Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menee hermot lapsen mummuun..

Vierailija
23.01.2012 |

Vauva on 4,5kk ja sitä pitäisi olla koko ajan viemässä mummulle hoitoon.. Toki on kiva että mummu on innoissaan mukana, mutta kun se on jo melkein pakottamista että pitäisi hoitoon viedä. Vauva ollut kerran hänellä hoidossa kolmisen tuntia sekä 2 kertaa hän ollut täällä hoitamassa pari tuntia kun olen ollut hammaslääkärissä. Ja mielestäni sekin on ollut jo paljon..

Valehtelematta hän soittaa AINAKIN 3 kertaa viikossa ja tenttaa että joko te nyt tänä viikonloppuna menette jonnekin että saataisiin vauva hoitoon, ja mielellään yöhoitoon! Ja kun sanon että no ei kyllä nyt ole tarvetta, ei ole mitään menoja ja ennenkaikkea en halua viedä lasta hoitoon "turhaan", niin alkaa mummon mökötys.

Hammaslääkäri reissutkin olisin aluksi mieluummin varannut illaksi niin että mies on vauvan kanssa, mutta siitä nousi niin järkyttävä haloo että totesin että helpommalla pääsen kun suostun suosiolla että mummu tulee tänne hoitamaan..

Rasittavaa kun pitää puolustella näkemystään siitä miksi en halua noin pientä "turhaan" hoitoon. Niin ja kun se ei sitten esim kelpaa että mentäisiin perheellä mummulle kahville, vaan hän haluaa nimenomaan että viemme vauvan hoitoon ja menemme itse pois.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut..kutkutkutttuttttukottokooottooookoooooooooooo

Vierailija
2/20 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta muista että sinä viet lapsesi hoitoon vasta sitten kun se on sinusta ok. Itselleni ei tulisi mieleenkään viedä lastani (2v2kk) yökylään ellei nyt tulisi aivan pakottavaa tarvetta (jota ei onnekseni ole tullut). Mielestäni sinun ei edes tarvitse perustella asiaa. Voit kohteliaasti kiittää avusta ja kertoa että toistaiseksi ei ole tarvetta, mutta pidät asian mielessä jos sellaista tulee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hänen antaa 7 kk ikäiselle suklaamunaa :)

Ja jos et halua viedä vielä vauvaa hoitoon, niin ei tartte mummun mieliksi! Meillä ollut lapset yökylähoidossa vasta vähän yli 1 veenä, ja se sopi meille ihan hyvin. En olis aiemmin nauttinut, oisin vaan miettinyt miten siellä menee jne.

Mummo mutiskoon mielessään!

Vierailija
4/20 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ymmärrän myös mummun halun päästä luomaan kahdenkeskistä suhdetta lapsenlapseensa. Asian voi ajatella myös niin, että mitä enemmän lapsella on turvallisia aikuiskontakteja, sen parempi. Ihan turhan myöhään en näiden kontaktien luomista jättäisi ja pitäisin mielessä myös sen, että yllättävääkin voi tapahtua. Jos vaikka sinulle sattuisi jotain ja miestäsi tarvittaisiin luonasi, ei ole huono juttu jos lapsi on tottunut johonkin ydinperheen ulkopuoleiseenkin henkilöön. Yökyläily on mukavaa kun lapsikin sen jo ymmärtää, omassa perheessäni tämä on ollut 1v alkaen. Nyt kaksivuotias haluaa välillä mummulle yökylään niin yhdessä isomman sisaruksen kanssa kuin yksinkin eli lapset yökyläilevät myös vaikka meillä vanhemmilla ei olisi mitään menoa. Toki niin kauan kuin et itse osaa yhtään nauttia rauhallisesta parista tunnista ilman vauvaa, on turha sinua kyläilyillä kiusata.

Vierailija
5/20 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viette mummolle hoitoon 1-2h ja menette sillä aikaa yhdessä kauppaan kävelylle tms. Tiedän, että kykenesitte tekemään nuo asiat ilmankin vauvan hoidossa oloa, mutta näin mummo saisi mitä haluaisi.

