Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hypoteettinen tilanne - myöntäisittekö vanhemmille abortin?

Vierailija
15.01.2012 |

Eli, täysin hypoteettinen tilanne: 1700-luvun loppu. Äidillä on keuhkotauti, isällä kuppa. Heillä on ollut jo neljä lasta - ensimmäinen on sokea, toinen kuoli, kolmas on kuuromykkä, neljännellä on keuhkotauti. Äiti odottaa viidettä. Vanhemmat haluaisivat abortin.

Mitä mieltä? Jos olisit asiasta päättävässä asemassa, antaisitko vanhempien teettää abortin?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kiinnostaa, miksi moista kysyt. Miksi?

Vierailija
2/18 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten enpä voisi myöntää. Laiton on laiton, ei se yhdestä lääkäristä kiinni ole.

1700-luvulla siitä olisi ollut kovin vähän iloakaan, koska turvallisia abottimenetelmiä ei myöskään ollut. Delannut ois äitikin, tosi nvain vähän nopeammin kuin keuhkotautiinsa ilman aborttia...

Nykyään myöntäisin.(onhan selvää, että molempien vanhempien taudit ovat antibioottiresistenttejä, eikä noihin käytetyt antibiootitkaan sikiölle hyväksi ole.)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunhan saan vähän lisää vastauksia.

Ap

Vierailija
4/18 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

abortti olisi ollut paikallaan. Nykyisin harvemmin oikeasti tarvitaan.

Vierailija
5/18 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiton on laiton, ei se yhdestä lääkäristä kiinni ole.

Niin mutta nimenomaanhan kysyttiin, että myöntäisitkö, jos olisit asiasta päättävässä asemassa.

Vierailija
6/18 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"jos myöntäisit abortin, olisit juuri tappanut jonkun suurmiehen".

Vierailija
7/18 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyseessä oleva syntyvä lapsi on Ludwig van Beethoven :)

Mutta siis tietenkin myöntäisin abortin, jos vanhemmat haluaisivat, koska olen aborttioikeuden kannalla - vaikka tietäisin sikiön tulevaisuuden. Päätös ei olisi minun (voisihan sitä yrittää kertoa vanhemmille mikä sikiöstä on tuleva).

Vierailija
8/18 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöntäisin, mutta jos olisin itsekin 1700-lukulainen, niin en kai sitten välttämättä, koska tuskin ajattelisin asioista samalla tavalla, vaan ajan hengen mukaisesti.

Vierailija
9/18 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"jos myöntäisit abortin, olisit juuri tappanut jonkun suurmiehen".

Näinhän siinä tosiaan olisi käynyt, eli Beethoven olisi sitten jäänyt syntymättä.

Minua alkoi kiinnostamaan mitä ajatuksia muille tulee, kun itse kyseiseen tilanteeseen kirjassa törmätessäni olisin abortin ilman muuta myöntänyt. Jäin miettimään, että olenko poikkeuksellisen aborttimyönteinen tms.

Ap

Vierailija
10/18 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se seuraava voi olla täysin terve.

Vierailija
11/18 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olisi järkeä, että tuossa tilanteessa kaikkien vanhempien olisi hankittava oman terveytensäkin uhalla lapsi, ihan vain siksi, että tästä saattaa tulla Beethoven.

Muutenhan päädyttäisiin logiikkaan, jossa ei saisi edes ehkäistä, sillä muuten voisi ehkäistä jonkun suurmiehen.

Vierailija
12/18 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saanut asiasta kuolemantuomion.

Vierailija
13/18 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en myöntäisi, koska tuolloin olisin itse saanut asiasta kuolemantuomion.

sun isälläsi on ollut joku tauti joka lähes aina tarttuu syntymättömiin lapsiin ja vammauttaa nämä pahasti jo ennen syntymää? Ja äidilläsi parantumaton parissa vuodessa tappava tauti?

Mä olen pahoillani sun surullisen lapsuutesi takia, varsinkin kun siihen vielä sisältyy se, että sua ei haluttu. Hirveän sääli. Muista kuitenkin, että se että abortti on sallittu, ei tarkoita, että kenenkään olisi sitä pakko tehdä. Toivottuna lapsena se ei olisi ollut sullekaan kuolemantuomio.

Vierailija
14/18 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En myöntäisi noilla perusteilla. Hyväksyn abortin vain sillon mikäli äidin tai lapsen henki on vaarassa.

Sisarusten sairaus tai vamma, ei tarkoita automaattisesti että seuraavakin lapsi on sairas tai vammautunut. Ja vaikka olisikin, sairaus, vamma, sokeus, kuurous, mykkyys esimerkiksi eivät ole syitä päättää toisen jo alkanut elämä kohdussa.

Vierailija
15/18 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En myöntäisi noilla perusteilla. Hyväksyn abortin vain sillon mikäli äidin tai lapsen henki on vaarassa.

Sisarusten sairaus tai vamma, ei tarkoita automaattisesti että seuraavakin lapsi on sairas tai vammautunut. Ja vaikka olisikin, sairaus, vamma, sokeus, kuurous, mykkyys esimerkiksi eivät ole syitä päättää toisen jo alkanut elämä kohdussa.

näin on ja mielellään vielä mies päättää että pidetäänkö laps vaiko ei

raiskauskin...ihan roskiin joutais koko aporttilaki!

Vierailija
16/18 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aborttiin liittyvä avaus, mitä olen maailmanhistorian aikana nähnyt.

Vierailija
17/18 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulevaa kouluampujaa on tähän mennessä saatu pois päiviltä jo ennen kuin ne ovat päässeet alkamaankaan...

Ihan kuin se abortti osuisi vain upeiden ja lahjakkaiden ihmisten kohdalle. Miettikääs, jos joku onnekas äiti on abortoinut ajallaan sen tyypin, joka olisi aloittanut ydinsodan! Heil abortti!

Vierailija
18/18 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska niiden aikaisempien sisarusten vamma johtui siis siitä perheessä olevasta ja sikiöihin tarttuneesta syfiliksestä. KÄytännössä syfiliittiseen perheeseen on ilman tehokasta lääkitystä hyvin, hyvin vähän toivoa saada syntyä terveenä. Se on oikeasti todella paha sairaus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yksi