onko tilastomatematiikka vaikeaa?
oppiiko sitä sellainen ihminen jolla on ollut lyhyt matikka? Ja muutenkin vähän lahjaton matikan suhteen... Onko siis kuinka vaikeasti ymmärrettävää?
Kommentit (7)
ei oikeesti kiinnosta esim. todennäköisyyslaskenta, jota siinä on paljon. Tilastollisen aineiston käsittely yms. on ihan mielenkiintoisia.
mutta se vaatii sitten vähän enemmän ymmärrystä, että osaa miettiä, mitä nuo luvut kuitenkaan kertovat ja onko ne oikeasti vertailukelpoisia ja niin edelleen.
Ainakin ne tavalliset yliopiston tilastokurssit selvitin, vaikka en ole käynyt lukiota ollenkaan.
Kuvaileva tilastotiede oli suorastaan mielenkiintoista.Tavallisilla kerto- ja jakolaskuilla tulee toimeen.
Itse tein (pakollisena) sivuaineena yliopistossa tilastomatikan appron ja se oli mielestäni tosi helppoa. Sain lukematta parhaita arvosanoja. Luin lukiossa lyhyen matikan n. 9-tasolla.
Moni opiskelukaverini piti tilastomatikkaa tosi vaikeana ja monella ne pakolliset kurssit roikkuivat viimeisinä opintoina.
Tilastomatikka vaatii hieman erilaista ajatusta kuin muu matikka. Itse olen matikassa 10 oppilas ollut aina, tilastomatikka oli musta kaikkein vaikeinta, kun en osaa ajatella jotenkin oikein.
Ainakin ne tavalliset yliopiston tilastokurssit selvitin, vaikka en ole käynyt lukiota ollenkaan.
Kuvaileva tilastotiede oli suorastaan mielenkiintoista.
Tavallisilla kerto- ja jakolaskuilla tulee toimeen.