Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Laihdutus raskaana ollessa

Vierailija
12.01.2012 |

Onkohan tämä nyt ihan ok. Kaverini on n. 20 vkolla raskaana ja minun näkökulmastani noudattaa ihan laiduttajan ruokavaliota. On aina ollut hoikka eikä edellisistä raskauksistakaana ole jäänyt kiloja. Koska kyseessä on hyvä kaveri, tekisi mieli ottaa asia puheeksi. Toisaalta taas mietityttää, että ylireagoinko. Kaverini juoo yleensä aamulla pelkkää kahviä, puoliltapäivin syö leivän tai mahdollisesti vasta iltapäivällä töissä salaattiaterian. Illalla ennen nukkumaanmenoa syö laivän tai lämmittää vähän toisten ilta-aterialta jäänyttä ruokaa.

Onko normaali ruokavalio hoikalla (raskaana olevalle)? Itse syön paljon enemmän, mutta en olekaan koskaan ollut samoissa mitoissa..

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut kirjoitusvirheistä, saatte kai kuitenkin selvää :)

-ap

Vierailija
2/4 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kyllä ne neuvolassakin seuraavat painoa. Minulle mutisi jotain ko oli tullu 900 g viikossa... toivotatvasti on joulukiloja niin ei seuraavalle käynnille tarvis tulla yhtään lisää!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hurjalta kuulostaa noin pienet ruokamäärät. Toivottavasti odottaja edes syö vitamiineja lisäksi?? Vauvahan ottaa sen minkä irti saa mut en kyl ymmärrä miten se odottava äiti ite jaksaa...

Mä olen lievästi ite ylipainoinen ja mun molemmissa odotuksissa on käynyt niin että oon vain laihtunut. Söin kuitenkin kunnolla ja vaikka alussa meni ihan vaan tyyliin jäätelöä (kun ei oikein mitään muuta pystynyt syömään :D) kaks tervettä lasta mulla on silti, syntymäpainot 3360g ja 3862 g.

Voisithan kysäistä kaverilta että syökö edes niitä vitamiineja ja jos siitä sais juttua eteenpäin? tai sit kyseessä on vaan sellanen ihminen jolle paino on elämän tärkein asia, viis siitä miten se vauva siellä masussa voi. Käskepä lukea uusimman Vauva-lehden juttu painosta ja sen kertymisestä.

Vierailija
4/4 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

-ainakaan minun mielestäni. Syö kyllä vitamiineja ja muistaakseni myös rautaa. minusta tuntuu, että jonkin sortin syömishäiriö olisi, koska jaksaa jankuttaa siitä, että tuntee olonsa ällöttäväksi raskaana ollessaan. Ei kyllä muuloinkaan syö tuon kummemmin.

Syököön minun puolestani ihan miten tahansa, mutta lähinnä vauvan vointi kävi mielessäni. Kaverini kyllä yrittää tosissaan ajatella lasten parasta kaikessa, esim. nyt tultuaan raskaaksi jatkoi vielä vuoden ikäisen kuopuksenkin imetystä niin kauan kuin maitoa riitti.

Tekisi mieli huomauttaa, mutta toisaalta eihän sitä ylipainoisillekaan mennä mitään töksäyttelemään :(

-ap