Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anteeksi, mutta en voi äänestää presidentiksi ihmistä joka on porvarillinen

Vierailija
25.01.2012 |

En voi antaa ääntäni ihmiselle jonka arvoja ovat mm.:

-vapaa markkinatalous

-yksityistäminen

-rikkaamman kansan osan suosiminen

-puolustusmenojen lisääminen muiden menojen kustannuksella

-sotilasliitto NATOn ihannointi ja siihen liittymiseen pyrkiminen

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

perusporvari.

Vierailija
2/12 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainut yhteiskunnan tuki jonka meidän perhe saa on lapsilisät. Tulojemme puolesta voisimme kuulua hyvinkin porvariryhmään, mutta aatteiltamme emme.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
4/12 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomuksen äänestäminen osoittaisi niin suurta tyhmyyttä, että en vaan voisi enää katsoa itseäni peiliin.

Vierailija
5/12 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta älä nyt tuollaista anteeksi pyydä. Presidentin pitäisi olla jokaisen pressa, kuten Haavisto. Niinistö palvelee vain osaa kansasta.

Eilen eräs köyhä (alle 2000 e )tienaava tuttu kertoi, että äänestää Niinistöä. Vedin kahvit väärään kurkkuun..

Vierailija
6/12 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

perusporvari.

Itsekin puhunut siitä, että yhteiskunnan pitäisi auttaa myös köyhiä, koska se tekee rikkaidenkin elämän turvallisemmaksi.

Kaunis ajatus Saulilta, mutta käytännön teot eivät ole puheiden mukaisia. Pikemminkin asenne on: köyhät kyykkyyn. Tarkemmin voitte lukea ap:n aloituksesta, että millä tavalla heitä kyykytetään.

Vierailija
7/12 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

..olen elänyt ns. porvarillista elämää, jonka vanhempani minulle työnteollaan mahdollistivat. Isäni oli Niinistön kannalla eikä hänkään rikkaana syntynyt, päinvastoin. Ihan itse teki työt joilla synnytti omaisuutensa jne. Kerran juteltiin verotuksesta ja isäni sanoi suunnilleen näin: "Minä olen kaikki nämä vuodet tehnyt työtä, josta olen maksanut kunniallisesti veroni. Kaikki, mitä olen ostanut, on ollut veronalaista ja siitäkin olen siis maksanut osuuteni. Kun joku päivä tästä kuolen, sinä saat ensi töiksesi maksaa veroa omaisuudestani, joka on kerrytetty samoilla rahoilla, joista minä maksoin jo kertaalleen veroa. Onko tämä sinusta reilua?"

Yksinkertaistettua puhetta nuorelle, mutta osui ja upposi. Ja niinhän siinä sitten kävi, että kun isäni eläkepäivillään kuolla kupsahti, tuli kiire maksaa veroja...eikä muuten ollut mikään mitätön summa.

Kannatan työtä, en työnvieroksumista. Tahdon ylläpitää yhteiskuntaa ja auttaa myös sen heikoimpia jäseniä, mutta en omalla kustannuksellani. Kannatan yksityistä mm. sairaanhoidossa koska vaikka tahdon että naapurin "Make" pääsee hoitoon kun viinaputki hellittää, en kuitenkaan tahdo odotella mahdollisesti tärkeää operaatiota hänen takanaan jonossa. Minusta rahalla kuuluukin saada tiettyjä etuuksia (mm. nopeampi hoitoonpääsy), koska jos rahassa ei ole kansalle enää mitään tavoiteltavaa (= valtio maksaa kaiken, hoitaa kaiken jne.), silloin ollaan kusessa. Maa täyttyy työttömistä eikä ketään kiinnosta enää työskennellä, jos samat palvelut ja rahat saa laittamatta tikkua ristiin.

Vierailija
8/12 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

herää kysymys mikseivät kaikki ole jo työttöminä?

Minä en ole ollut päivääkään työttömänä, vaikka tulojen puolesta voi olla, että joskus olisin työttömänä saanut yhtä paljon. Tunnen paljon kaltaisiani.

Eli yrittäjäperheen lapsi on aika hakoteillä ahneessa teorisoinnissaan.

