Miksi en laihdu???
Alkaa jo epätoivo iskemään, häihin 2kk aikaa ja läskit ei vähene.
Painoni on normaalipainon ylärajalla. Olen myyjänä hypermarketissa eli työ on fyysistä, pelkästään parkkipaikalta pukukaapille ja takaisin tulee käveltyä jo reilu km.
Eilen söin 100g turkkilaista jogurttia ja 0,5dl pakastevadelmia, 1 minihiilarileivän (päällä oivariinia, oltermannia ja kurkkua)
lautasellisen tonnikalasalaattia, kourallisen pähkinöitä, yhden reissumiehen päällä aurajuustoa.
Join 3 kuppia mustaa kahvia.
Illalla saunan jälkeen 1/2 pulloa siideriä.
Ja aamupaino nousi 400g.
Minun pitää varmaan ommella suu kokonaan kiinni että laihtuisin.
Olen niin epätoivoinen että harkitsin jo nutrausta.
Kommentit (15)
Et sinä yhden päivän tai viikonkaan perusteella voi päätellä mitään painon kokonaiskehityksestä - nestevaihtelut kehossa kun voivat vaikuttaa jopa kilon tai pari suuntaan tai toiseen, ja ne eivät ole lihomista tai laihtumista. Naisilla usein nestettä on päivittäisvaihtelun lisäksi usein eri tavalla eri kuukautiskierron vaiheissa, itse esim. vikan viikon ennen menkkoja painan noin 3 kg enemmän kuin heti menkkojen jälkeen.
Uskoisin kyllä että tuolla sun ruokavaliolla välttämättä laihtuu, ei siitä huolta. Ja kun olet jo normaalipainon sisällä niin nutrausta ei suositella koska jos kehossa ei ole tarpeeksi rasvaa mistä polttaa sitä menee erityisesti lihaksista ja jopa sydänlihaksesta mikä ei ole järin terveellistä. Tunnustan kyllä joskus itse nutranneeni normaalipainon sisällä kun piti äkkiä mahtua vanhaan mekkoon ja lähti sitä parissa viikossa 4 kg.
Käytä.
Kirjaa rehellisesti kaikki. Liikunnatkin. Jos töissä paljon, niin merkkaa joko liikuntana tai sitten päivän aktiivisuus korkealle.
Jos on ongelmaa, kysele muilta käyttäjiltä.
Et sinä yhden päivän tai viikonkaan perusteella voi päätellä mitään painon kokonaiskehityksestä - nestevaihtelut kehossa kun voivat vaikuttaa jopa kilon tai pari suuntaan tai toiseen, ja ne eivät ole lihomista tai laihtumista. Naisilla usein nestettä on päivittäisvaihtelun lisäksi usein eri tavalla eri kuukautiskierron vaiheissa, itse esim. vikan viikon ennen menkkoja painan noin 3 kg enemmän kuin heti menkkojen jälkeen. Uskoisin kyllä että tuolla sun ruokavaliolla välttämättä laihtuu, ei siitä huolta. Ja kun olet jo normaalipainon sisällä niin nutrausta ei suositella koska jos kehossa ei ole tarpeeksi rasvaa mistä polttaa sitä menee erityisesti lihaksista ja jopa sydänlihaksesta mikä ei ole järin terveellistä. Tunnustan kyllä joskus itse nutranneeni normaalipainon sisällä kun piti äkkiä mahtua vanhaan mekkoon ja lähti sitä parissa viikossa 4 kg.
kauanko luulet ihmisen jaksavan tuollaista kitukuuria enne kuin repsahtaa? Ja ilmeisesti on tarkoitus vain mahtua häämekkoon ja sen jälkeen voikin taas repsahtaa? Huh näitä juttuja, ei järjen häivääkään...
t.24
kroppasi pitää tiukasti kiinni rasvoistaan, koska luulee sun olevan nääntymässä nälkään ja alkoholi lopettaa sen viimeisenkin aineenvaihdunnan. Ja yhden kilometrin kävely, en tiedä edes onko tuo provo...
Ei näin. Toki laihduttamisen hyötysuhde (painonpudotus suhteessa kalorivajeeseen) laskee jonkin verran ns. kitukuurilla koska tosiaan keholla on säätämismekanismeja joilla pystyy hieman pienentämään kulutusta. Kuitenkaan ihmeisiin nämä säästämismekanismit eivät pysty eikä ne laihtumista pysäytä, hidastavat vaan hieman suhteessa kalorivajeeseen. Joten jos nopeasti haluaa laihduttaa, niin kyllä se reilu kalorivaje vaan on tehokkain kuuri, vaikka sitten keho vähän säästöllä onkin. Eri asia sitten on että miksi pitää nopeasti laihduttaa, mutta joissain tilanteiss akuten ennen häitä minusta ihan ymmärrettävää.
