Ärsyttääkö aikuisen kouluttautuneen naisen jatkuvat yhdyssanavirheet?
Kommentit (20)
Korkeakoulutetuilla pitää olla kieli hallussa. Tämä on täysin itsestäänselvä asia.
tunnen yhden liikuntatieteenmaisterin ja vihlaisee hänen fb-päivityksensä, joissa aina yhdyssanat kirjoitettu erikseen. Ja muuten niin mukava ja fiksu ihminen, kovin ärsyttää!
tunnen yhden liikuntatieteenmaisterin ja vihlaisee hänen fb-päivityksensä, joissa aina yhdyssanat kirjoitettu erikseen. Ja muuten niin mukava ja fiksu ihminen, kovin ärsyttää!
eli "liikuntatieteen maisteri":)
Joskus ärsyttää kohtalaisesti, ja usein ihmetyttää paljon.
piittaamattomuus äidinkieltään kohtaan ärsyttää ja herättää epäilyjä.
Riippuu tietenkin asiayhteydestä. Jos on kyse tieteellisestä raportista voi mielestäni odottaa, että niitä olisi tarkistettu jos facebook päivityksestä niin ihan sama kuinka väärin kirjoitettu.
Koulutetulla ja fiksullakin voi olla esim. lukihäiriö.
kuinkahan matala vernepaineeni olisi jos ei ärsyttäisi, kun nyt on yleensä lukemissa 90/60.
kun kollega (minä äikänope, hän eri aineen) piti tuntini sairastaessani. Oli tarkoitus lähinnä valvoa oppilaiden kielenhuollon tehtävien tekemistä, ja tehtävät tarkistettaisiin sitten kanssani myöhemmin. Kollega kertoli, että oppilailla oli kysymyksiä ja hän neuvoi.. "Eihän noita jokia ja vuoria nyt isolla kirjoiteta...?" aargh
ps. Sori, ei ollut yhdyssanajuttu..
Jotenkin vie uskottavuutta, kun johtavassa asemassa oleva koulutettu ihminen kirjoittelee jatkuvasti yhdyssanavirheitä tyyliin "asiat eivät ole tasa painossa".
Ehkä hieman ihmetyttää, varsinkin, jos kyse on luokanopettajasta ;). Se ehkä ärsyttää, että yksi todella paljon kirjoitusvirheitä tekevä kollega jatkuvasti arvostelee muiden kirjoitustaitoja :).
muille ei niin väliä. Eikä varsinkaan keskustelupalsoilla eikä facessa.
Ei minunkaan gradussa ole yhdys sana virheitä, vaikka usein tänne naputtelen kaikki sanat erikseen, koska en välitä.
Eli ei ärsytä.
Mä oon just sellainen, FM ja yhdyssanat usein väärin. Gradua tehdessä sai oikein tsempata, mutta E tuli. Ihan sama mulle, en ota ressitä :)
itsellänikin lukihäiriö vaikka olen korkeasti koulutettu...
naisen tai miehen yhdyssanavirheistä koulutuksesta riippumatta. Asia opitaan jo peruskoulussa.
Lukihäiriöinen ei "näe" virheitään.
jos on lukihäiriö niin ei näe pitäisikö se sana kirjoittaa yhteen vai ei?!?!?!
onko kirjoittajalla lukihäiriö? Tai ainakaan mä en tiedä.
Lukihäiriöinen ei "näe" virheitään.
Mutta ihan samalla tavalla ärsyttää aikuisen kouluttautuneen miehen yhdyssanavirheet.