Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

papakokeesta&jälkitarkastuksesta

13.11.2005 |

Onko kaikille tehty papakoe jälkitarkastuksessa. Mulle ei tehty sitä eikä edes puhutta vaikka oli jo vuosia kyseisen kokeen ottamisesta. rupes huolestuttaan tuo asia.

Mandy ja poitsu 11kk

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
13.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle. Muutenkin oli hyvin ylimalkainen tutkimus. Tarkistutin itseni omalla gynekologillani noin reilun puolen vuoden kuluttua synnytyksestä. Hän otti myös papan.

Vierailija
2/4 |
13.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli jälkitarkastuksen aikaan kulunut yli 3 vuotta papasta eikä otettu silloin. Ehkä pyydettäessä olisi otettu mutta kun unohdin. Alkuhaastattelussa kyllä kysyttiin milloin papa on otettu ja siinä vaiheessa ajattelin, että varmaan tarkastuksessa papa otetaan kun on siitä aikaa kulunut mutta sitten kun olin lääkärin luona unohdin ottaa asian puheeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
13.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni papakoetta ei oteta jälkitarkastuksessa, koska voi antaa " väärän" tuloksen jos otetaan liian pian synnytyksen jälkeen. Samoin koetta ei oteta, jos emättimestä on hiljattain hoidetta jokin tulehdus. Tällöin koe voi näyttää solumuutoksia, mutta tilanne ei viittaan mihinkään vaarallliseen.

Lääkärini mukaan papakoe kannattaa ottaa 4-6kk synnytyksestä.

Vierailija
4/4 |
13.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

...sanottiin Helsingissä. Pyysin että ottaisivat papa-kokeen jälkitarkastuksessa, mutta lääkäri sanoi että se voidaan ottaa luotettavasti vasta n. puoli vuotta synnytyksen jälkeen.

OODI