Te, jotka osaatte ostaa alesta lapselle kengät esim. seuraavaksi talveksi!
Miten osaatte arvioida koon? Tai siis miten arvioitte? Kuinka usein menee huti?
Tekisi mieli ostaa, mutta en osaa yhtään arvioida!
Tyttö on nyt 1v7kk, talvikengät ovat (Superfitit ja Tepsut) kokoa 23, samoin syksyn vk-kengät (Viking) olivat 23. Nuo Tepsut on vasta just ostettu, eli niissä on vielä käyntivarat yms. Vk-kengät oli silloin syksyllä siinä rajoilla, et ottaisko 22 vai 23, mutta koska niissä sattui olemaan tosi pieni ero, myyjä suositteli isompia.
Kommentit (3)
talvikenkä 2 kokoa isompi pikkulapsella. Seuraava kausi 1 koko isompi. Pysyttelen myös merkissä, eli samoin kuin yllä, kapeaan jalkaan ecco.
jos jemmaan ostamani kengät ei ookkaan sopivat esikoiselle ensi talvena niin kuopukselle menee parin vuoden päästä. ja jos ostaa useammat esim talvikengät peräkkäisiä kokoja, niin toisia pidetään ilman villasukkia alkutalvesta ja isompia keväällä/villasukkien kera. ei samat kengät oo 3-5-vuotiaillakaan riittäneet koko talveksi, vaan jalka kasvaa talvellakin...
minä olen aina ostanut sillä periaatteella että seuraavaan kauteen yhtäkokoa isommat kuin parhaillaan käytössä, ja sitten vuoden päästä käyttöön tulevat kahta kokoa isommat. Eli jos nyt ostaisin ensi talveksi, ostaisin kahta kokoa isommat kuin nyt käytössä. Tämä on aika hyvin pitänyt kutinsa. Riippuu tietysti merkeistä myös, mutta itse ostan pääasiassa samoja merkkejä (leveäjalkaiselle pojalle viking ja kapeajalkaiselle tytölle ecco) joten tiedän niiden koot.