Asioita, joita haluaisin sanoa mutta joita en sano:
työkaverilleni: "Ei se, että tekee asiat nopeasti, tarkoita että ne olisi sitten myös tehty HYVIN. Näkeehän sen nyt noista sunkin aikaansaannoksistasi."
siskolleni: "Lakatkaa hoidattamasta esikoistanne muilla, hoidatatte aivan liikaa toisilla ihmisillä."
yhdelle kaverille: "Älä ota enää ikinä yhteyttä, en tiedä ketään yhtä ärsyttävää, tylsää ja typerää ihmistä kuin sinä."
yhdelle toiselle kaverille: "Sä oot ihan tajuttoman pinnallinen."
Kadehdin ihmisiä, jotka uskaltavat sanoa suoraan, mitä ajattelevat. Mä en uskalla, ja luultavasti siitä syystä mun seurassani roikkuu uskomattoman typeriä ihmisiä, joiden näkeminen/joiden kanssa ajan viettäminen aiheuttaa lähinnä päänsärkyä!
Kommentit (13)
Ihmisiä ei tarvitse roikottaa perässään, jos heistä ei pidä.
- Siskosi saa hoitaa apsensa kenellä haluaa. Jos hän ei jaksa itse ottaa vastuuta lapsestaan, on hyvä että joku sellainen hoitaa, joka jaksaa.
- Kaverisi voit poistaa FB:stä, puhelinnumeroistasi ja lakata vastaamasta puhelimeen. Jos et uskalla suoraan sanoa, niin laita vaikka tekstiviesti: olen pahoillani mutta minusta tuntuu ettei meilä ole enää yhteistä. Kaikkea hyvää sinulle jatkossa.
- Pinnallinen ihminen saa olla olla sellainen. Et välttämättä ole itse yhtään parempi ihminen jos pidät itseäsi vaikka syvällisempänä. Jos et pidä hänestäkään, älä hakeudu seuraan.
Opettele sanomana ja tekemään asioita, joita todella tarkoitat, niin et joudu vääräänlaisten ihmisten seuraan. Töissä kannattaa pitää huoli siitä, että omat työt tulee tehtyä päivänvaloa kestävällä tavalla.
Kasvaisivat hieman ja ottaisivat vastuuta parisuhteessaan ja lapsestaan.
Hehän ovat uskomattoman ilkeitä julmureita. Opettele sen sijaan ottamaan etäisyyttä ihmisiin, joiden kanssa et halua viettää aikaa. Ja ärsyttäville työkavereille ei oikein voi mitään. Voithan osoittaa jonkun tyypin tekemän virheen, ehkä viesti menee perille.
Vastuuntuntoa ei välttämättä kaikille löydy ikinä
Mikä sinä luulet olevasi, kun katsot, että mielipiteesi olisi jotenkin merkittävä noille ihmisille?
"ota etäisyyttä" ei todellakaan toimi näiden pällinaamojen parissa.
Yhdelle noista en ole kolmeen vuoteen soittanut KERTAAKAAN, tai ottanut muutenkaan yhteyttä, enkä vastaa kuin noin joka 20. hänen soittamaansa puheluunsa, ja kieltäydyn lähes järjestään hänen tapaamisehdotuksistaan. Silti ei vaan tajua, ja tulee yllätyskäynneille oven taakse rimputtamaan ovikelloa jne.
Ja kuten sanoin, en uskalla enää siinäkään vaiheessa sanoa, että painu hittoon siitä.
ap
Mikä sinä luulet olevasi, kun katsot, että mielipiteesi olisi jotenkin merkittävä noille ihmisille?
mahdollisuus, että tajuaisivat vähän tarkastella käytöstään.
ap
Älä avaa. Ja jos avaat, sano: nyt ei sovi. Tsau.
Kaverilleni sanoisin: "Jätä se sun tyhmä ukkos"
Siskolleni sanoisin: "Hanki parempi työpaikka"
Äidilleni sanoisin: "Hanki sisältöä elämääs"
Työkaverilleni sanoisin: "Ei se sun elämäs niin täydellistä oo kun annat ymmärtää"
Mieheni siskolle sanoisin: "Älä jaksa olla tollanen kateellinen ja katkera biaats"
Itselleni sanoisin: "Älä roiku niin paljon netissä, vaan hinaa se persees joskus lenkille tai salille" :DDD Nyt nukkumaan!
mahdollisuus, että tajuaisivat vähän tarkastella käytöstään.
ap
Nostat itsesi muitten yläpuolelle. Korjaa omat virheesi ennen kuin lähdet muita opettamaan.
Vaikka mulla ihania tuttavia ja ystäviä onkin, joskus toivoisin, että voisin sanoa heille suorat sanat. Jos se olisi mahdollista loukkaamatta, ystävyyssuhteen muuttumatta ja kuitenkin niin että menisi perille. Tämä ei tosimaailmassa toimi joten voin sanoa nämä tässä:
Ystävälle; Miehesi on typerä, valheilla mokiaan paikkaileva juntti.
Miehelle; hengityksesi haisee, sinulla lienee jokin kammottava tulehdus tai ongelmia vatsassa, mene lääkäriin.
Tuttavalle: Kasva aikuiseksi; kasvata pidempää pinnaa, ajattele vaikka parikin kertaa ennenkuin toimit, ettei muille tule ongelmia villityksiesi tähden.
Toiselle ystävälle; Löysää sitä pinnaa vähän. On hyvä että on pokkaa, muttei tarvi olla natsi. Sitäpaitsi mielipiteesi ei aina ole se ainoa oikea.
Kaverille: "Olet liian tyrkky ja epätoivoinen yrittäessäsi iskeä miehiä. Miehet pelkäävät tuollaista käytöstä. Ja mikä saa sinut luulemaan, että kiehnääminen toisessa miehessä tuon ihastuksenkohteesi nähden, parantaisi ollenkaan sinun mahdollisuuksiasi ihastukseesi? Ps: tietty junttimaisuus sinussa ärsyttää toisinaan."
Toiselle kaverille: "Ota itseäsi niskasta kiinni ja laihduta, kun siitä aina puhut. Yritä tosissasi, äläkä sorru syömään KOKONAISTA pullapussia yhdessä illassa ja älä osta joka päivä karkkia. Ja välillä voisit kävellä myös pidemmän reitin paikkaan x, eikä aina yrittää valita mahdollisimman lyhyttä. 140 kg:n paino noin nuorella iällä ei ole enää tervettä. Turha valittaa siitä, kun et miehiä saa. Maailma on valitettavan pinnallinen paikka ja tuollaiset asiat, kuten sairaalloinen ylipaino, ei viehätä montaakaan miestä, vaikka muuten mukava oletkin."
Kaveri 3: "Kasva aikuiseksi ja lakkaa olemasta noin typerä. Hanki käytöstavat ja kohteliaisuutta."
Työtoveri: "Hoida hommat ihan yksin, kun minun tekemä ei kuitenkaan kelpaa. Miksi edes pyydät minua tekemään jotakin, kun kuitenkin teet saman itse perässä "paremmin"? Työskentelisin ilomielin muiden tiimeissä ja sinä voit hoitaa tehtävät keskenäsi. Voin aamuisin nähdessämme toivottaa huomenet, mutta muuten en haluaisi olla tekemisissä kanssasi".
miksi loukata ihmisiä sanomalla tuollaisista asioista? Jätä mieluummin vähemmälle yhteydenpito niihin ihmisiin, joiden kanssa et halua olla tekemisissä. Suorapuheisuus on usein moukkamaista ja epäkohteliasta, harva osaa olla suora hyvällä tavalla.