Vierailija
6/20 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin tutun kuulloista. Meillä miehen äiti oli odotusaikana sitä mieltä että hän ykkös isoäiti, kun asuu kerran lähelläkin. Sitten vauvan synnyttyä alkoi vaatimukset milloin ja miten hän saa hoitaa. Hän saattoi aloittaa pienelle lapselle esim. luonnonmukaisen laksatiivikuurin kun lapsi kärsi mielestään ummetuksesta.

Meitä vanhempia se ei koskaan halunnut sinne.

Nyt asiaan on tullut vielä lisämausteita nuoremman lapsemme synnyttyä. Tämä mummo ei halua tytärtämme sinne, tytär "saa käydä" siellä kylässä, mutta poika "saa vain jäädä" yökylään. On kuulemma niin vanha (60v) että ei jaksa hoitaa akhta vaikka ensin itse kinuaa saada lapset sinne.

Sitten yhtäkkiä tämä mummo saattaa pienenkin hoitpyrähdyksen jälkeen nuutunut ja voivoivoi kun on niin väsynyt.

Aivan erikoinen eukko. Mulla on kanssa voimat vähentynyt taistelusta ja vänkäämisestä....

Toivottavasti teillä ei ala sellainen kuin meillä on tämä mummu: jos poika ei ole koko ajan märässä vaipassa niin sitten hänen mielestä minä hoidan lasta väärin ja kuivutan lapseni, ja nyt on siis kyse jostain hyvin vaarallisesta taudista....! Minä olen sairaanhoitaja ammatiltani ja saan kuitenkin joka asiaan vinkkejä. Mummo myös kiljumalla laspselle esim. en jaksa enää, ole sinä hiljaa siinä....

Kumpikaan lapsi ei minun määrätessäni pääse enää sinne kylään. Mies on äitinsä tossun alla ja joskus en pääse estämään,niin sopii selkäni takana menot sinne suunnalle.

Mutta tsemppiä tuollaisten valtaajien kanssa ja pidä vain puolesi, älä suostu liikaa kaikkeen!

Vierailija
7/20 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja anteeksi kirjoitusvirheet, minulla oli lapsukainen sylissä tätä kirjoittaessa...

Vierailija
8/20 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sua kiinnostaa pätkääkään kuinka paljon se mummo suuttuu?

Meillä koitettiin tuota ihan samaa ties kuinka monta kertaa;ilmoitin että ei jää turhaan hoitoon,vasta sitten kun on oikeasti tarve. Suututtiin,mykkäkoulua jolle en korvaani lotkauttanut. Kunnes taas murtui kun piti päästä näkemään lapsia,ja sama juttu uudestaan.

Ei tuota hirveän montaa kertaa tarvinnut toistaa ennen kuin tajusivat. Emme mieheni kanssa ota kyllä mitään määräyksiä kummankaan vanhemmilta,en ymmärrä miksi pitäisi.

Vierailija
9/20 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä en taas ymmärrä, että te vanhemmat ette saisi olla läsnä silloin. Melkein huolestuisin. Leikkiikö hän äitiä? Tekeekö jotain, joka ei kestä päivänvaloa tai jota ette hyväksyisi?

Vierailija
10/20 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sua kiinnostaa pätkääkään kuinka paljon se mummo suuttuu? Meillä koitettiin tuota ihan samaa ties kuinka monta kertaa;ilmoitin että ei jää turhaan hoitoon,vasta sitten kun on oikeasti tarve. Suututtiin,mykkäkoulua jolle en korvaani lotkauttanut. Kunnes taas murtui kun piti päästä näkemään lapsia,ja sama juttu uudestaan. Ei tuota hirveän montaa kertaa tarvinnut toistaa ennen kuin tajusivat. Emme mieheni kanssa ota kyllä mitään määräyksiä kummankaan vanhemmilta,en ymmärrä miksi pitäisi.

Vierailija
11/20 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko tosissasi että se on mielestäsi paljon? Ja on pari kertaa nähnyt ja hoitanut vaikka vauva on 4,5h?

