14/14 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ai siinäkö te asutte(kin)!"

Tämä voisi olla huudahdus esimerkiksi siksi, että käyvät siinä lähellä, mutta eivät ole koskaan nähneet teitä eivätkä törmänneet. Ei siis sisällä yhtään mitään negatiivistä. Se voisi myös olla ihmettelyä, että niinkö hienolla alueella asutte (- en olisi voinut edes kuvitellakaan...tätä ei tietysti sanota...)

Mutta eleet ja ilmeet voisivat sitten muuttaa tämän lauseen sisällön toiseksikin, sen ymmärrän, mutt ilman niitä tulkintasi on LIIAN KÖYHÄ! Laajenna vähän kielitaitoasi ja ymmärtämystäsi!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä seitsemän