Miksi mun hiki haisee vain töissä?
Miksi kainalot alkaa haista töissä jo tunnin jälkeen? Kotona ei moista ilmiötä ole. Käyn aamulla suihkussa ja käytän deodoranttia.
Kommentit (15)
ei ollu rexonaa tai muita tavallisia merkkejä. Apteekista varmaan saa semmosia jotka tehoaa "sairaalloiseenkin" hikoiluun. Nyt käytän jotain Rexonaa jossa 48 tunnin suoja ja kyllä sekin pitää.
Apteekin hurjin dödö on Absolut Torr. Mielestäni tehokkain kaupandödö on Mitchum, vihreä purkki.
kun taas kuumuudesta johtuva hikoilu ei, esim. saunassa tai urheillessa. Stressihiki on se haisulihiki.
Tää on mystistä. Hiki iskee töissä, vaikken tietoisesti edes jännitä. Samalla ärsyttää kun siihen ei voi mitenkään vaikuttaa itse, kun kyse ei ole mistään fyysisestä ponnistelusta tms. 🤔
Voi johtua ihan vaatteiden materiaaleistakin ja/tai jos käytät töissä tyköistuvia vaatteita ja kotona rennompia.
Siinä on hien lisäksi tuska mukana
Eiköhän se liity jotenkin stressiin, jännitykseen tai tiukkaan keskittymiseen. Ainakin itse olen näin ajatellut. Minä en käytä deodoranttia kotona ollenkaan, kun en hikoile eikä hiki haise. Tänään taas töissä tunsin, että kainalot oli ihan märät, vaikka oli apteekin deodoranttia kainaloissa.
Stressihiki on akkuhappoa, maisee järkyttävältä myrkyltä, alkaa silmistäkin vuotaa vesi.
Vierailija kirjoitti:
Stressihiki on akkuhappoa, maisee järkyttävältä myrkyltä, alkaa silmistäkin vuotaa vesi.
Vähästäpä järkytytte.
Siinä työhiessä haisee stressihormoni.
Huomasin saman. Ja vielä niin, että etäpäivinä hiki ei haissut, toimistopäivinä haisi. Inhosin sitä työpaikkaa, mutta en sitä työtä. Vain toimiston ilmapiiriä ja niitä ihmisiä siellä. Eli se oli ihan tuskan hiki mikä haisi.
Mulla sama ilmiö kun aloitin uudessa paikassa enkä osannu mitään. Jouduin ostamaan supertehokasta dödöä.