Eikä se alkoholi mitään aineenvaihduntaa lopeta tietystikään. Sen ainoat vaikutukset painoon on se että isommat määrät kerää kehoon nestettä ja tietysti siitä saatavien kalorien vaikutukset. Jos juo paljon niin kaloreita tulee paljon eikä silloin laihdu. Mutta kyllä minä olen juonut lasin viiniä päivittäin myös laihduttaessani ja joskus viikonloppuna juhlinutkin, ja laihtunut, kunhan olen vaan pitänyt kokonaiskalorirajoistani kiinni.
1 liian vähän kokonaisuudessaan ja keho menee säästöliekille
2 liian vähän proteiinia
3 liian vähän vihanneksia
4 treenaatko? Liikkuminen o myös tärkeätä, koska lihakset polttavat enemmän rasvaa 24h jopa nukkuessasi.
Itse treenannut spinning, pump, powerwalk ja pilatesta 4-5kertaa viikossa enkä syönyt karkin karkkia ja 17kiloa lähti noin 10kk:ssa. Näin edelleen elään mut paino nyt pysynyt kohta vuoden samassa, pitäisi ilm skarpata jossain.
Siis PELKÄSTÄÄN parkkipaikalta pukuhuoneeseen ja takaisin tulee reilu kilometri kävelyä. Et kai luule, että myyjänä istun päivän siellä pukkarissa?
15000 askelta on aika normipäivä ja siihen laatikoiden nostelua, hyllyjen täyttöä, kuormalavojen siirtelyä. Työ on tosi fyysistä.
Olen vähentänyt syömistä vähitellen, kun mitään tulosta ei ole tullut. Vuoden olen laihduttanut, jättänyt herkut ja sokerit pois. Alkoholia 1pll siideriä viikossa. Alkuun paino putosi 5kg ja siihen se sitten jäi, nyt on puolivuotta ollut tässä.
Tänään join aamulla lasin vettä ja kupin kahvia, vein lapsen eskariin, kävin paskalla ja paino oli noussut taas 400g! Mitään en ole vielä syönyt ja kaloreita kahvissa 2.
[ikauanko luulet ihmisen jaksavan tuollaista kitukuuria enne kuin repsahtaa? Ja ilmeisesti on tarkoitus vain mahtua häämekkoon ja sen jälkeen voikin taas repsahtaa? Huh näitä juttuja, ei järjen häivääkään... t.24
[/quote]
Minusta se on ihan ymmärrettävää että haluaa häissä näyttää hoikemmalta ja sen jälkeen palaa sinne normaalipainon ylärajalle vaikka ihan tietoisesti. Kun tässä ei ole alunperinkään ylipainoisesta ihmisestä edes kyse niin ei ole mikään katastrofi jos palaakin entisiin tapoihinsa.
[ikauanko luulet ihmisen jaksavan tuollaista kitukuuria enne kuin repsahtaa? Ja ilmeisesti on tarkoitus vain mahtua häämekkoon ja sen jälkeen voikin taas repsahtaa? Huh näitä juttuja, ei järjen häivääkään... t.24
Minusta se on ihan ymmärrettävää että haluaa häissä näyttää hoikemmalta ja sen jälkeen palaa sinne normaalipainon ylärajalle vaikka ihan tietoisesti. Kun tässä ei ole alunperinkään ylipainoisesta ihmisestä edes kyse niin ei ole mikään katastrofi jos palaakin entisiin tapoihinsa.
paino ei laske rasvan menettämisen seurauksena, vaan samalla lähtee lihasta, mikä taas edelleen vaikeuttaa jatkossa laihduttamista, kun pitää mahtua siihen seuraavaan juhlamekkoon tms. Mutta kuinka vaan, jos haluaa tehdä asiat itselleen hankalaksi niin ihan vapaasti :)
vähennät hiilarit minimiin, eli ei ruisleipää, ei minihiilarileipää eikä turkkilaista jogurttia. Vaan: kaaleja, lihaa/kanaa/kalaa, munia + rasvaa. Niillä paino putoaa. En suosittele paria viikkoa kauempaa.
Tai
Nutraat sen pari viikkoa. Silläkin paino putoaa.