Vierailija
9/12 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan yksityistä mm. sairaanhoidossa koska vaikka tahdon että naapurin "Make" pääsee hoitoon kun viinaputki hellittää, en kuitenkaan tahdo odotella mahdollisesti tärkeää operaatiota hänen takanaan jonossa. Minusta rahalla kuuluukin saada tiettyjä etuuksia (mm. nopeampi hoitoonpääsy), koska jos rahassa ei ole kansalle enää mitään tavoiteltavaa (= valtio maksaa kaiken, hoitaa kaiken jne.), silloin ollaan kusessa. Maa täyttyy työttömistä eikä ketään kiinnosta enää työskennellä, jos samat palvelut ja rahat saa laittamatta tikkua ristiin.

Noinhan se menee. Rolling Stones -yhtyeen Keith Richards (se muumio) oli dokannut maksansa pilalle 80 -luvun alkuun mennessä, jonka jälkeen vaihdatti sen yksityissairaalassa Saksassa ja jatkoi dokaamista ja huumeidenkäyttöä. Rahaa kun miehellä oli ja on kuin roskaa. "Make" the trukkikuski olisi kuollut, koska ei olisi ollut vastaavaan rahaa - ei, vaikka maksa ei olisi dokaamalla tuhoutunut vaan jonkun sairauden takia.

Olen itse hyväosainen taustaltani ja tienaan hyvin, mutta myös tiedän olevani etuoikeutettu ja minulla on ollut onnea esim. perhetaustan suhteen. Siksi minusta olen myös vastuullinen yhteiskunnan huonompiosaisia kohtaan ja verojen lisäksi lahjoitan rahaa hyväntekeväisyyteen.

Perintoverosta olen samaa mieltä, että se on järkyttävää valtion rahastusta, että samaa omaisuutta verotetaan useaan otteeseen. Moni maa, kuten viimeksi Ruotsi, on tuosta jo luopunutkin. Mutta perintövero tai korkeat tuloverotkaan eivät ole demarien keksintöä, vaikka kokoomuslaiset (eli yrittäjät) aina jaksavat niin jankuttaa. Paskapuhetta, koska Suomen kattava ja kallis sosiaaliturvajärjestelmä, joka itseasiassa suosii paremmin tienaavia, on rakennettu demarien, kokoomuksen ja keskustan konsensuksella, koska sen on ajateltu olevan tarpeellinen Suomen oloissa. Suomessa on muutenkin ajettu oikeistolaista politiikkaa viimeiset 20 vuotta saman konsensuksen vallitessa. Myös demarit ovat sitoutuneet oikeistolaiseen liberalistiseen talouspolitiikkaan jo vuosikymmenet.

Vierailija
10/12 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi antaa ääntäni ihmiselle jonka arvoja ovat mm.:

-vapaa markkinatalous

-yksityistäminen

-rikkaamman kansan osan suosiminen

-puolustusmenojen lisääminen muiden menojen kustannuksella

-sotilasliitto NATOn ihannointi ja siihen liittymiseen pyrkiminen

taas aivan päinvastoin.

Niinistöstä presidentti, ehdottomasti.

Vierailija
11/12 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan sinua ja olen perusduunari, nyt ä-lomalla. Työpaikkaa minulla ei ole joka odottaisi mutta en ikipäivänä voisi alkaa nostaa työttömyystukia vanhempainloman jälkeen kun tiedän saavani töitä muutaman viikon yrittämisen jälkeen. Tiedän että moni menee sieltä mistä aita on matalin ja nostaa kaikki mahdolliset tuet ihan laiskuuttaan! Mutta ehdottomasti sitä mieltä olen että sairaista ja vammasista yms. OIKEASTI vähempiosaisista meidän kuuluu pitää huolen ja jokaisen työkykyisen kantaa kortemme kekoon tälle yhteiskunnalle. Ja eriasia on myös tietysti vanhempainvspaat, kun hoidamme uusia veronmaksajia. Ja Kokoomusta äänestän aina (viime keväänä jokin mielenhäiriö raskauden aikana ja äänestin Perussuomalaisia :D)

Vierailija
12/12 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a no mitäs meidän porvaripressa nyt?

Toissa viikolla oli oikein uutisissa kehumassa sitä miten satoja työpaikkoja siirtyi taas Suomesta Kiinaan.

Että sellainen pressa meillä.