Joku loukkaantuu jos mummuraukka itse ehdottaa, että voisi ottaa lapsen hoitoon?

Huh huh!

Mitä teiltä elämästä oikein puuttuu jos teidän pitää päteä VAUVALLA??? Olisko kannattanut lykätä sitä lapsentekoa muutamalla vuodella, olisi ne pahimmat höyryt ehtinyt päästellä ulos...

Sori, mutta tulee mieleen, että vähän kypsymätön äiti.

Vierailija
12/20 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. koulutustausta

2.työura

3. ukkosi koulutus

4. ukkosi työura

Siitä voi jo jotakin päätellä - sinusta.

Vierailija
13/20 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja viikon loputtua soittaa lauantaiaamuna kahdeksalta ja alkaa kitistä.

Vierailija
14/20 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin mielestäni se on aika paljon. Kuten sanoin, olen kiitollinen että mummu on aina valmiina auttamaan, mutta se ei ole kivaa että se pitäisi tapahtua aina kun mummu haluaa.

Ja samaten vauvan kuvia pitäisi lähettää useamman kerran viikossa (alkaa muuten näkymään jo puhelinlaskussakin).

Joku tuolla ihmetteli sitä että miksi emme saa olla isän kanssa paikalla silloin. Niin, se minuakin ihmetyttää. Välillä oikeasti mietin että tiedostaako hän että hän ei ole vauvan äiti. Useamman kerran on kyllä kutsunut itseään äidiksi vauvalle, mutta korjaa heti "eikun mummu" jos huomaa että olin kuuloetäisyydellä.

Sinänsä myös epäilyttää tuo hoitoonvienti senkin takia, että tiedän että mitään meidän periaatteita ei siellä kunnioiteta. Esimerkkeinä päiväunet eivät ole niin justiinsa (vauva on hyvin rytmittynyt kaksille säännöllisille päikkäreille), jos se nyt vähän kiukkuaa ja hieroo silmiä niin ei sen nyt nukkua tarvitse vaikka olisi uniaika. Myös tulevaisuutta ennakoivat lauseet kuulostavat mielenkiintoisilta "sitten kun äiti ja isi on tyhmiä, niin tuut mummun luo niin mummu antaa sitten jätskiä" "sitten kun äiti kieltää jotain kivaa niin tulet mummun luo, niin mummum luona saa tehdä". "mummu välittää susta enemmän kun kukaan muu, äiti ja isi ei sitä ymmärräkään miten rakas sä voit olla".

Ääh.. Olisi tosiaan kiva käydä siellä perheenä, mutta se menee sitten aina siihen että meitä mieheni kanssa tuupataan suurinpiirtein väkisin ovesta ulos mitä ihmeellisimmillä tekosyillä.

-ap

Vierailija
15/20 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupee kans tulee KORVISTA ULOs se koko aikanen höpöttäminen ja soittaminen.ilmottaa tarttis tyyliin paskan väri ja kellon aika koska se kakka tuli...ei jaksa ei.Välillä laitan jo toisesta korvasta ulos mutta useimmiten sappi kiehuu.Äidin paikalla ollessa lapselle lässytetään että onko äiti olllleeeenkaa viäny sua ulos??VAIKKA JOKA IKINEN PÄIVÄ OLLAAN ULKONA!Eikö äiti ollenkaan anna sulle pullaa tai pipparia??Ette te nyt voi tummaa lattiaa laittaa kun siinä näkyy kaikki pöly...AAAAAAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRRRRRRRRGGGGGHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Lapsen kautta puhutaan äitille näin : Sun tarvii äitille sanoo että tua sut joka päivä tänne kylään ja vaikka yäks...Ja HUOM.minä seison vieressä.....AI ETTÄ MUA NYPPIIIIIIIIII...pitävät kanssa jotain helvetin tukkimiehen kirjanpitoo tyyliin,kummalla mummilla on enemmän.Pitää itteensä jonain ykkösmummina kun asuu tossa 500 m:n päässä...ihanaa purkautua :)

Vierailija
16/20 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tää mummuli sun äiti vai anoppi? Onko seaina yksin sen vauvan kanssa vai onko paappa menossa mukana? Itse en kyllä veisi. Selvästi yrittää omia lapsen. Sanot että teillä voi käydä kylässä ja te voitte käydä niillä kylässä perheenä. Ja joskus sitten yöksi.

