kristitty joka ei elä Jeesuksen opissa on vain tapauskova tai new age tyyppi
miksi joillekin on ok ryypätä ja röökata, olla tekopyhiä, ottaa raamtusta vain se osa joka itselle sopii ja muotoilla sitä?
Se ei ole uskossa olevan elämää. Toki, kukaan ei ole täydellinen, mutta jos ei edes yritä...
Kommentit (29)
Jeesuksen oppiin käsittääkseni kuuluu vain rakkauden laki. Se mikä toiselle on ryyppäämistä, on toiselle viinistä nauttimista ruoan kanssa. Älä tuomitse, jätä tuomio Jumalalle.
Minä olen new age tyyppi, ja saatanpa olla oikeassa uskomuksineni. Saatnpa olla myös väärässä. Jumaluuden mysteeriä kun ei kukaan ole selvittänyt. Miten ap sinä voit olla noin varma oikeassaolostasi? Onkocjumala sen sinulle henkilökohtaisesti vahvistanut?
Maailmassa on monia uskontoja. Ne ovat tavallaan kaikki oikeassa. Millään suuntauksella ei ole yksinoikeutta ylösnousemukseen ja iänkaikkiseen elämään.
et sitten elä aitoa uskovaisen elämää :D
"Jos te rakastatte minua, te noudatatte minun käskyjäni." Joh. 14:15
Matt. 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
Kun siis Kristus on ruumiissaan kärsinyt, niin olkaa tekin valmiita kärsimään, jotta eläisitte jäljellä olevan maallisen elämänne Jumalan tahdon mukaisesti ettekä ihmisten himoja seuraten. Sillä se, joka on ruumiissaan kärsinyt, on luopunut synnistä. Aivan riittämiin te menneenä aikana elitte niin kuin pakanat tahtovat, ryvitte irstaudessa ja himoissa, juoppoudessa, mässäilyissä ja juomingeissa ja palvelitte epäjumalia jumalattomin menoin.
--1. Piet. 4: 1-3
otsikolla: uskovaiset ovat tekopyhiä mulkkuja niin olisi tullut pelkästään puoltavia kommentteja.
jos pappi tekee väärin tai on vaikka pedofiili, koko seurakunta leimataan heti idiooteiksi.
vastauksienne perusteella teidän tulee olla tuomitsematta myös pedofiili tyyppiä, vaikka teko tuomittaisiinkin ja kyetä näkemään ihminen ongelmineen ja taustoineen.
Miksi aina kirjoituksen aloittaja kivitetään ja tuomitaan? tarkoitus on herätäää miettimään.
Moni ei todella edes yritä. puhun niistä keitä tiedän, en niistä ketä en tiedä.
Moni vähättelee omia virheitään ja tekojaan. Jumalan silmissä ne ovat kaikki samalla viivalla. niin homoilu, huorissa käyminen kuin varastaminen, valehtelu tai kännääminen.
New age tyypit voisivat mennä katsomaan Ylen dokkaria
http://areena.yle.fi/video/1316433854430
eivätkä sotkea tänne omia uskomuksiaan, jotka eivät edes ole raamatusta. Toki new agessäkin on jeesus, mutta niin on islamin uskossakin, silti hyvin erilaisia.
sen jokainen uskova tietää.
Jumalaan voi tukeutua, uskon, kun tuntee olevansa hakoteillä elämässä.
Eikös tämän asian ydin käsitelty jo 1400-1500 luvun taitteessa.
Pelastus on Jumalan teko ja tapahtuu yksin armosta ja yksin Kristuksen tähden. Ei ihmisen tekojen tai tekemättä jättämisien vuoksi.
Kaikki me olemme syntisiä ja elämämme on kilvoittelua jossa joskus onnsitumme joskus sorrumme syntiin.
Tärkeätä on katua syntejään ja pyytää armoa, sillä Kristus on sovittanut syntimme ristillä jotta me saisimme anteeksiannon ja armon kun pyydämme.
Kannattaisi teidän tuomitsijain ja toisia paheksuvien sekä itseänne syntisiä parempina pitävien miettiä niitä raamatun opetuksia farisealaisista.
Ja sitä, miten Jeesus oli nimenomaan syntisten ystävä joka kyllä vihasi syntiä, mutta rakasti erityisesti syntisiä.
Sitä paitsi... kuka meistä on synnitön ja niin edespäin... sitähän sää kysyit ;)
Rauhaa, rakkautta ja armorikasta viikkoa teille kaikille :)
Kristinuskon ydin on se, että Jeesus kuoli syntiemme tähden Golgatan keskimmäisellä ristillä. Jumala lähetti ainoan Poikansa sovittamaan ihmiskunnan synnit. Jos ihminen tunnustaa syntinsä Jumalan edessä ja pyytää Jeesusta elämänsä Herraksi ja Vapahtaksi, hän saa syntinsä anteeksi ja pelastuu. Jumalan näkökulmasta hänen syntejään ei enää ole olemassa.
Kristinuskossa ei siis tarvitse yrittää mitään. Pelastus tulee yksin uskosta, yksin armosta, Jeesuksen ristinkuoleman tähden. Jumalan rakkaus aikaansaa ihmisessä hyviä hedelmiä, mm. ilo, rauha, kärsivällisyys jne... Jumala voi myös ottaa pois tupakan- ja alkoholinhimon. On ihmiselle hyväksi elää lähellä Jeesusta, rukoilla, lukea Raamattua ja osallistua ehtoolliselle. Pelastus, eli kristinuskon ydin, tulee kuitenkin yksin armosta, ilman tekoja.
"Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi. Niin kuin te tuomitsette, niin tullaan teidät tuomitsemaan, ja niin kuin te mittaatte, niin tullaan teille mittaamaan. Kuinka näet roskan veljesi silmässä, mutta et huomaa, että omassa silmässäsi on hirsi? Kuinka voit sanoa veljellesi: 'Annapa kun otan roskan silmästäsi', kun omassa silmässäsi on hirsi? Sinä tekopyhä! Ota ensin hirsi omasta silmästäsi, vasta sitten näet ottaa roskan veljesi silmästä." (Matteus 7:1-5)