Kuinkahan paljon paskaa ihmiset oikeasti kestävät? ov
Olen yhden Facebookin kirppisryhmän valvoja (tai siis yksi heistä). Kukaan muu valvoja ei tee mitään (siis huomauttele, jos puuttuu hinnat tai paikkakunta tai jos myyjä uppailee yksittäisiä kuvia tai tekee tripla ilmoituksia). Ja kaikki nuo siis on kielletty säännöissä.
Mä olen saanut nyt veemäisen nartun merkin, koska huomauttelen asiasta ja jos ei mene perille, niin poistan sitten ne kaikki kyseisen henkilön ilmoitukset.
Ja tästähän ei muutama henkilö tykännyt (ja just ne, jotka rikkoivat sääntöjä..) vaan paskaa alkoi tulla niskaan. Ja sitähän satelee lisää ja lisää ja lisää koko ajan.
Miksi sitten edes tehdään säännöt, jos niitä ei tarvi noudattaa/valvojat eivät välitä paskaakaan, vaikka kaikki ryhmäläiset olisivat kuin Ellun kanat?
Ja joo, ei tämä maata kaada ja mähän voin "irtisanoa" itseni tai jopa poistua koko ryhmästä, mutta.. Sitten se ryhmä olisi sellainen, ettei sieltä löydä kukaan mitään/koskaan.
Kommentit (9)
ja nälvimistä ja tämä toinen on sellainen, jolle huomautin niistä kuvien uppailusta ja tämä toinen on muuten vaan niiiiin bestis tuon toisen kanssa.
Mutta viimeinen niitti oli alkuviikolla, yksi teki 10 identtistä ilmoitusta, ei uskonut, kun sanoin (ja hänelle on huomautettu asiasta aikaisemminkin), joten poistin ne kaikki.
Tästähän tuli sellainen hulabaloo, sain paskaa (ja lähes tulkoon huorittelua) osakseni tämän tyypin osalta..
Ja samaan haukkuma ketjuun tunki sitten toinen tyyppi, joka oli vittuuntunut siitä, kun erehdyin olemaan eri mieltä hänen kanssaan (=tuolla oli "oikea varaus" johonkin tavaraan ja myyjä myikin sitten häntä ennen olleelle "alustavan varauksen" tekijälle. Joten puolustin myyjää).
Eivät vaan sitä ymmärrä.
Kun on tietty ihmistyyppi, jotka kuvittelevat saavansa tehdä mitä vaan, säännöt on aina niitä muita varten.
Koskee kaikkia elämän eri osa-alueita, ei pelkästään facea.
Itse henkilökohtaisesti kierrän tällaiset myyjät aina kaukaa.
Jos jokin osa-alue ei olekunnossa, tietää se yleensä ongelmia jossain muussakin kohtaa.
Joko tuote ei ole sitä millaiseksi kuvattu tai postitus menee pieleen tai ei aiokaan lähettää tuotettaan... tms
laittaisin julkisiksi kaikki asiattomat haukkumisviestit. Loppuvat ainakin juorut kun koko ajatustenvaihto on julkista.
Mutta eipä se mitään auta.. Ja ryhmästä potkitaan ulos vasta sitten, kun on esim. jättänyt toimittamatta tuotteita tai tehnyt tarpeeksi ohareita myyjille tms. Mutta tuollaisesta mollaamisesta ei potkita pihalle..
Ja mä en enää edes jaksa alkaa keskustelemaan muiden valvojen kanssa asiasta, siis siitä, että potkitaan X, Y. XX ja YY ulos..
suoraan ne kuvien uppaukset (ellei kyse siis ole yhdestä kuvallisesta ilmoituksesta), samoin kun ne, jos myyjä nostaa kuvan esim. näistä on pipo myyty tai varattu tiedolla varustettuna. Koska jäseniä on niiiiiiiin monta kertaa käsketty laittamaan nuo tiedot suoraan kuviin. Mutta kun se ei joillekkin mene kaaliin, niin ei mene.
Ja tätä siis tekevät n. 10 ihmistä, yhä uudestaan ja uudestaan.
En mäkään jaksaisi aina sanoa, mutta kun oikeasti kukaan muu valvojista ei sitä tee.
