Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä nykyihmisessä on vikana?

Vierailija
13.01.2012 |

Eivätkö nykyihmiset kestä painetta tai vastoinkäymisiä vai mikä on vikana kun näitä perhesurmia on jatkuvasti sekä pilvin pimein uupuneita vanhempia? Olemmeko heikompaa tekoa kun ei sitä suomalaista sisua tunnu enää löytyvän ja jos sitä löytyy se purkautuu väärin ? Itse olen kaksosten yksinhuoltaja, mies kuoli aivoverenvuotoon vauvojen ollessa 2kk ja siitä kaikesta selviytyminen oli äärimmäisen rankkaa mutta ymmärsin ettei vaihtoehtoja ollut. Sukulaiset asuivat kaukana ja olin suurimman osan ajasta yksin ja selvisin ja selveän edelleen, tosin muutaman vuoden rinnallani on ollut uusi mies ja vauva on tulossa (kaksoset ovat nyt 5v.).Nykyajan ihmisillä kun on vapaa-aikaakin ja kun ajattelee etten ennenmuinoin hoidettiin navetat ja kaikki samassa syssyssä ja jaksettiin. Nyt äidit uupuvat kun vauva valvottaa pari yötä.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee jotakin, älä pelkästään lässytä.

Ryhdy kulta sijaisvanhemmaksi, niin saat kannettavaksi enemmän, koska sinusta on siihen. Sijaisvanhemmista on valtava pula, kun sinua heikommat eivät jaksa.

Vierailija
2/15 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettavaa puhetta. Vai pitääkö normaali arjesta selviytyäkseen olla superihminen. Ymmärrän jos lapset ovat sairaita tai vauvalla on esim. koliikki tai muutoin elämässä on tekijöitä ettei pysty esim. oman sairauden takia huolehtimaan perheestään. Jatkuvasti vaan hoetaan että yhteiskunnan pitää huolehtia tai toisten ihmisten eikä kukaan ota vastuuta omista teoistaan. Lapset saavat tehdä mitä haluavat eikä kukaan kysele perään missä iltansa notkuvat. Näistä kun tulee sitten vanhempia niin voi hyvänen aika...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sinä voisit tuntea itsesi niin paljon paremmaksi ja päivitellä sitten muiden ihmisten heikkoutta itseesi verrattuna.

Vierailija
4/15 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmisillä oli paljon työtä, mutta kun hommat oli tehty, niin - ne oli tehty. Ei tarvinnut miettiä pitäisikö ehtiä zumbaan, tekeekö tuo mies minut onnelliseksi, toteutankon nyt itseäni, saanko jatkaa työssäni, pitäisikö sittenkin kouluttautua toiselle alalle, pitäisi saada rahaa ostaa tuo uusi tekninen hilavitkutin teinille, kun muuten sitä kiusataan... Nykyihmisellä on vapautta, mutta vapauden myötä tulee myös pakko tehdä valintoja, koska kaikkea ei voi valita, ja niitä täytyy selitellä muille ja etenkin itselleen. Ne hommat, mitä nykyihminen tekee, ei ole ylettömän työläitä, mutta henkinen paine on niskassa koko ajan.

Vierailija
5/15 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kantaaksesi. Älä käytä ylimääräistä energiaasi muiden pilkkamiseen ja mitätöimiseen.

Sen sijaan, että parantaisit sillä ylijäämälläsi maailmaa, teet nyt tällä asenteellasi siitä muille vielä ikävämmän paikan elää.

Vierailija
6/15 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ap on ihan oikeassa, syytetään vain yhteiskuntaa kun näitä tapahtuu. Onneksi ap:n kaltaisia on sen verran vielä että yhteiskunta yleensä pyörii, siis ihmisiä jotka jaksavat eivätkä sorru heti kun tuntuu ylivoimaiselta. On vain niin helppo luovuttaa ja sysätä lapset ja velat yhteiskunnan hoidettavaksi, mitä paljon tapahtuu. Olen perhepäivähoitaja ja on kyllä valitettavan totta etteivät monet vanhemmat hoida lapsiaan vaan sysäävät kasvatusvastuun hoitoon ja kouluun.

Vierailija
7/15 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kantaaksesi. Älä käytä ylimääräistä energiaasi muiden pilkkamiseen ja mitätöimiseen.

Sen sijaan, että parantaisit sillä ylijäämälläsi maailmaa, teet nyt tällä asenteellasi siitä muille vielä ikävämmän paikan elää.

ja lopeta kruunusi kiillottaminen.