Molemmilla paino tulee äkkiä takaisin jos alat hulluna syödä, mutta jos pidät järkeä päässä voivat nuo - siis jompi kumpi -auttaa.
tuolla laihdu, edes väliaikaisena laihiksena. Kulutat vaan itsesi loppuun etkä jaksa illalla mitään läskiä kuluttavaa. EIhän tuossa ole mitään joten kroppa ei myöskään jaksa laihduttaa. Vaikka päivän aikana liikkuisitkin töissä, ei se ole sellaista läskiä kuluttavaa hikiliikuntaa. Alat käymään joka ilta tunnin reippaalla hikikävelyllä, syöt paremmin niin johan ailkaa paino pudota. Eikä tuo parkkipaikan km ole mitään, ihan normaalia päivän hyötyliikuntaa mitä ei voi varsinaiseksi liikunnaksi edes laskea.
Itse olen saanut kävelylenkeillä/juoksulenkeillä (3x30min viikossa juoksua tai sitten kävelyä 30-60 min jos ei juoksu kiinnostanut), sekä hyvällä syömisellä kilon viikossa painoa pois. Jätin karkit vähälle (söin siis karkkia muutamana päivänä viikossa vähän), en syönyt mitään kahvileipiä, jäätelöitä, leipää hyvin vähän, ei pähkinöitä eikä alkoholia (siiderissä on ihan sairaasti sokeria ja alkoholi turvottaa ja kerää nesteitä) ja illalla kuuden jälkeen söin vain hedelmiä tai marjoja. Illalla myös tee oli hyvä (makeutusaineella) jos oli pikkunälkä tai hiuko. Ei tehnyt edes tiukkaa. Normaaliruokaa söin (makaroonilaatikot, kalat, kanaa marinoituna, makkaraperunoitakin, myös kermakastikkeita yms, mutta ruokamäärät oli pienempiä kuin ennen enkä koskaan santsannut. Söin vain sen verran että lähti nälkä. Jälkkäriksi otin hedelmän.
Jogurteissakin on paljon sokeria. Niitäkään en syö normaalisti joten ei tarvinnut siitäkään luopua.
Käytä.
Kirjaa rehellisesti kaikki. Liikunnatkin. Jos töissä paljon, niin merkkaa joko liikuntana tai sitten päivän aktiivisuus korkealle.
Jos on ongelmaa, kysele muilta käyttäjiltä.
edelleen, suosittelen lämpimästi. Ei tarvitse yksikseen räpistellä.
korkea sykkeinen taas on silloin kun kasvattaa lihaksia.
Nimenomaan matala sykkeinen liikunta on sitä mikä polttaa läskiä korkea sykkeinen taas on silloin kun kasvattaa lihaksia.
Tätä asiaa on ihan tutkittu ja näinhän ei vaan ole, vaikka tätä uskomusta toistellaan esim. kuntosaleilla ohjaajien toimesta. Matalasykkeinen liikunta kuluttaa tutkimuksen mukaan itse liikunnan aikana jonkin verran enemmän kaloreita kuin korkeasykkeinen, mutta liikunnan jälkeen tilanne kääntyy toisinpäin niin että korkeasykkeisen liikunnan jälkeen kulutus on jonkin aikaa korkeampi kuin matalasykkeisen - ja lopputulos on että kokonaisuudessaan molemmat kuluttavat ihan yhtä paljon.
Se on oikeasti harmi että ihmiset luulevat että laihduttaminen on jotain kauhean vaikeaa ja vaatii mm. semmoisia liikuntasuorituksia joihin monilla ei ole aikaa, halua eikä jaksamista. Tosiasiaassahan se ei sitä vaadi, varsinkaan jos tyytyy hitaahkoon painonpudotukseen. Täysin ilman liikunnan lisäämistäkin voi aivan hyvin laihduttaa jos haluaa. Kuten joku toinenkin, suosittelen myös kaiken syödyn kirjaamista jonnekin kalorilaskuriin (Kiloklubillakin on semmoinen) sen selvittämiseksi paljonko ruoasta tulee kaloreita. Kun tietää sen tason millä paino pysyy ennallaan, niin siitä sitten vähentää 500 kcal per päivä niin sillä syömisellä laihtuu puolisen kiloa viikossa.
Osta heraproteiinia ja sekoita jogurttiin. Syö kolmasti päivässä ja huomaat ettei tuu nälkä. Muista kuitenkin syödä edes jotain. Oon itse käyttänyt Fastia ja siitä tulee kylläinen olo. Ei edes ajattele ruokaa. Kokeilun arvoinen.
kroppasi pitää tiukasti kiinni rasvoistaan, koska luulee sun olevan nääntymässä nälkään ja alkoholi lopettaa sen viimeisenkin aineenvaihdunnan. Ja yhden kilometrin kävely, en tiedä edes onko tuo provo...