Jaksaisko joku suunnitella synttäritarjottavat?
Ihan tavalliset kahvikestit tulossa, vieraita 16 ja suurin osa aikuisia, kaikki lapsetkin 12v+.
Kiitos jos jaksat :)
Kommentit (13)
tietysti joku täytekakku. Jos nuorisoa, niin jotain pieniä pitsapalasia? tai vaikka kinkkupiirakka jne. coktail piirakat ja munavoi.
Tietysti pari eri sipsimakua esim sourcream and onion ja tavalliset sipsit, dipit. Americana ja tacomix hyviä.
Ja sitten oman halun mukaan pullaa, keksiä jne. Eipä siihen ihmeitä tarvita
Noita yleensä ollutkin, mutta haluttaisi jotain uutta...
Laittakaa vaikka jotain omia lempijuttuja, joista voisin sitten koota.
ap
pienet riisipiirakat ja munavoi ja mokkapalat. Maistuu aikuisillekkin
Kinuskikissan juhlapöydän raitakakku,
Sarvia ruohosipulituorejuusto-juustoraaste-jauheliha -täytteellä,
Minttudominoita,
Jotain hyviä muffinsseja
ja suolaista naposteltavaa (suolakeksi + tuorejuusto, sipsit, pähkinät yms.)
oon superkyllästynyt täytekakkuun mut jotkut sitä silti haluaa. Oon laittanut pöytään brita-torttua jossa kesällä oli täytteenä ihan mansikoita ja kermavaahtoa. Nyt tekasin sellasen talvella ja laitoin väliin Arla Ingmanin mustikka-vaniljarahkaa ja sekoitin sen vatkattuun kermavaahtoon. Nam! :)
Jos en oo tota tehnyt synttäreille niin sit marianne-juustokakkua. Ei siis sellasta missä on maitorahkatäyte, plääh, vaan ihan oikea tuorejuustotäyte. Nam sekin! :)
Suolaisista: meillä on ollut ruissipsejä ja niiden päälle on tehty sellanen täyte, esim. kinkkua, kermaviiliä tai ranskankermaa ja mausteita.
Lisäksi meidän porukassa ei kukaan ilmeisesti ikinä kyllästy niihin cocktail-tikkuihin joten niitä sitten :)
Toivottavasti oli edes jotain apua :)
olihan tässä jo monta hyvää ehdotusta. Meillä suolaset tarjottavat aina menneet parhaiten kaupaksi...
Olisiko teistä tyhmää, jos tekisinkin vaihteeksi jonkun ruoan? Tarvisi tietenkin olla joku helpohko ettei mene sitten hellan ääressä aika. Ja sitten vaan täytekakku yms. Ideoita?
mutta sitten tulee myös pelkkiä kahvivieraita lähempää.
kutonen
tässä olen mietiskellyt nyt tuota ruokatarjoilun helppoutta kun ei tarvisi leipoa sitten niin monenlaista. Jos tekisin vaikka savuporokiusauksen, salaatin + leivät ym ja sitten vain täytekakku ja jotain muuta makeaa. Pääsisi aika helpolla...
Kaikki vieraat on kaikkiruokaisia eikä allergioita ole, joten ehdottakaa vielä jos tulee jotain mieleen. Olisiko tämä vaihtoehto ok mielestänne?
ap
jos en savuporokiusausta niin miten olisi lihapullat kermakastikkeella ja muusi/kermaperunat, sekin olisi helppo toteuttaa, pullat voisi tehdä jo etukäteen valmiiksi...
Yllättävän vähän tullut nyt kommentteja, yleensä nää synttäritarjottava-ketjut on vilkkaampia mitä olen seurannut. Onko vika nyt siinä, kun pyydän apua?
ap
houkuttelis mua lihapullia enemmän. Tosin teen ite lihapullia joka käänteessä.
t: Ehkä joku kutonen tai jotain.
Mä harrastan yleensä tyttären synttärijuhlissa pieniä cocktailpaloja. Niitä voi tehdä useampia erilaisia ja ihmiset tykkää. Itse olen tehnyt mm. näitä:
- Lämminsavulohitahnaa palttoonapeilla tai saaristolaisleivällä
- kanatäytteisiä rieskarullia
- porotäytteisiä rieskarullia
- artisokka-ruocola tahnaa leivällä
- lapsimielisille nakkipiiloja
- tomaatti-mozzarellatikkuja + pestoa
- Kinuskikissan valkosipuli-basilikapizzaa (meni viimeksi kuin kuumille kiville)
Näitä suolaisiahan ei tarvitse tehdä näin montaa, vaan voi valita esim kolme lempparia. Minä yleensä olen tehnyt vähintään kuusi erilaista kun mopo karkaa aina käsistä.
Näiden lisäksi on yleensä ollut kahta eri kakkua (yksi juustokakku ja yksi täytekakku) ja suklaata + pienimmille muumikeksejä.
Noitten suolasten kanssa ollaan tarjottu kuohuvaa ja sitten vasta kahvia/ teetä kakun kanssa.
tietysti joku täytekakku. Jos nuorisoa, niin jotain pieniä pitsapalasia? tai vaikka kinkkupiirakka jne. coktail piirakat ja munavoi.
Tietysti pari eri sipsimakua esim sourcream and onion ja tavalliset sipsit, dipit. Americana ja tacomix hyviä.
Ja sitten oman halun mukaan pullaa, keksiä jne. Eipä siihen ihmeitä tarvita