Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka nopeasti klamydia aiheuttaa lapsettomuutta?

Vierailija
19.01.2012 |

Kondomittomasta yhdynnästä on jo monta kuukautta, ja nyt on alkanut alavatsaa nipistellä. Jossain terveysinfosivuilla sanottiin, että pitäisi heti / muutamassa viikossa hoitaa pois. Ahistaa :(

Ja tiedän, että olen tyhmä ja idiootti.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressaa, enkä tietenkään voi tähän kellonaikaan tehdä asialle yhtään mitään. Ja jos sitten klamydia löytyykin, en tietenkään tiedä onko niitä kiinnikkeitä ennen yritystä :(

Vierailija
2/31 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siltä varalta, että joku huolestunut tämän tulevaisuudessa googlaa. löysin englanninkielisen artikkelin, jonka lopussa on arvioitu joitakin lukuja:

http://www.embarrassingproblems.com/problem/genital-infections/chlamydia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus 10 vuotta sitten. 25 v olin silloin. Nyt puhisee 2 v unillaan ja toinen syntyy alkusyksystä. :D

Vierailija
4/31 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla oli se jopa 3 vuotta... Alkoi oireilla vasta puolisen vuotta esikoisen syntymän jälkeen ja kun sitten asiaa ryhdyttiin puimaan pohjamutia myöten, selvisi, että miehellä oli ollut klamydia jo silloin kolme vuotta aiemmin, kun ruvettiin seurustelemaan... (Oltiin sit niin tunnollisia, että käytiin molemmat testeissä ennenkun jätettiin kumi pois ja aloin syödä pillereitä, ei vaan tullut viesti meille asti... Mutta olihan se siellä papereissa sit mustaa valkoisella...)

Noh, sen jälkeen on syntynyt vielä kaksi lasta lisää (ja toinen niistäkin vähän vahingossa... :P) Että ei ainakaan hedelmättömäksi tehnyt. Kumpaakaan. Hyvä tuuri?

Vierailija
5/31 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vähän vanha keskustelu, mutta kommentoin kuitenkin..

Itselläni sama pelko. Ennen viime viikonloppua oli yli vuosi aikaa suojaamattomasta seksistä, ja olin jo menossa rutiinitarkastuksiin sukupuolitautitesteihin. Nyt kuitenkin sitten tuli tämä "uusi" suojaamaton yhdyntä noin viikko sitten, joten vielä pitääkin odotella, että testeihin voi mennä, kun se itämisaikahan on sen 1-3 viikkoa ennen kuin siellä mitään siitä uusimmasta taitaa näkyä.

Nyt kumminkin tässä pari päivää on alkaneet alavatsakivut, ei ole koskaan ollut tällaisia. Eikä kuukautisia ole tulossa. Raskaana ei pitäisi olla, jälkiehkäisyn olen ottanut ajallani. Hiivatulehdus on kiusannut jo kolmisen kuukautta, lääkkeillä ei ole hävinnyt, mutta välillä hiljentynyt eikä ole haitannut arkielämää, ennenkuin tämän viime viikonloppuisen yhdenillan jutun jälkeen alkoivat taas kamalat hiivaoireet, ja nyt pari päivää sitten nuo alavatsakivut.

Gynelle olen varannut jo ajan noista hiiva ongelmista, kun ei tuolla julkisessa tk:ssa saada näköjään mitään aikaiseksi, muutakun rahat menemään lääkkeisiin, mistä ei ole hyötyä..

Soitin paniikissa johonkin neuvontaankin, kun en tiennyt mitä tehdä, pelkään, että onkin ollut klamydia jo vuosi-pari, ja on edennyt niin pitkälle, etten saisi enää lapsia, vaikkei aiemmin oireita ole ollutkaan.. Siellä onneksi rauhoiteltiin ja sanottiin, että pitäisi nyt pari viikkoa malttaa rauhallisin mielin, ja viedä sitten vasta se testi, että näkis onko sukupuolitaudista vai hiivasta.. Vaikee tässä on rauhallisin mielin odotella, kun koskee tonne alavatsaankin.

Helpottavaa lukea, että on kuitenkin ihmiset lapsia saaneet klamydiasta huolimatta.. ja eihän tässä oikeen mitään voi kai tehdä, kun ootella ja toivoa, että johtuis jostain muusta, vaikken tiedä onko sekään hyvä juttu. Kun tiedä sitten kuinka kauan pitää olla sairastanu, ennenkuin todetaan ja hoidetaan, kun se voi kehittyä jo lapsettomuudeksi.. pelottaa, kun ne omat lapseet kuitenkin aina olleet haaveena.. 

Vierailija
6/31 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika suuri osa raskautumisvaikeuksista taitaa johtua sukupuolitaudeista.

