millaisella karvankasvulla on liikaa mieshormonia?
Mietin tässä, että milloinkohan käydä lääkärillä tuon mieshormonitason takia? Mä saan nyppiä karvoja suun päältä usein. Myös leuassa ja poskissa on vaaleita haivenia, joita en kylläkään koe tarpeelliseksi nyppiä. Jaloissa karvat kasvaa tosi nopeasti eli saa sheivailla parin päivän välein jos sänkeä ei halua.
Onko tämä vielä normaalia vai pitäisikö käydä lääkärillä?
Kommentit (4)
on mieshormoonia kaksinkertainen määrä verrattunu naisten " normaalin" mieshormoonipitoisuuden ylärajaan, ja silti olen " lääketieteellisesti ihan normaali" . Lääkäri(tkin) tosin myönsivät, että kauneusihanteiden valossa en välttämättä. Hoidoksi sain Diane Nova -ehkäisyn, en siis mitään varsinaista hormoonihoitoa. Karvoitusta on havaittavasti vatsalla, olkavarsissa, sekä jaloissa nilkasta lonkkaan asti tasaisena turkkina ellen ajelisi niitä pois. Kasvoissa ei karvaa kasva ihme kyllä enempää. Muutamia viiksikarvoja vain.
normaalilta kuulostaa. minulla kasvaa karvoitus jaloissa myös samanlaisena kuin useimmilla miehillä, häpykarvoitus ulottuu koko takapuoleen ja vatsalta napaan saakka, sama juttu käsien kanssa. myös minulla on diane nova ehkäisy pillerit. karvojen kasvu on myös häiritsevän nopea, viikossa kaikki karvat ovat kasvaneet ennalleen jos ajan ne höylällä. lääkäri ei edes vaivautunut tutkimaan asiaa, totesi ettei hormoni pitoisuus voi olla niin kovin korkea koska minulla on kuitenkin takana 2 normaalia raskautta. tämän kolmannen jälkeen lieneekin aika mennä sitten yksityislääkärille.
Ehkä siis totean olevani vielä " nainen" ...
ap
aivan normaalilta. Kyllä tosiaan huomaat ja ne alkavat olla tosi häiritseviä kun on liikaa mieshormoonia... nimim. häiritsee jo norm. elämääni