Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun sanotaan, että ne samankaltaiset ARVOT ovat tärkeitä parisuhteessa, niin miten teillä..

Vierailija
23.01.2012 |

Kun sanotaan, että ne samankaltaiset ARVOT ovat tärkeitä parisuhteessa, niin miten teillä menee poliittiset kannat yhteen puolisonne kanssa? Äänestättekö samaa puoluetta vai eriä? Mites nyt pressanvaaleissa tämä kun on suuri ARVOvaali :)?

Ja miten parisuhteenne voi, meneekö hyvin?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olla kumpikaan hirveän puolueuskollisia, on tullut äänestetttyä vihreät-vasemmisto-sdp -linjalla.

Ei ole tullut riitaa, vaikka miehen arvot eivät ole yhtä vihreitä kuin omani. Hänelle esim. yksityisautoilu 10l/100km kuluttavalla autolla on ok.

Vierailija
2/12 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehen kanssa.

Käydään töissä, mutta ei olla uraihmisiä, ei palvota rahaa, tykätään kotielämästä, ollaan hoidettu lapset vuorotellen kotona.

Äänestetään Vihreitä, minä kuulun paikallisyhdistyksen hallitukseen, mies tekee tarvittaessa jotain juttuja siihen liittyen, esim. vaalien aikaan julisteiden liimausta.

Omasta mielestäni parisuhde on kunnossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollaan sielunkumppanit myös poliittisesti. Äänestetään samaa puoluetta mutta ei välttämättä samaa henkilöä. Näissä vaaleissa oltiin heti saman ehdokkaan takana.

Ja hyvin menee parisuhteessa.

Vierailija
4/12 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

arvot; perhe, puolison arvostus ja rakkaus, korkea työmoraali, suhtautuminen vähemmistöihin ja esim maahanmuuttajiin mutta äänestämme eri puoluetta taustamme erilaisuuden vuoksi. Itse olen työläisperheestä ja mies ruotsinkielinen joten vaikka ollaan ihan perus keskituloisia nykyisin tuo tausta määrittelee poliittista kantaa.

Kinaa ei tule, vain mahtavia keskusteluja aiheesta kuin aiheesta:D

Vierailija
5/12 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja politiikassa olemme molemmat sitoutumattomia emmekä äänestä, joten keskustelemme lähinnä ehdokkaiden tasosta hyvässä hengessä.

Kannattaa ottaa puolisoksi sellainen, joka on arvomaailmaltaan mahdollisimman lähellä omaasi, niin ei tule sitten katkeria pettymyksiä ja tilityksiä viikottain av:lle. ;)

Vierailija
6/12 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli oleellista on, että ne ovat yhteiset. Ei kaikkien arvojen tarvitse olla. Me olemme molemmat Kokoomuksen jäseniä, mutta se ei ole minusta niin tärkeä arvo. Tärkeämpää minulle on esim. se, että molemmat arvostamme perheen yhteistä päivällistä tai on yhteneväiset näkemykset hyvistä tavoista, olemme samoilla linjoilla vapaa-ajan vietosta ym.

Vierailija
7/12 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

samoin kuin maailmankatsomukselliset.

Ja parisuhteemme voi oikein hyvin, kiitos kysymästä :)

Vierailija
8/12 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestetään toisellakin kierroksella Niinistöä. Silti meillä ns. perinteiset arvot ei aina ihan kohtaa. Miehen mielestä ns. hyvään elämään tarvitaan iso talo rantatontilla, paljon rahaa jne. jne. Mun mielestä taas voi asua vaikka vuokralla koko elämänsä eikä ns. ulkoisilla tekijöillä ole vaikutusta siihen, onko elämä hyvää vai huonoa. Riittää, että on itse tyytyväinen. Mies vastaa meillä muutenkin aika paljon stereotypiaa poroporvarista. Itse taas olen enemmän humaani, vaikka kokoomuslainen olenkin. Toisaalta olen kyllä myös sitä mieltä, että täydellinen tasa-arvo tässä yhteiskunnassa on täydellinen utopia.

Parisuhde voi erilaisista arvoista huolimatta hyvin. Pystytään myös vitsailemaan tästä asiasta toisillemme.

Vierailija
9/12 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on hyvin samankaltaiset arvot mieheni kanssa ja parisuhteemme voi hyvin. Äänestetäänkin aika usein samalla tavalla.

ap

Vierailija
10/12 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta meillä on samanlaiset arvot ja parisuhde voi hyvin, kiitos vaan!

t: 15 v yhdessä

Vierailija
11/12 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliittiset sitten hieman erilaiset, mutta se ei haittaa elämäämme käytännön tasolla. Juu ei äänestetty samaa.

Vierailija
12/12 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän äänestää harvoin ja omaksuu helposti työpaikkansa ukkoporukan tai isänsä ajatukset sellaisinaan. Ei mikään välkky siis. Välillä menee hyvin, joskus huonommin.