Vierailija
7/31 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli oireeton klamydia ja ei mitään tietoa oliko ollut pari kk vai monta vuotta.

No lapsia ei sitten niin vaan tehtykään eli molempia lapsia sai kyllä tekemällä tehdä melkein 2 vuotta kumpaakin mutta luomusti ovat kuitenkin tehty.

Vierailija
8/31 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaaha no eipähän tarvii sit siitäkään enää haaveilla

Vierailija
9/31 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sairastanut klamydian nuorena aikuisena. Myöhemmin sain kaksi lasta. Myöhemmin sain tietää, että klamydia saattaa aiheuttaa lapsettomuutta. 

Vierailija
10/31 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan kamalaa myöntää, mutta itselläni on ollut nuoruudessani 3 kertaa klamydia.

Ensimmäisellä kerralla kerkesi olla reilut puolisen vuotta, toisilla kerroilla myös parin-useamman kuukauden ajan. Nyt oltuani jo 10 vuotta naimisissa mieheni kanssa, minua kammoksuttaakin muistella niitä aikoja!

Epäilin myös pitkään mahdollisuuttani tulla raskaaksi ja yllätyin, kun ensimmäinen raskaus tärppäsikin heti. Toinen lapsikin lähti alkuun heti toisella yrittämällä.

Riippuu tosiaan ihan siitä miten klamydia on kerennyt tehdä tuhojaan elimistössä... Tuollaiset taudit eivät ole kuitenkaan ikinä leikin asia.

Vierailija
11/31 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla muhi klamydia kuutisen vuotta tietämättäni. Sitten oireet räjähti kunnolla kahden vuoden sisäsynnytin ja bartholininrauhakysta-kierteellä. Lasta alettiiin yrittämään reilu vuosi sitten. Putket on tutkittu ja erinomaisen hyvin aukioleviksi todettu. Syytä lapsettomuuteemme ei ole löytynyt. (Yksi alkanut raskaus on ollut, joka päättyi keskenmenoon.) Klamydiasta se ei siis johtune. Eli siis ei se klamydia pitkäänkään muhineena välttämättä ketään lapsettomaksi tee.

Vierailija
12/31 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten ihmeessä voi muhia kuusi vuotta? Joku ei kerro koko totuutta. Suuseksissäkin voi saada klamydian. Miehethän ei perinteisesti pidä suuseksiä seksinä.

Vierailija
13/31 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tosiaan oli kans klamydia noin 3-6kk muhinut ja se levisi koko kehoon niin että olin täynnä mätää ja sisäelimissä kiinnikkeitä ja vatsakalvo täysin tulehtunut (varmuutta ei toki ole että klamydia sen kaiken aiheutti mutt muutakaan syytä ei löytynyt), oikeanpuolen munatorvi melkein tukossa ja vasemmassa munasarjassa kysta. Lääkäri kumminkin sanoi että ei vielä näytä siltä että en voisi saada lapsia mutta jos oikea munatorvi olisi kokonaan tukkeutunut niin tottakai olisin voinut tulla raskaaksi vielä vasemmalta puolelta.

Vierailija
14/31 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

jätä varsinkin leipä ja muut paljon hiilihydraatteja sisältävät ruoat pois.säilytä kasvikset ja juurekset paitsi peruna.

sillä lähtee.Se että hiivatulehdus ei parane muutamassa päivässä,kertoo siitä että candidas alba on päässyt leviämään koko elimistöön.hiki ja muut alapään eritteet haisevat pahalle.helvetin epäterveellinen tila elimistölle muutenkin.Eräiden tutkimusten mukaan altistaa syövälle ja muille paskoille..kertoo siitä että elimistö on hyvin häpan.ja siinä ympäristössä bakteerit ja sienet rakastavat olla ja voivat hyvin.ota ruokasoodaa kaks teelusikallista veteen sekoitettuna pari kolme kertaa päivässä,ja juo paljon...niin se on hei hei hiiva ongelmat.

Vierailija
15/31 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 16:44"]

On vähän vanha keskustelu, mutta kommentoin kuitenkin..

Itselläni sama pelko. Ennen viime viikonloppua oli yli vuosi aikaa suojaamattomasta seksistä, ja olin jo menossa rutiinitarkastuksiin sukupuolitautitesteihin. Nyt kuitenkin sitten tuli tämä "uusi" suojaamaton yhdyntä noin viikko sitten, joten vielä pitääkin odotella, että testeihin voi mennä, kun se itämisaikahan on sen 1-3 viikkoa ennen kuin siellä mitään siitä uusimmasta taitaa näkyä.

