Pitäisikö olla huono omatunto?
Kummilapseni äiti on hyvä ystäväni. Kummilapsi on perheen toiseksi vanhin lapsi neljästä.
Lapsen äiti valittaa jatkuvasti, miten väsynyt on ja miten kukaan ei auta heitä lastenhoidossa että saisivat levätä. Saavat kaksi kertaa viikossa apua perhetyöntekijän toimesta.
Minulla olisi mahdollisuus ottaa lapsia hoitoon, kun olen itsekin hoitovapaalla (hän siis hoitovapaalla vaikka osa lapsista päiväkodissa). En kuitenjkaan mielelläni tarjoudu ottamaan sillä minua ärsyttää aika paljon se, että lapsia tehdään lisää ja lisää vaikka niitä ei jakseta edes hoitaa. Nyt haaveilevat viidennestä lapsesta!
Pitäisikö olla huono omatunto, kun en ota kummityttöä hoitoon?
Kommentit (6)
Siis kummitytön äitiä. Onko taustalla muu motiivi kuin halua hankkia lapsi, esimerkiksi raha?
Onhan se lapsilisä viidennestä jo 200 euron tuntumassa.
mutta perhesuunnittelu on jokaisen pariskunnan oma asia ja siitä syyllistäminen tai sen arvostelu on mun mielestä arveluttavaa.
Ja siis jos tosiaan tuo haluttomuus ottaa kummityttö hoitoon johtuu vaan siitä, ettei sun mielestä siihen perheeseen pitäis enää haluta enempää lapsia, ni ehkä tosiaan on parempikin, ettet ota.
Ite ajattelisin, että siinä olis tilaisuus tutustua kummilapseen paremmin ja luoda erityinen side lapseen.
Käyn heillä kylässä tai he meillä (1-4 lasta äidin tai vanhempien mukana) noin pari kertaa kuussa.
t. ap
Ite ajattelisin, että siinä olis tilaisuus tutustua kummilapseen paremmin ja luoda erityinen side lapseen.
eihän se sen lapsen vika ole jos sillä on "tyhmät" vanhemmat jotka puskee kakaroita kuin kanit. Antaisin sinuna kummilapselle joskus jotain kivaa ja extra-aikaa.
tuohon tilnateeseen vielä tehdä lisää lapsia! Mutta se on tietysti heidän asiansa eikä siihen voi ulkopuoliset puuttua.
Mikään velvollisuushan sinulla ei ole kummilasta hoitaa, mutta jos olet kerran kummiksi lupautunut, niin etkö haluaisi tutstua tyttöön ja luoda hyvän suhteen häneen? Itse nimenomaan haluan tutustua kummilapsiin ja viettää aikaa heidän kanssaan. Miksi et silloin tällöin ottaisi kummityttöä luoksesi?
Mutta olenkin katkera kun tuollaiset vie hoitopaikat ja itse ei saada. Ja työt pitää sitten sumplia sen mukaan tai sitten niitä ei vain oteta vastaan.