Nokkosihottumaako?
Mulla on maraskuusta lähtien kutissu kroppaa enemmän ja vähemmän. PAikat vaihtelee, kutina alkoi kyljistä, siis kummallakin puolella samassa kohtaa. Sieltä pirullinen kutina + paukaumat siistyi sisäreisiin, taas molempiin. Seuraavaksi oli vuorossa käsivarret, molemmat, sitten pikkareiden raja ja nyt kämmenselät + ranteet täynnä isoja paukaumia. Nyt kutina kyl helpottaa ja paukaumatki alkaa laskea, otin 20 min sitten Histecin.
Soittelin asiasta jo hoitajallekin kun ja pari kuukautta kestänyt, mut se sanoi et nää on niin vaikeita juttuja, syö vaikka histecciä ja laita kortisonia ja se siitä sitten. Mut eihän esim koritsonia voi käyttää kovin pitkää aikaa kerrallaan.
Onko teillä jollain kokemusta vastaavasta, löytyiskö mitään neuvoa millä tän sais kokonaan pois.
Pyykkiaineen olen jo vaihtanut hajusteettomaan, samoin suihkusaippua hajusteeton/sopii allergisille.
Ihottumaa ollut siis jo muutaman vuoden. Syytä ei ole onnistuttu löytämään. Syö säännöllisesti histeciä ja käytän tarvittaessa kortisonivalmisteita. Ei taida lähteä kuin ajan kanssa pois. Yleensä kestää muutaman viikon tai kuukauden..
Mulla noista pesuaineiden vaihteluista ei ole ollut apua, mutta kannattaa kyllä tsekkailla mikä aiheuttaa ihottuman. Esim. hiloilu, aurinko, lisäaineet, ruoka-aineallergiat...
Nokkosihottuman tunnistaa muuten siitä, että painaessa ihottuma vaalenee tai siis muuttuu normaalin ihon väriseksi. Jos näin ei käy, on jotain muuta.