Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Galluppi: MInkä ikäisen pojan pitää osata sitoa luistimet kiinni kunnolla

Vierailija
20.01.2012 |

ja hyvin? Niin että pysyvät kiinni ja ovat tukevat.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ainakaan saa vielä riittävän tiukalle itse. On kyllä muutaman kerran käynyt kaverin kanssa kahdestaan luistelemassa, mutta myöntänyt jälkeenpäin, että oli ollut vähän vaikea luistella löysillä luistimilla. pari vuotta vanhempi veljensä osaa jo sitoa riittävän hyvin itse.

Vierailija
2/21 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tyttöjen luistimet. Meillä ei kolmasluokkalainen saa jäykkiä, uusia hokkareita tarpeeksi kireälle. Ope auttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla siis sen ikäinen poika.

Heillä oli koulun kummit auttamssa sitomisessa.

Kireälle on vaikea saada rusetti kohtaa.

Musta luistimen nauhojen laittamien on helvetillistä puuhaa.

Vierailija
4/21 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

F-junnuissa huoltajat vielä auttoivat tarvittaessa poikia sitomaan hokkarit riittävän tiukalle. Eli sanotaan vaikka 9-vuotiaan.

Vierailija
5/21 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä aikanaan pienikokoinen ja heiveröinen poika sai vasta viidennellä luokalla luistimen nauhat tarpeeksi tiukasti kiinni.

Vierailija
6/21 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä 4.luokkalainen poika 3.luokkalainen tyttö solmivat luistimet itse liikuntatunnilla, mutta jos he lähtevät luistelemaan kotoa ja toinen meistä vanhemmista kotona, niin kyllä me autamme luistimet kiinni, että ovat tukevat.

Minusta kaunoluistimet/taitoluistimet on helpompi lapsen saada itse tiukemmalle kuin hokkarit. Mutta tuo on ihan vain sellainen tuntuma ;)

Vierailija
7/21 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä sitoo. Jääkiekon harrastajat varmaan jo 7-8 vuotiaana, mutta satunnaisesesti pari kertaa talvessa luistelevat tuskin kaikki saavat 9-vuotiainakaan.

Vierailija
8/21 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne eivät liu'u auki itsestään kiristettäessa.

Vierailija
9/21 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ne on ja mistä saa? Onko työlästä löysyttää? kestävät?

Vierailija
10/21 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meille tuli kielto enää tulla koppiin. Siihen saakka sidottiin kyllä junnujemme nauhoja jääkiekkoharjoituksissa.

Toki sitten joku siellä huoltajista auttoi, jollei saanut tarpeeksi kireälle. Minulla ei sormivoima oikein koskaan riittänyt laittamaan hokkareita tarpeeksi tiukalle.

Vierailija
11/21 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuli lappu, että viikonloppuna pitää opetella, että maanantaina osaa...

Vierailija
12/21 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaksoi vasta viime talvena vetää ne kunnolla kiinni. Tai ainakin riittävän hyvin. Nyt sujuu kyllä ihan hyvin.

Vierailija
13/21 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosiaan tiedä mutta meidän 7 v poika ei saa vielä ja 8 v tyttö taas saa (viime vuonna vielä aikuiset sitoivat) eli varmaankin siis 8 v pitäisi osata ;).

Vierailija
14/21 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

omistaa sekä hokkarit että taitoluistimet, ja itse asiassa hokkarit saa paremmin sidottua. Nämä tosin kirppikseltä ostetut (erittäin hyväkuntoiset, mutta toki eivät uudet) luistimet.

En tiedä milloin pitäisi, mutta kyllähän nuo hokkarit tuppaavat aika jäykät alkuun olemaan.

Vierailija
15/21 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta edelleen on isoja hankaluuksia kiristämisessä - minkäs teet. Rusetin kyllä osaa hyvin tehdä. Vinkkejä, miten tuota kiristämistä voisi opettaa?

Vierailija
16/21 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vasta 18 vuotiaana

Vierailija
17/21 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka olis kymmenen tai enemmän.

[i Ei ainakaan ekaluokkalisen, joka on vajaa 8v.

]Mulla siis sen ikäinen poika.

Heillä oli koulun kummit auttamssa sitomisessa.

Kireälle on vaikea saada rusetti kohtaa.

Musta luistimen nauhojen laittamien on helvetillistä puuhaa.

[/quote]

Vierailija
18/21 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitoa niitä.. N37V

Vierailija
19/21 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikien luistimet on paljon raskaampi sitoa tarpeeksi tiukalle.

Vierailija
20/21 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli opettaja kutsui vanhempia, että ne jotka pääsevät ja haluavat, voivat tulla auttamaan opea luistimien sitomisessa. Ekalla kerralla meitä oli neljä vanhempaa, toisella kerralla kolme. Lisäksi opettaja ja koulunkäynninohjaaja. Ja kun osa lapsista sai luistimet itse, niin en minä ainakaan ehtinyt auttaa kuin kahta lasta.

Toimiva systeemi oli tuo talkoot. Minä olin äitiyslomalla, mummo asuu vieressä, joten kippasin lapsen sinne päiväunille siksi aikaa. Yksi vuorotyöisä oli paikalla ja yksi työtön äiti. Neljäs taisi olla joku toinen äitiyslomalainen vauva mukanaan.

Saa nähdä miten tänä vuonna menee, että voidaanko mennä auttamaan vai joko pitää osata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kaksi