Vierailija
17/20 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis ap jaksuja!

Sun lapsen isoäitiä kiinnostaa teidän vauva; ei jestas miten kamalaa ja rasittavaa ja dominoivaa!

Välit poikki ja akka ruotuun heti! Jotta sä voit parin vuoden päästä kun sulla on pari muutakin tenavaa, vuosien univelka ja influenssa taivastella kun KUKAAN ei auta ja isovanhemmat on helvetin itsekkäitä.

Sitä saa mitä tilaa; mitä jos sä kumminkin antaisit nyt ilman tarvetta hoitoon välillä tunnin tai kaksi niin saat apua sitten myös on todella tarvitset. Lapsesi on todella onnekas; älä vie sitä mieletöntä rikkautta pois lapseltasi kun taistelet vallasta anopin kanssa.

Vierailija
18/20 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omani asuu kauempana, joten ei siitäkään syystä nähdä niin usein.

Miehen äitikin kuitenkin viereisellä paikkakunnalla, joten ei siis ole mikään matka että vaunuilisin sinne ja jättäisin hoitoon ja käväisisin kaupassa.

Ja kun se pari tuntia ei mummulle riitä. Ehdotimme mieheni kanssa että no jos sunnuntaina vauva tulisi pariksi tunniksi hoitoon, menemme vaikka sitten käyttämään joululahjaksi tulleita lahjakortteja. Mummu siellä harmitteli ja melkein itkua tuhersi kuinka pari tuntia ei riitä mihinkään, menette nyt ainakin siitä vielä elokuviin ja syömään kun haluaa olla pitempään vauvan kanssa.

Nyppii se että kompromisseja ei ole, vaan vauvan pitäisi olla pitkiä päiviä viikottain mummulla. Ja minä taas en ole valmis olemaan erossa noin pienestä pitkiä päiviä, enkä usko että vauvakaan nyt kaipaisi sitä että äiti on koko päivän muualla.

Nimenomaan haluaisin pitää isovanhemmat lapsen elämässä, mutta se menee kovin vaikeaksi jos asioita ei voi suunnitella yhdessä, vaan on mentävä vaan toisen ehdoilla.

Mieheni äiti ja isä ovat eronneita, joten pappa ei ole mukana touhuamassa. (Joku tätä kysyi)

Ja joku puhui siitä että suurinpiirtein lasketaan vierailuja sukulaisten luona, niin se menee tässäkin. Miehen äiti on nähnyt lasta reippaasti enemmän kuin oma äitini, mutta kun yksi päivä menimme sitten omilla vanhemmillani käymään, sai mieheni äiti hirveän hepulin että miksi emme tulleet sinne. Ja alkoi sitten inttämään että miksi vauva ei tullut hänelle hoitoon kun menimme minun vanhemmilla käymään. Ehkä siksi että minunkin äitini haluaisi vauvaa joskus nähdä?

Vierailija
19/20 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

asama juttu mulla...miehen vanhemmat tosiaan asuu tossa 500 m:n päässä ja näkevät taaperoa useemmin kun oma äitini.Jos joskus viän lapsen äidilleni yökylään kommentti on tämä:OLISIN MÄÄKI SEN VOINU OTTAA!!Tai automaattinen oletus jos meillä on jotain menoo niin siellä on tyyliin matkasängyt koottuna ja oletuksena on se että taapero menee tottakai sinne.Jos ollaanki päätetyy että menee minun vanhemmille niin johan alkaa mykkäkoulu...

Vierailija
20/20 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

uollaiset "isi ja äiti on tylsiä ja mummu on sun puolellasi"puheet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi