Onko muilla lasta joka reagoi jännittäviin tilanteisiin oksentamalla?
Kommentit (6)
ja saattaa oksentaa pari kertaa. Siis jos on jotain jännittävää tulossa, esim. matkalle lähtö. Mitään esiintymisiä yms. ei tietääkseni jännitä. Outoa.
Multa voisi kysyä... olenko joutunut jänniin tilanteisiin kun lapsi reagoi oksentamalla? ;)
Poikani on sen perinyt minulta. Toisaalta olen ehkä paras henkilö tukemaan häntä siinä asiassa ja pääsemään sen yli, kun kerran itsellänikin on kokemusta.
10-v tyttö, joka on reagoinut oksentamalla jännittäviin / uusiin tilanteisiin ihan parivuotiaasta saakka. Vielä kakkosluokalla saattoi käydä koulupäivän aikana oksentamassa jännityksen "ulos" välitunnilla vessassa. Nyt viimeisen vuoden verran on tilanne ollut paljon parempi, oksennuskerrat harvenneet radikaalisti. Tyttö on oppinut myös elämään jännityksensä kera ja uskaltaa esim. käydä harrastuksen yöleireillä, yökylässä kavereilla jne. Pikkuhiljaa näyttää siis tilanne ainakin meillä helpottavan. Iso- ja pikkusiskonsa eivät ole koskaan reagoineet ko. tavalla.
Mä oon kyllä ihan aikuinen ja jos joku jännittää kauheasti niin oksennan. Esim hammaslääkärissä,jota pelkään, oksennan aina. Jos en kotona niin viimeistään odotushuoneessa, tai siis hamppislekurin odotushuoneen vessassa :-)
Välillä itseäkin naurattaa kun vaikka kesäloman jälkeen jännitän mennä töihin niin paljon, että oksennan työmatkalla. Ei siis tarvitse olla edes kovin paha jännitys.