Kahden kouluikäisen lapsen yksinhuoltajat Helsingissä.
Kuinka paljon teillä jää rahaa per kuukausi, asumismenojen jälkeen?
Yritän epätoivoisesti saada taloutta johonkin balanssiin.
Millä summalla pärjäätte?
Kommentit (13)
ja väittäisin pärjääväni kyllä ihan ok. Autoa ei ole ja isovanhemmat ostavat silloin tällöin lapsille vaatteita mutta muuten olen omillani.
Ne tavalliset sähkö, netti+puhelin, vakuutus (koti+sairasvakuutukset), bussiliput, visa, päivähoitomaksu. Kauheasti ei jää säästöön mutta pärjätään.
Teen lyhennettyä työpäivää, joten palkkakin hiukan pienempi, lisäksi elarit, lapsilisä ja toisen lapsen vammaistuki. Asuminen noin 1000 euroa, muihin menoihin jää n.1400.
En maksa tarha maksuja, koska olen niin köyhä. Vuokran jälkeen jää 500€ millä eletään kuukausi. Elareita en saa, kun mies välttelee niitä. Joo olen hakemassa käräjiltä, mutta se kestää.
En saa mitään tukia, tai korotettu lapsilisän kummallekin.
En maksa tarha maksuja, koska olen niin köyhä. Vuokran jälkeen jää 500€ millä eletään kuukausi. Elareita en saa, kun mies välttelee niitä. Joo olen hakemassa käräjiltä, mutta se kestää.
En saa mitään tukia, tai korotettu lapsilisän kummallekin.
ja silti tekee tiukkaa. Harrastukset, auto, vaatteet, sapuskat, laskut jne jne.
Itkua tässä välillä väännetään!
hyvin ruokiin. Kotiruokaa syödään ja harrastuksia ei ole. Auto on pakko olla ja se kyllä maksaa.
nekin YHDELLÄ lapsella 1000€/ vuodessa. Lisäksi tulee turnausmaksut, treenijalkineet, -vaatteet.
En ole edes laskenut kuinka paljon meillä YHDEN lapsen harrastus maksaa. Kumpikaan ei harrasta mitään jättikallista mutta lisenssit oltava yms.
Kai nämäkin pitäisi vetää viivan alle ja katsoa kuinka paljon loppupelissä maksaa mutta silti tingin jostain muusta kuin lasten kohtuullisista ja mielekkäistä harrastuksista.
Lisäksi rahaa menee:
- nettiyhteys
- sähkö
- julkinen liikenne kolmelle
- ruoka ja puhtaus
- vakuutukset
- talvijalkineet ja -vaatteet (itse pärjään
aina vanhoilla)
- lapsille luistimet, partio, sukset, monot,
Koko ajan saa olla maksamassa tai hankkimassa sitä sun tätä.
Osan ostan kirppiksiltä.
ap, huoh! ;-)