Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tehdä asialle kun äidillä on liikaa valtaa elämässäni?

Vierailija
09.01.2012 |

Olen 35v nainen, ja mietin aina äitini mielipiteen asioihin. Yleensä se on päinvastainen. Ei ole esim hyväksynyt kuin yhden poikaystäväni, muissa aina vikaa.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja miettiä, miksi hän kontrolloin elämääsi.

Miksi hän ei ole pitänyt poikaystävistäsi? Onko äiti hankala ja "kukaan ei ole kyllin hyvä täydelliselle tyttärelleni" -tyyppi vai ovatko poikaystävät olleet juoppoja ja väkivaltaisia narkkareita?

Miksi mietit niin paljon äitisi mielipiteitä?

Miten kaukana toisistanne asutte? Miten usein ja millä tavalla pidätte yhteyttä?

Vierailija
2/8 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

omaa syytäkin osin koska olen kertonut äidille liikaa esim riidoista.

Äitini on musta-valkoinen tyyppi.

Sitten yksi asia miksi hänellä valtaa on että olen taloudellisesti joutunut turvautumaan viimeaikoina häneen paljon. Se vaikuttaa paljon.

Asumme muutaman sadan km päässä toisistamme, tapaamme ehkä 1krt/2kk. Puhelimitse yhteyksissä lähinnä.

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän että äidilläni on paljon omia käsittelemättömiä asioita jotka myös vaikuttavat hänen käytökseen. Äiti siis haluaa kontrolloida mun elämää ja mä aina mietin että mitä hän on mieltä. Joskus tuntuu että voin todella tehdä asioita oman mielen mukaan vasta kun hänestä aika jättää. En jaksaisi aina riidellä. Olen jättänyt paljon asioita elämässä tekemättä koska äiti ei tukenut niitä. Osa kaduttaa nyt.

Vierailija
4/8 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikaan kuin Juulia. Jouduin juoksemaan karkuun. Piti soittaa poliisit. Ja poikiakin pelotti.

Vierailija
5/8 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä hän on kaikeista huolimatta lapsilleni tärkeä. Asuu lähellä.

Tuntuu että tekee mitä vaan koskaan ei voi olla hänelle mieliksi. Esim. jos pyydän hoitamaan lapsia tulee aina sellanen olo että se on jotenkin vaikeeta. Asiasta tehdään kauhea numero. Sitten jos pyydän jonkun toisen apua hän loukkaantuu. Aina pitää olla vähän varpaillaan.

Suuttuu myös jos esim. myyn hänen lapsille ostamiaan pieneksi käyneitä vaatteita. Meillä olisi tullut tilaisuus muuttaa ulkomaille mutta suuri syy siihen ettei lähdetty oli äitini. En uskaltanut jättää häntä sillä pelkään että hän masentuisi tms. Äidilläni ei ole juuri ystäviä sillä on elänyt aina työlleen. Elänyt myös minun kautta. Olen ainoa lapsi.

Vierailija
6/8 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

35v on aikuinen nainen joka tekee ja jonka pitääkin tehdä itse omat päätöksensä ja ratkaisunsa elämänsä suhteen. äiti voi tietysti neuvoa ja tukea tytärtään mutta ei hän voi päättää tyttären elämästä. äidin täytyy myös elää omaa elämäänsä ja kantaa itse siitä vastuuta, hän ei voi elää elämäänsä uudelleen tyttärensä kautta ja "oikaista" sillä lailla mahdollisesti tekemiään virheitä.

sinulla on kaksi vaihtoehtoa: joko jatkat elämääsi äitisi varjossa niinkuin tähänkin asti. tai sitten voit tehdä pesäeron äitiisi ja alkaa elämään OMAA ELÄMÄÄSI. helppoa se ei tule olemaan teille kummallekaan mutta veikkaan että pidemmän päälle se on ainoa oikea ratkasu

Vierailija
7/8 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 35v nainen, ja mietin aina äitini mielipiteen asioihin.

Tai vielä pahempaa, teet äitisi mielipiteen mukaisesti vastoin omaa mielipidettäsi. Voihan sitä yhteyttä pitää vaikka joka päivä, mutta silti kummankin pitää elää omaa elämäänsä.

Vierailija
8/8 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja silti olla surematta sitä mitä mieltä äiti ehkä tahollaan on sun ratkaisuistasi.

Mun isäni on varsinainen besserwisser, ja mun on ollut pakko opetella antamaan sen vain mennä yhdestä korvasta sisään ja toisesta ulos. Olen ystävällinen ja kuuntelen häntä, mutta teen sitten oman elämäni suhteen niin kuin teen.