Ja ISO KIITOS, kun täällä saa näin nimettömänä purkaa sydäntään, tuolla jos avautuisi, niin saisi vaan lisää paskaa niskaan.
he kuvittelevat, että säännöt eivät koske heitä, tai että "jos tämän kerran" rikkoo sääntöjä, niin sitä ei lasketa.
Kun siitä huomauttaa, niin tulee hirveästi paskaa niskaan, mutta yleensä sopivasti sellaisessa muodossa, että pahimmista törkeyksistä ei jää yleisölle todisteita.
Ja toisaalta jos jokin toinen tapa rikkoa sääntöjä ärsyttää näitä ihmisiä, niin he osaavat saada siitä aikaan sellaista draamaa, että lopulta koko yhteisöstä ei tule mitään.
Mutta se on totta, jonka edellinenkin jo sanoi, että noilta myyjiltä ei todellakaan tee mieli ostaa mitään. Jos sääntöjä ei noudateta, niin todennäköisesti heiltä ei myöskään ongelmatilanteessa löydy mitään suhteellisuudentajua ja kaikki laitetaan toisen osapuolen viaksi.
jostain ketjusta, niin heti tulee vittuilua, että jahas, jahas, X on TAAAAAS poistellut ihan asiallisia viestejä.
Tai yksikin ketju, jonka aloitin (koski siis sääntöjä), tarkoitukseni oli, että siihen ei tulisi mitään "miks tällaset säännöt, miks pitää tehdä kansiot, kun ei muissakaan ryhmissä pidä tehdä jne. jne. jne. jne.".
No, eiköhän siihen sitten tullu kaksi viestiä, jotka olivat kyllä siis ihan asiallisia ja näin, mutta veivät huomion pois niistä säännöistä sillä jankkauksellaan. Ja heidän takiaan yksi lisäys viesti jäi tavallaan piiloon. Joten poistin ne jankkaukset.
Ja seuraukset -> lisää paskaa niskaan.
Ja yksi tyyppi viljelee sitä vittuiluaan omassa ryhmässään (siis tyyliin; TÄÄLLÄ EI tarvitse tehdä kansioita tai TÄÄLLÄ SAA nostella yksittäisiä kuvia niin paljon kuin haluaa tai TÄÄLLÄ SAA tehdä sitä ja tätä (mikä tuolla toisessa on siis kiellettyä).
Ja tässä toisessa ryhmässä on n. kolmannes ilmoituksia ja n. neljännes jäseniä tuohon toiseen ryhmään verrattuna eli pitäs olla hieman suhteellisuudentajua.. Mikä toimii toisessa ryhmässä, ei välttämättä toimi toisessa.
En ole facessa
Ostan kamppeeni kaupasta
Annan ne ilmaiseksi jollekin
Kuulostaa kauhealta, teetkö tuota ihan omasta halustasi, eikö kannattaisi vaan poistua ja olla hyvällä mielellä
En ole facessa Ostan kamppeeni kaupasta Annan ne ilmaiseksi jollekin Kuulostaa kauhealta, teetkö tuota ihan omasta halustasi, eikö kannattaisi vaan poistua ja olla hyvällä mielellä
Siis tarjouduin siivoamaan ne sadat tupla-tripla kuvat pois (niitä kuvia oli oikeasti yli 2000, kun liityin valvojiin ja nyt niitä on +/- 600). Eikä niitä tupla kuviakaan oikeesti kukaan muu poista, kun mä (joka kiroaa mun valokuvamuistin helkkarin kuuseen), jolle heti pistää tutut kuvat silmään (ja tarkistan ne aina sieltä kuvien joukosta, että onko tää sama kuva jo vai onko myyjä poistanut sen vanhan ja sitten ladannut kuvan uudestaan).
Ja kyllähän mä voisin siirtyä takaisin tavis rivinaiseksi, mutta oikeasti kahden viikon sisällä se kuvamäärä olisi räjähtänyt takaisin pitkälle yli tuhannen, noiden tuplien ym. takia. Tiedän sen, koska pidin jouluna yli viikon tauon netistä ja jo sillä ajalla niitä tupla kuvia oli tullut kiitettävästi.
laittaisin julkisiksi kaikki asiattomat haukkumisviestit.
Loppuvat ainakin juorut kun koko ajatustenvaihto on julkista.