Nyt kumminkin tässä pari päivää on alkaneet alavatsakivut, ei ole koskaan ollut tällaisia. Eikä kuukautisia ole tulossa. Raskaana ei pitäisi olla, jälkiehkäisyn olen ottanut ajallani. Hiivatulehdus on kiusannut jo kolmisen kuukautta, lääkkeillä ei ole hävinnyt, mutta välillä hiljentynyt eikä ole haitannut arkielämää, ennenkuin tämän viime viikonloppuisen yhdenillan jutun jälkeen alkoivat taas kamalat hiivaoireet, ja nyt pari päivää sitten nuo alavatsakivut.

Gynelle olen varannut jo ajan noista hiiva ongelmista, kun ei tuolla julkisessa tk:ssa saada näköjään mitään aikaiseksi, muutakun rahat menemään lääkkeisiin, mistä ei ole hyötyä..

Soitin paniikissa johonkin neuvontaankin, kun en tiennyt mitä tehdä, pelkään, että onkin ollut klamydia jo vuosi-pari, ja on edennyt niin pitkälle, etten saisi enää lapsia, vaikkei aiemmin oireita ole ollutkaan.. Siellä onneksi rauhoiteltiin ja sanottiin, että pitäisi nyt pari viikkoa malttaa rauhallisin mielin, ja viedä sitten vasta se testi, että näkis onko sukupuolitaudista vai hiivasta.. Vaikee tässä on rauhallisin mielin odotella, kun koskee tonne alavatsaankin.

Helpottavaa lukea, että on kuitenkin ihmiset lapsia saaneet klamydiasta huolimatta.. ja eihän tässä oikeen mitään voi kai tehdä, kun ootella ja toivoa, että johtuis jostain muusta, vaikken tiedä onko sekään hyvä juttu. Kun tiedä sitten kuinka kauan pitää olla sairastanu, ennenkuin todetaan ja hoidetaan, kun se voi kehittyä jo lapsettomuudeksi.. pelottaa, kun ne omat lapseet kuitenkin aina olleet haaveena.. 

[/quote]

20/20

jätä varsinkin leipä ja muut paljon hiilihydraatteja sisältävät ruoat pois.säilytä kasvikset ja juurekset paitsi peruna.

sillä lähtee.Se että hiivatulehdus ei parane muutamassa päivässä,kertoo siitä että candidas alba on päässyt leviämään koko elimistöön.hiki ja muut alapään eritteet haisevat pahalle.helvetin epäterveellinen tila elimistölle muutenkin.Eräiden tutkimusten mukaan altistaa syövälle ja muille paskoille..kertoo siitä että elimistö on hyvin häpan.ja siinä ympäristössä bakteerit ja sienet rakastavat olla ja voivat hyvin.ota ruokasoodaa kaks teelusikallista veteen sekoitettuna pari kolme kertaa päivässä,ja juo paljon...niin se on hei hei hiiva ongelmat.

Vierailija
16/31 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itselläni klamydia oli ilmeisesti pari vuotta. Tartunnasta sain tietää raskauden alussa kun lääkärin emätintulehdukseksi luulema tulehdus ei parantunutkaan. Sillä tavalla mies sitten jäi kiinni pettämisestä, josta oli hänen sanojensa mukaan kulunut pari vuotta.

Vierailija
17/31 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mites se on sitte miehillä, jos se aiheuttaa lapsettomuutta, siis miten se sitä aiheuttaa? Onko se mitenkää hoidettavis miehillä?

Vierailija
18/31 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tietääkseni se on todella yksilöllistä. Toisilla se vaurioittaa hyvin nopeasti munanjohtimet (parissa kuukaudessa), kun taas toisilla vasta pidemmän ajan päästä - jos ollenkaan. Yleensä klamydian aiheuttama lapsettomuus selviää vasta lasta yrittäessä. Joka tapauksessa, tärkeintähän on että hoidat sen nyt saman tien pois!

Vierailija
19/31 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 13:15"]Ootte te kyllä aika horoja. Siellä testeissä voisi käydä vähän useamminkin ja pitää kortsuja mukana noilla kännireissuillanne.
[/quote]
Kuules, minä sain klamydian poikaystävältäni kenen kanssa olin kolmisen vuotta. Tavatessamme väitti käyneensä testeissä. Kävin uusimassa pillerireseptiä jolloin otettiin testit ihan varmuuden vuoksi, vaikkei mitään oireita ollut ja sanoinkin, ettei tauti ole mahdollinen. Siellähän se kuitenkin oli, en tiedä oliko ehtinyt olla yli kaksi vuotta vai vähemmän, sillä myöhemmin mies jäi kiinni pettämisestä. Että niin, ei se nainen aina horo ole jos sukupuolitauti on.

Vierailija
20/31 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just nainenhan se horo on jos poikaystävä/aviomies pettää ja nainen saa siltä ainokaiselta mieheltään klamydian mikä voi olla oireeton. Niin tämä horo sitten voi montakin vuotta luulla olevansa tauditon ja elävänsä uskollisessa suhteessa. helvetin horo...NOT!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kuusi