Pihapiiri ja sen lapset.....ongelma.
Asumme rivarissa jossa asuu muutamia lapsiperheitä. Yhdessä perheessä on poika (n. 6v), joka käy sotkemassa toisten lasten leikit, heittelee päälle hiekkaa kesällä ja jääpaloja talvella, tökkii kepeillä, muksii ja on suustaan erittäin paha.
Vanhemmat eivät puutu lapsen käytökseen, kun "eihän me mitään voida kun se on pihalla".
Antakaa neuvoja, miten saadaan pihapiiri taas rauhalliseksi ja toisille lapsille turvalliseksi?
Kommentit (4)
ellei lapsi tee jotain oikeasti vakavaa, vaan komentakaa lasta suoraan. Kasvattakaa kuten omaanne. Kyllä ne vanhemmatkin ilmaantuu sinne pihalle ennen pitkää, jos kokevat varpaansa tallotuksi.
ellei lapsi tee jotain oikeasti vakavaa, vaan komentakaa lasta suoraan. Kasvattakaa kuten omaanne. Kyllä ne vanhemmatkin ilmaantuu sinne pihalle ennen pitkää, jos kokevat varpaansa tallotuksi.
yleisellä leikkikentälläkin , monesti näkee kaiekn ikäsiä lapsia , jopa vanhemman kanssa mutta eivät puutu vaikka lapsi teksi mitä
minä puutun !!!!
eli kuten omallenikin, niin kaikille muillekin sanon jos tekee väärin, ei saa kiviä heitttä toisen päälle, ei repiä leluja toisn kädestä jne jne
eli mene ap itse ulos vahtomaan, ja ohjaa lasta !!!
eiköhän ala oppi menneeen perille !
jso kun ei vanhemmat sano mitään, toki heidän kanssan kannattaa myös kesksutella asiatsa
miten on, eikö tuota lasta oteta mukaan leikkeihin ? jotusisiko huono käytös ihan vaan siitä ???
eli tarkkaiel miksi lapsi kiusaa ? onko hänellä kavereir´ta , ottavatko muut mukaan leikkiin jne ohjaa kaikki a lapsia käyttäytymään tilanteessa oikein
Miksi ollaan niin arkoja ojentamaan toisten lapsia?
Ja ainoa tehokkain keino on itse olla ulkona ja valvoa sitä touhua ja puuttua heti häiriökäyttäytymiseen....ja huomauttaa ihan suoraan vanhemmille kun tarvetta on.
Tiedän, että on rasittavaa, mutta en osaa muutakaan sanoa.