Kannattako satsata kuivaksiopetteluhousuihin?
Meidän 2-vuotias poika käy vaihtelevasti potalla ja oltiin jo siinä vaiheessa, että kotona oltiin illat ilman vaippaa, niin että vahinkoja ei sattunut ja meni omatoimisesti potalle, kun hätä tuli. Nyt on ruvennut tulemaan aika paljon vahinkoja ja onkin palattu takaisin vaipan käyttöön myös kotona, kun äiti ei jaksa siivoskella. Vaipat päällä poika pissii ne aivan tyytyväisenä täyteen ja ei lähde potalle helposti. Tosin nyt on alkanut yöllä pyytämään potalle ja vaippa saattaakin olla ihan kuiva ja pissit tehdään sitten pottaan. Yöllä saisi kyllä omasta mielestäni pissiä vaippaan niin ei äidin tarvistsisi heräillä. Olemme aina käyttäneet kertiksiä, vaikka kestovaippailustakin olen ollut kiinnostunut. Kuivatustilojen puuttesta ja miehen mielipiteistä johtuen ei olla kestoiltu.
Kävin paikallisessa kestovaippoja myyvässä liikkeessä ja siellä myytävät kuivaksiopetteluhousut olivat aika heppoiset ja eivät pidä myyjän mukaan jos koko pissi tulee. Myyjä ehdotti minulle taskuvaippoja harsojen kanssa, mutta niissä on semmoinen pinta, että se ei tunnu märältä, joka nyt siis olisi nimenomaan tarkoitus.
Katselin kestovaippainfon sivuilta noita kuivaksiopetteluhousujen palautteita ja esim. Popolinon, Napaketun ja Kiddybipsin housuista oli kehuja, että pitävät juuri ne yhdet pissat ja tuntuvat märiltä. Hinnat olivat vain 12-15 euroa ja niihin tulee sitten vielä postikulut päälle. Eli aika kallista touhua, kun pitää noita varmaan olla useammat kuin yhdet. Onko niistä kuitenkin pidempiaikaista hyötyä? Eli niitä voisi sitten käyttää varmaan myös sitten kun kuivaksiopettelussa on edistytty ja tarvitaan varmistusta esim. automatkoille tai unille. Kyllä tietysti sen rahan varmaan säästää siinä, että kertiksiä säästyy, onhan nuo isompien lapsien kertikset aika kalliita. Kuivaksiopetteluhousuissahan voisi sitten varmaan pitää harsoja tarvittaessa lisäimuna.
Vai olisikohan järkeä ostaa pari kuorta ja pitää niissä harsoa. Kuoria vois löytää helpommin käytettynäkin, mutta mitenköhän sen tietää etukäteen, että istuvatko.
Kommentit (2)
Me ei ostettukaan, mutta ehdin kyllä kaikki nettisivut kahlata läpi ja jopa valita merkinkin, en enää muista mikä se oli. Bumpy se ei ollut, niitä käytimme harsojen kanssa ja tosiaan tuli aika usein sitten läpikin. Poika kuitenkin oppi ennen haalarikelejä kuivaksi. Kuivaksiopetteluhousuilla kuten muillakin kestovaipoilla on ihan hyvä jälleenmyyntiarvo eli saat kyllä osan rahoistasi sitten takaisin. - Siis kokemusta niistä housuista meillä ei kuitenkaan itsellä ole ja kesällä kuivaksi opettelevalle niitä ei ainakaan meillä tarvittu. Samahan se, jos pissasi housuun...
Suosittelen, että etsit niitä nettikirppiksiltä. Bumpyt eivät tarkoitukseesi sovi, sillä ne päästävät läpi, mutta esimerkiksi Kushies-housut ovat todella pitävät. Minä ostin niitä käytettyinä ja olen tykännyt todella paljon. Hyviä kirppiksiä on ainakin Babyidean ja kestovaippainfon sivuilla.