Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käykö eskarilaisesi jo yksin esim. kioskilla ja kulkee itsekseen lähikaduilla?

Vierailija
10.01.2012 |

Näin vaan 6-vuotiaat kaksospojat kahdestaan ärrällä. Kulkevat myös vapaan oloisesti alueella. Mitä mieltä?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pihalla yksin. Saavat olla omalla tiellä ja tästä sivuavalla pyörätiellä, metsässä, mennä luvan kysyttyään myös lähipuistoon. Kioskille ei ole asiaa, vaikka sellainenkin kohtuullisen läheltä löytyy. Siinä kuitenkin jo isompi tie vieressä. Lapsella on aina myös heijastinliivi päällään, myös päivisin siis, jotta näkyvyys olisi parempi.

Rauhallisen pikkukaupungin omakotitaloalueella asutaan.

Vierailija
2/11 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakotialueemme kahdella lähimmällä tiellä saa kulkea kavereiden pihaan. Ei ole koskaan ollut kotona yksin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksin, kuten naapuruston muutkin lapset. Eskari-ikäisenä alkoi käydä kavereiden kanssa kioskilla, jonne matkaa vajaa kilometri. Alue on rauhallinen omakotialue pikkukaupungin laitamilla, läpiajoliikennettä ei juuri ole.

Vierailija
4/11 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä huoletti poikien turvallisuus ja samalla mietin, olenko itse ylisuojeleva. Mutta monet ovat näköjään samoilla linjoilla kanssani.

ap

Vierailija
5/11 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hakemassa maitoa ja kulkneet lähikadulla, juuri näin.

Itse aikoinaan 70-luvun lapsena kuljin paljon vapaammin ja rohkeammin pitkin kerrostalojen pihoja ja metsiä.

Vierailija
6/11 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

päin näkyy n. 4-vuotiaita ulkona vielä 10 aikaan illalla pyörimässä.. :( Surullista.. Mutta asuinalue surkea..

Vierailija
7/11 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pidemmälle ei saa mennä ilman aikuista ja vain luvan kanssa kaverille sisälle. Asumme rauhallisella omakotitalo-alueella. Kauppaan on vajaa kilometri joten ei mitään asiaa sinne asti.

Ystävä asuu huonommalla alueella ja siellä on tosi pieniä yksin ulkona ihan ilman mitään valvontaa ja viikonloppuisin alakoululaisetkin saavat valvoa ulkona hilluen niin paljon kuin haluavat. Surullista.

Vierailija
8/11 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En anna 6-vuotta täyttävän lapseni edes mennä yksin lähipuistoon. Korkeintaan oman talon aidatulle pihalle.. Pitäisi varmaan alkaa opettelemaan pikkuhiljaa yksin ulkoilua?!

Vierailija
9/11 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En anna 6-vuotta täyttävän lapseni edes mennä yksin lähipuistoon. Korkeintaan oman talon aidatulle pihalle.. Pitäisi varmaan alkaa opettelemaan pikkuhiljaa yksin ulkoilua?!

Minä olen eskari-iästä antanut hieman omaa vapautta. Meidän lapset tulevat kulkemaan aamuisin yksin kouluun. Joten pakkokin opettaa jo ennen eka luokkaa vähän. Mielestäni lapsi pitää pikkuhiljaa totuttaa yksinkulkemiseen, ettei sitten ekalla/tokalla vain viskata yksin kulkemaan. Riippuu tietenkin osittain asuinympäristöstä, minkä ikäisenä voi päästää liikenteeseen.

Tuo eskarilainen on mennyt muutaman kerran yksin päiväkotiin, odottanut siinä portilla, että minä tulen autolla perässä (jalkaisin perillä nopeammin kuin minä autolla, ei tienylitystä, vain tuollainen "pelto" / leikkialue). Lähipuistossa käy joskus yksin. Samoin isänsä luota kaverillaan, tutummat seudut siellä kuin minun luona. Täältä olisi kaverille sama matka, muttei vielä ole rohjennut, hitaasti lämpeävä kaveri kun on.

Viisivuotiaana, ennen eskarivuotta, sai kulkea lähipuistossa ja omalla tiellä yhdessä naapurissa. Ja tietty omalla pihalla, ei aidattu.

Vierailija
10/11 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedäkään mitä nyt tekisin, esikoisen päästin kauppaan samana kesänä kun seitsemän täytti...väijyin sitten puskassa vahtimassa ja katsomassa miten hän toimi matkallaan. Hienosti meni, mutta nyt tuon pikkuisen vapauttaminen luontoon tuntuu hirveältä..ja hän on sentään paljon järkevämmän oloinen mitä esikoinen...

Vierailija
11/11 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän lapset eivät kulje edes ekalla yksin vaan aina kuskataan myös kouluun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kaksi