Vierailija
8/15 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kasvoin ekat vuoteni leikkikehässä armeijan huovan päällä viisi vuotta vanhemman siskon vahtiessa.

Äidin muistan tasan kerran ulkoiluttaneen minua. Leikkinyt ei koskaan.

Ei ollut yhtäkään harrastusta, läksyjä ei tarkastettu, housut tehtiin isän vanhoista.

Eikä hän käynyt töissä.

Ja silti oli jumalattoman uupunut, räyhäsi ja riehui ja marisi - ja sai siitä 40 vuodeksi syyn syyllistää.

Anoppi tismalleen samanlainen. Miehen siskolla aivovamma, koska kolme lasta leikki maatalossa keskenään. Pienin sisko putosi 3-vuotiaana navetan ylisiltä, kun tuolloin 5-vuotias mieheni ja 4-vuotias sisko vahtivat.

Joten en tajua, mistä nää jutut tulee, että ennen ei uuvuttu? Ennen uuvuttiin paljon pahemmin, vaikka lapset laiminlyötiin, eikä edes käyty töissä.

Vierailija
9/15 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen, että monet ovat kasvatuksen kanssa yksin, se ei ole hyvä asia eikä millään lailla kunniaksi. Historiallisesti se on myös poikkeuksellista. Luulen, että nyt on vallalla tämmöinen yksin pärjäämisen ihanne, sekin on uutta.

Sinänsä nää lapsensurmat eivät ole mitään uutta, niitä on ollut maailman sivu. Lapsia tiputettiin kaivoon tai vietiin järveen. Kyselkää vähän isovanhemmiltanne.

Vierailija
10/15 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on paremmin kuin hyvin sanottu!

Ja ap, ota huomioon, että lapsensurmia ja perheväkivaltaa on ollut KAUTTA AIKOJEN, aina, samalla lailla. Nykyään meillä on vaan tämä asia nimeltä media, joka tuo kaiken esille tunneissa, ellei jopa minuuteissa. Järki käteen. Kyllä ne ihmiset ovat käyttäytyneet samalla lailla aina ennen, ovat olleet väsyneitä, eivät ole jaksaneet, heillä ei vain ennen ole ollut muuta vaihtoehtoa kuin pitää asiat sisällään. Ei ole ennen ollut sosiaalista mediaa saatikka äitipalstaa, jonne avautua. Perheet ovat eläneet erillään maalla, joten kukaan ei ole pystynyt välttämättä jakamaan kokemuksia muiden tuoreiden äitien kanssa, ei ole ollut ketään kehen verrata, ei nouvoloita jne. Kyllä ne ihmiset on pimahdelleet ennenkin:) AINA!

Vierailija
11/15 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on nyt ihan edesvastuutonta vaatia ihmisiä ottamaan vastuuta elämästään. Taisin sohaista montaa muurahaispesää kommentillani, sehän on vain sen merkki että siinä on perää. terv.ap.

Vierailija
12/15 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset viettävät kyllä ihan eri lailla aikaa vanhempiensa kanssa. Ennen varsinkin maataloissa lapset oli aika lailla omissa oloissaan, toki onnettomuuksia sattui ja aina välillä kuolikin joku.

10

Vierailija
13/15 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin läpi aikojen, nyt ne vain ovat median myötä tapetilla. Ennenmuinoin vain ihmisten oli pakko tehdä töitä, nykyisin yhteiskunta elättää laiskat ja työtävieroksuvat. Töitä saa jos haluaa tehdä. Ja elämässä pärjää jos haluaa. Eikä velkaannu jos elää varojensa mukaan. Näin se vaan on.

Vierailija
14/15 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoisoitko, että kaikki käyttäytyisivät muitya ihmisiä kohtaan kuten sinä?

Rakentuisiko siitä hyvä maailma, jossa olisi hyvä elää?

Vierailija
15/15 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on nyt ihan edesvastuutonta vaatia ihmisiä ottamaan vastuuta elämästään. Taisin sohaista montaa muurahaispesää kommentillani, sehän on vain sen merkki että siinä on perää. terv.ap.

Kysymys on siitä, että sanoit "nykyihmisen" uupuvan heti. Kyllä se nykyihminen on samankaltainen kun "entinen ihminen". Minä en uupunut vauvanhoidossa, mutta ymmärrän jos jollekulle niin käy. Koliikit, allergiat, adhd:t, huono parisuhde... kaikkea voi sattua kohdalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kuusi